۰۵ دی ۱۳۹۲

نکاتی برای کار با ال‌جی G2- قسمت دوم

نبرد پرچمداران هوشمند اندروید روز به روز داغ‌تر و شدیدتر می‌شود و پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند ال‌جی، G2، نیز وارد عرصۀ پیکار قدرتمندترین اندرویدها شده است. برای شماهایی که به تازگی این ابرگوشی هوشمند ال‌جی را خریداری کرده‌اید یا تصمیم دارید آن را به زودی بخرید، چند نکته و ترفند برای کار با آن را آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند بیشترین بهره را از گوشی اندروید ال‌جی خود ببرید.

چگونه می‌توان نرم افزارهای QSlide و سوییچ‌های موجود در ناحیه یادآورها را سفارشی سازی کرد؟

نوار وضعیت یا یادآورها را به سمت پایین بکشید و سپس آنقدر به سمت راست حرکت کنید تا به گزینه Edit برسید. پس از فشردن این گزینه می‌توانید با نگاه داشتن انگشت تان بر روی هر یک از آیکون ها، و کشیدن آن‌ها به طرفین ترتیب شان را تغییر داده و با برداشتن علامت کناری شان، آن‌ها را از این قسمت حذف کنید. امکان سازمان دهی نرم افزارهای QSlide هم به ترتیب مشابهی وجود دارد؛ کافیست به سمت راست  پیمایش کنید تا به کلید ویرایش برسید.

چگونه از Quick Memo استفاده کنیم

Quick Memo  تصویری از صفحه  را ثبت کرده و اجازه رسم اشکال و نوشتن بر روی آن را برای شما فراهم می‌سازد.  برای دسترسی به آن، کافیست کلید کاهش صدا را برای چند ثانیه فشرده و نگاه دارید. امکان اجرای آن از طریق میانبرهای ناحیه یادآورها نیز وجود دارد. روش دیگر برای دسترسی به این قابلیت کشیدن انگشتان دست از سمت پایین صفحه نمایش به بالای آن (از کلید Home) و سپس ادامه دادن مسیر به سمت راست است. روش آخر، آسان ترین راه برای ثبت فوری عکس از صفحه است.

چگونه فایل‌های مان را به صورت بی سیم به اشتراک بگذاریم؟

شما می‌توانید با استفاده از PC و یا مک تان به صورت بی سیم و از طریق شبکه‌های Wi-Fi به فایل‌های ذخیره شده روی LG G2 دست پیدا کنید. شما می‌توانید این قابلیت را که با نام Wireless Storage شناخته می‌شود، از طریق گزینه‌های موجود در نوار یادآورها فعال یا غیرفعال کنید. امکان دسترسی به این ویژگی با پیمودن مسیر Setting> Share & connect >Wireless Storage نیز وجود دارد. با فعالسازی آن پیغامی برای شما به نمایش در آمده و آدرس IP ، نام کاربری و گذرواژه را برای شما به نمایش در می‌آورد.

با وارد کردن آدرس IP در Explorer ویندوز و یا Finder در مک، می‌توانید فایل‌های تان را به صورت مستقیم و تنها با Drag کردن، به کامپیوتر انتقال دهید. اگر در ویندوز عبارت \G2 را به انتهای آدرس IP اضافه کنید می‌توانید آن را به عنوان درایو تحت شبکه  نیز مشاهده کنید. در OSX و در نرم افزار Finder، فشردن کلید‌های Command+K و سپس افزودن smb:// پیش از آدرس IP ، امکان مشابهی را برای شما فراهم می‌سازد.

همچنین می‌توانید از نرم افزار AirDroid که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد نیز، برای انتقال فایل ها، ارسال و دریافت پیام‌های کوتاه و  بسیاری قابلیت‌های دیگر، بهره بگیرید.

چطور از Slide Aside استفاده کنیم

ابتدا لازم است با دنبال کردن مسیر Setting> General ، Slide Aside را فعال کنید. این قابلیت کارآ به شما اجازه می‌دهد تا سه نرم افزار را انتخاب و به آسانی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. با کشیدن سه انگشت از سمت چپ صفحه به سمت راست آن، منوی Slide Aside به نمایش در آمده و به شما امکان می‌دهد تا نرم افزار مورد نظرتان را اجرا کنید. این قابلیت با هر نرم افزاری کار می‌کند و هر زمانی که بخواهید و در حال انجام هر کاری باشید، می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.  Slide Aside بخصوص در مورد نرم افزارهای پیام رسان بسیار مفید واقع می‌شود.

توجه داشته باشید Slide Aside با منوی Recent Apps در اندروید متفاوت است، چرا که نرم افزارهای فرا خوانده شده توسط Slide Aside برای همیشه در آن قسمت باقی خواهند ماند در حالی که منوی Recent Apps هر بار تنها تعداد مشخصی از نرم افزارها را در حافظه نگاه داشته و با باز کردن نرم افزارهای جدید، گزینه‌های در دسترس آن هم تغییر می‌کنند.

نحوه استفاده از Clip Tray

شما می‌توانید با ضربه زدن بر روی متون و تصاویر و نگاه داشتن دست‌تان بر روی آن ها، آن‌ها را به Clip Tray کپی کنید. هنگامی که انگشت‌تان را بر روی کادر متنی خاصی فشرده و نگاه دارید هم، مثل همیشه گزینه Paste به نمایش در می‌آید اما می‌توانید به گزینه Clip Tray که پنجره ای حاوی تمامی محتویات کپی شده توسط شما را باز می‌کند نیز در این منو دست پیدا کنید.

چطور از حالت میهمان یا Guest Mode استفاده کنیم

اگر ایمیل‌ها و فایل‌های مهم و حساسی دارید و یا نمی خواهید برخی از  عکس‌ها و ویدیوهای‌تان را با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک بگذارید، باید بگویم G2 شما را تنها نمی گذارد.  LG به خوبی به این مشکل فکر کرده و راه حل هوشمندی با نام Guest Mode برای آن در نظر گرفته است.  برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، ابتدا باید از الگوهای ترسیمی قفل گوشی یا همان Pattern Lock برای محافظت از اطلاعات‌تان بهره بگیرید. برای اینکار کافیست مسیر Setting> Display> Lock screen را دنبال کنید. و بعد هم از طریق مسیر Setting> General> guest Mode به حالت میهمان دست یافته و الگوی ترسیمی جدیدی را برای دسترسی به نرم افزارها و عملکردهایی که در همین قسمت  تعیین می‌کنید، در نظر بگیرید.

چگونه از LG G2 به عنوان کنترل از راه دور استفاده کنیم

در بخش یادآورها، سوییچی هم برای Quick Remote در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن، می‌توانید از طریق لیست نرم افزار‌ها نیز به آن دست پیدا کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا از LG G2 برای کنترل تلویزیون، DVR، دستگاه ست تاپ باکس و دیگر ابزارهای سازگار با آن استفاده نمایید. امکان ایجاد پروفایل‌های گوناگون برای اتاق‌های مجزا هم، با استفاده از گزینه ای در گوشه بالای سمت چپ نرم افزار در نظر گرفته شده است تا امکان استفاده از G2 به عنوان کنترلی واحد در سرتاسر خانه‌تان وجود داشته باشد. پیکربندی آن بسیار آسان است اما این نرم افزار تنها به عنوان کنترل از راه دور عمل کرده و از راهنمای کار با تلویزیون‌ها در آن، اثری دیده نمی شود. برای این کار باید از نرم افزارهایی چون zeebox استفاده کنید.

پس از فعال کردن و پیکربندی، کنترل‌ها در ناحیه یادآورها به نمایش در می‌آیند. با طی کردن مسیر Menu> Setting در نرم افزار Quick Remote و انتخاب Auto Display at home و سپس شبکه Wi-Fi خانگی تان، می‌توانید این کنترل‌ها را به صورت خودکار در هنگام رسیدن به خانه مشاهده کنید.

۱۹ نظر

داوود ۶ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام.
تمام این نکات رو در گوشی بصورت تصویری توضیح داده. اما بازم ممنون.

حسین ۷ دی ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
چرا خبر نامه و کاتالوگ های ال جی در این سایت بیش از یکسال است که بروز رسانی نمی گردد .
موفق باید .

حسین ۸ دی ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
هم اکنون کتابچه های راهنمی کار با گوشی های مختلف به زبان فارسی در بازار موجود است چاپ کتاب راهنمای کار با گوشی های ال جی در دوسطح مقدماتی و پیشرفته میتواند نیاز کاربران را تا حد قابل توجهی مرتفع نماید .
موفق باشید .

hesam ۱۳ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام میخواستم ببینم quick widow رو از کجا میتونم تهیه کنم.(در اصفهان)

مصطفی ۱۶ دی ۱۳۹۲ پاسخ

لطفاً نحوه استفاده از wifi direct را توضیح بدید

AFSHIN ۱۹ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام اخه کار با گوشی ال جی هم اموزش می خواد من با این که این گوشی ندارم کار باهاش رو بلدم بعد شما حرف دفترچه راهنماش میزنید

آراز ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام و تشکر؛ آقا من نمیتونم از Wireless Storage استفاده کنم. آدرس میزنم باز نمیشه چیزی؟ مال من نوشته :
\\۱۹۲.۱۶۸.۱.۲
ولی چیزی نمیشه http اینا نمیخواد؟
لطفاً اگه کسی بلده ایمیل کنه

ال جی ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
با IE چک کنید و \\G2

علی ۳ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
من می خوام قفل صفحه ی گوشیم را غیر فعال کنم اما وقتی وارد قسمت قفل ها پی شم این پیام زیر سه گزینه اول هست
disable by administator ,encription policyor credential storage
چی کار باید بکنم؟

Behdad ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام من gpad دارم چه طوری میتونم به Qslid برنامه های دیگه ای مثل کروم یا جیمیل اضافه کنم؟؟

یوسف ۵ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام
چند وقت پیش گوشی g2 خودم رو ریست فکتوری کردم و از اون موقع برنامه q remote کار نمیکنه
لطفا راهنمایی کنید

ال جی ۶ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

ببینید آپدیت نرم افزاری نداشته باشه

مهسا ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام.من جمعه ۱۰ مرداد یک ال جی جی ۲ از بازار موبایل خریدم.بعد دیروز هم یک سیم کارت رایتل برای گوشی ام گرفتم.حالا یک سوال داشتم.می خواستم بدانم چه طور می شود وقتی که موبایل را از طریق فشاردادن دکمه پاور خاموش می شود و وقتی که روشنش می کنم کد پین سیم کارت برایم نیاید.من به تنظیماتش رفتم ولی نتونستم کاری بکنم.می شود راهنمایی ام کنید.ممنون.

ال جی ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام

General- Security-Setup SIM card lock

ahmad ۵ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

برنامه Qslide روی گوشیم قسمت فیلم هارو برام نشون نمیده اما میگه که برنامه بازه…میشه کمک کنین چطور درستش کنم؟

سینا ۸ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام. دوستان من در نرم افزار کویک ریموت یک ریموت شخصی ساختم حالا می خوام پاکش کنم . اگه میدونید لطفابگید

مصطفی ۱۳ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

لطفا نحوه کار با wifi direct را برای ارسال فایل مانند گوشی های سامسونگ توضیح دهید.

مینا ۱ دی ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام . لطفا به جای زنگ آلارام میخوام یک موسیقی کامل بذارم در صورت امکان راهنمایی بفرمائید.

مینا ۱ دی ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام. لطفا میخوام به جای زنگ آلارام یه موسیقی کامل بذارم انتخاب می کنم ولی یه مقدار کم میخوونه . ممنونم اگه راهنمایی بفرمائید.

نظر دهید