۱۴ دی ۱۳۹۲

مجموعه پیشرفته تلویزیون‌های OLED ال‌جی در CES 2014

ال‌جی، پیشگام در تلویزیون‌های OLED، مجموعه کامل تلویزیون‌های پیشرفته خود را در نمایشگاه شگفت‌انگیز سالانه در لاس‌وگاس عرضه کرد.

ال‌جی الکترونیکس مفتخر است که جامع‌ترین مجموعه تلویزیون‌های OLED دنیا را در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی (CES) در لاس‌وگاس از 7 تا 10 ژانویه 2014 به نمایش درآورد. بازدیدکنندگان از غرفه این شرکت در CES این فرصت را دارند که بزرگترین تلویزیون OLED منحنی ULTRA HD (مدل 77EC9800) را همراه با مدل‌های متنوع 55 و 65 اینچ تلویزیون‌های OLED ببینند. علاوه بر این، تلویزیون GALLERY OLED (مدل 55EA8800) و تلویزیون OLED منحنی (مدل 55EB9600) که دوست‌دار محیط زیست است نیز به نمایش در خواهد آمد.

این-کیو لی، نایب رئیس و مدیر بخش تلویزیون در شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی الکترونیکس، می‌گوید: «همه مدل‌های استثنایی OLED که در نمایشگاه CES 2014 ارائه می‌دهیم نهایت کیفیت تصویر نهایی و رنگ‌های تصفیه‌شده‌ای را با جلوه‌های زیباشناسی مدرن ارائه می‌دهد. ال‌جی با ایجاد تحول در تلویزیون‌های ال‌جی و پیشبرد آنها به نسل بعدی به اعمال مهارت‌های طراحی و فناوری خود ادامه می‌دهد تا تلویزیون‌های OLED شگفت‌انگیز خود را وارد بازار کند.»

کیفیت تصویر بی‌مانند

تلویزیون‌های 55، 65 و 77 اینچ OLED منحنی ULTRA HD ترکیبی از فناوری اختصاصی WRGB OLED ال‌جی و کیفیت صفحه‌نمایش 4K Ultra HD (2160×3840 پیکسل) است که سطح جدیدی از کیفیت تصویر و غرق‌شدن بیننده را ایجاد می‌کند. انحنای حسی صفحه‌نمایش مدل 77EC9800 با پر کردن عمق میدان با تصاویر باکیفیت و فریبنده و پایه زیبایی که به برگ شباهت دارد پشتیبانی می‌شود. این محصول برجسته و عظیم‌الجثه 77 اینچ جایزه پرافتخار بهترین نوآوری‌ها در CES 2014 را از آن خود کرده است.

درجه رنگ هر پیکسل در صفحه‌نمایش بزرگ 77 اینچ به طور خودکار توسط قابلیت تصفیه رنگ ال‌جی (LG Color Refiner) کنترل می‌شود و نتیجه آن تدام و تعادل بی‌نظیری است. نسبت کنتراست بی‌نهایت تلویزیون عمیقاً با الگوریتم دامنه پویا (High Dynamic Range (HDR)) مدیریت می‌شود. تلویزیون هیجان‌انگیز OLED منحنی ULTRA HD به جلوه‌های خیره‌کننده سینما سه‌بعدی ULTRA (ULTRA CINEMA 3D) نیز مجهز است. به لطف وجود فناوری FPR (film-type patterned retarder) و وضوح Ultra HD، کاربران می‌توانند بدون اجبار برای تحمل پرش‌های عذاب‌آور یا اعوجاج از جلوه‌های سه‌بعدی قابل قبول‌تری نسبت به تلویزیون‌هایی که تاکنون وجود داشته است حیرت‌زده شوند.

برای گزینه‌های بیشتر کیفیت تصویر بالا، مدل 77EC9800 به موتور پیشرفته Tru-ULTRA HD Engine Pro مجهز است که تصاویر محتوای SD، HD یا Full HD را به کیفیت تصویر چشمگیر 4K تبدیل می‌کند. نتایج آن، به دلیل وجود قابلیت تصحیح خطای الگوریتم پیشرفته و فوق‌العاده باکیفیت، به شیوه‌ای یکپارچه تفسیر می‌‌شود تا از ایجاد تصاویر محو یا تار در روند افزایش کیفیت تصویر پیشگیری کند. این تلویزیون از قابلیت Motion Estimation Motion Compensation یا برآورد حرکت، تصحیح حرکت (MEMC) نیز برخوردار است که حرکات روی صفحه را روان‌تر، واضح‌تر و واقعی‌تر نشان می‌دهد.

مشتریان تلویزیون OLED منحنی ULTRA HD ال‌جی تحسین می‌کنند و بر این باورند که این تلویزیون‌ها گواهی از آینده هستند و می‌توانند سیگنال‌های پخشی در هر دو فرمت H.264 و HEVC H.265 با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه را رمزگشایی کنند. این رمزگشای راحت پخش محتوای Ultra HD از دستگاه‌های خارجی متصل به ورودی‌های HDMI، HDMI یا LAN را ممکن می‌سازد. مدل 77EC9800 از جدیدترین پلت‌فرم هوشمند تلویزیون ال‌جی برخوردار است که مشتریان را قادر می‌سازد از تجربه کاربری ساده و ملموسی لذت ببرند.

ایده‌های مبتکرانه، محصولات برنده

ظاهر زیبا در پشت قاب زیبای تلویزیون GALLERY OLED بلندگوهای کرباسی مخفی شده است که صدای قدرتمند 2.2 کانال و 100 وات در جلوی دستگاه تجربه صدایی عالی را تضمین می‌کند که در هیچ تلویزیون OLED دیگری نمی‌توان نظیر آن را پیدا کرد. مدل هنرمندانه EA8800 که مفتخر به جایزه برترین نوآوری CES 2014 شده‌ است تنها دستگاهی است که اتاق نشیمن خانه شما را به یک گالری هنر واقعی مبدل می‌کند. قابلیت منحصر eGallery در این تلویزیون تنوعی از حالات نمایش را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای ایجاد حالت خاص فعال شود. مثلاً در حالت گالری تلویزیون به قابی تبدیل می‌شود که مشهورترین آثار هنری جهان را نمایش می‌دهد و حالت Healing & Remembering به ایجاد جوی گرم و جذاب از طریق تصاویر و صداهایی که حال و هوای بیننده را عوض می‌کنند کمک می‌کند.

تلویزیون OLED منحنی ال‌جی مدل 55EB9600، یک محصول پربازده و دوست‌دار محیط زیست است. این مدل تعهد شرکت بر ایجاد ساختی معتبر را نشان می‌دهد و از مواد قابل بازیافت و اجزای کمتری نسبت به مدل‌های قبل برخوردار است. مدل 55EB9600 سبک است، انرژی کمی مصرف می‌کند و جایزه برترین نوآوری را از CES 2014 برای کیفیت ساخت عالی و دوست‌دار محیط زیست بودن به خود اختصاص داده است.

سرمایه‌گذاری در مورد آینده OLED

ال‌جی برای آماده شدن برای رشد حتمی تقاضا برای تلویزیون‌های OLED در سراسر دنیا در حال ساخت پایگاه‌های تولید در بسیاری کشورها در خارج از کره است. این شرکت هم اکنون ساخت کارخانه‌های تلویزیون جدید را در کشورهای برزیل، لهستان، چین و تایلند با امکانات پیشرفته تکمیل کرده است و امسال، مکزیک تولید تلویزیون‌های OLED برای بازار امریکای شمالی را آغاز کرده است. ال‌جی با وجود تولید تلویزیون‌های OLED در چنین مقیاس بزرگ شبکه جهانی، اولین پیشگامی در فناوری نسل آینده را ایجاد کرده است. ال‌جی با ایجاد پایگاه‌های استراتژیک که بازارهای بومی و محیطی را تحت نظر دارد تصمیم دارد هزینه‌ها را کاهش دهد و رقابت قیمت را بیشتر کند.

۵ نظر

حسین ۱۵ دی ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
به غیر از ال جی فقط سامسونگ آنهم یک مدل ۵۵ اینچ تلوزیون ال ای دی در سایز ۵۵ اینچ با صفحه منحنی و با فن آوی OLED به بازار عرضه کرده هرچند سونی پیشگام ارائه فن آوری OLED و صفحات نمایش انعطاف پذیر در دنیاست اما تا کنون صفحه نمایش در سایز بزرگ به بازار عرضه نکرده با توه به کاهش قیمت ۲۵% تلوزیونهای oled در طول یکسال گذشته و اعلام رسمی شرکت ال جی مبنی به استفاده از فن آوری ترکیبی ال ای دی در کنار فن آوری تحریک فسفر برای تولید نور سفید خالص در تلوزیونهای OLED سامسونگ بنظر می رسد ال جی به فن آوری تولید OLED با هزینه پائین تر از روشهای مرسوم دست یافته باشد توانائی تولید پنل با کیفیت Ultra HD که حاکی از تراکم چهار برابری تعداد پیکسلها در تلوزیونهای ۵۵ اینچ دارد قطعا مشکل به چشم آمدن پیکسل ها در تلوزیون OLED صفحه خمیده موجود که نمونه آنهم اخیرا در تهران به نمایش در آمده را مرتفع خواهد کرد هر چند بعید به نظر می رسد در صورت عرضه ن در سال جاری میلادی قیمت مدل ۵۵ اینچ آ کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد به هر حال هر چند بازار تلوزیونهای OLED رو به گسترش است اما فعلا برای عموم مردم در دسترس نیست هر چند نمی توان انتظار داشت تلوزیونهای LED همانند تلوزیونهای CRT که نزدیک به هفتاد سال یکه تاز باز تلوزیون و ۶۰ سال یکه تاز بازار تلوزیون رنگی در دنیا باشد اما به احتمال زیاد در صورت عدم ظهور فن آوری جدید تر در تولید تلوزیون و یا کشف مواد جایگزین ارزان قیمت تر مناسب برای تولید صفحات نمایش OLED حداقل تا یک دهه آینده تلوزیونهای LED و پس از آن پلاسما محبوبیت خود را برای خریداران تلوزیون حفظ کنند نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .

mohammad ۲۲ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام ال ای دی ۷۷ اینچ چند متر جا میخواد؟

mohammad ۲۲ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام قیمت ال ای دی ۷۷ اینچ چنده؟

nima dictator ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ پاسخ

۷۷ متر قیمتش چنده

U3F ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

ریده باوووووووووووو

نظر دهید