۲۷ بهمن ۱۳۹۲

تلویزیون هوشمند ال‌جی: کنترل را به دستان خود بسپارید

دوست دارید فرمانده باشید؟ با کنترل هوشمند ال‌جی همیشه فرمانده خواهید بود؛ چه در حال انتخاب کانال باشید یا مرور وب یا هر کار دیگر.

  اختراع کنترل از راه دور مثل یک وحی بود. قبلاً مجبور بودید یکی از چهار دکمه جلوی تلویزیون را انتخاب کنید و برای این کار یا مجبور بودید از جای خود بلند شوید یا زرنگی می‌کردید و از دسته بلند جارو برای عوض کردن کانال یا کم و زیاد کردن صدا استفاده می‌کردید. البته بابت این کار خیلی به جعبه سیاه کنار اتاق خود بدهکار هستید!

کنترل از راه دور قدرت تلویزیون را به ببینده بازگرداند.

امروز ال‌جی کنترل را گامی به جلو برده است. اول از همه کنترل جادویی Magic Remote شبیه چیزی است که برای کنترل موشک‌های جنگنده استفاده می‌شوند اما باورکنید ساده‌تر از آن است که پرواز کند. کنترل از راه دور را به سمت صفحه تلویزیون بگیرید تا اشاره‌گر روی صفحه ظاهر شود. این اشاره‌گر از همان موقع با حرکت دست شما حرکت می‌کند. هیچ اشتباهی وجود ندارد؛ کنترل کشویی کلید و چرخ گردان نیز برای پیمایش به شما کمک می‌کنند.

اگر می‌خواهید کانال تلویزیون را عوض کنید کافیست شماره کانال را با کنترل روی هوا بنویسید و تلویزیون خودش کانال را عوض می‌کند!

یا می‌توانید با تلویزیون حرف بزنید؛ قابلیت تشخیص صدا در کنترل جادویی Magic Remote باعث می‌شود شما با صحبت کردن واژه‌‌ها را جست‌وجو کنید و دستورات را اعمال کنید. تلویزیون هوشمند از شما اطاعت می‌کند.

کنترل تلویزیون تنها به وجود کنترل جادویی Magic Remote محدود نمی‌شود. برنامه کاربردی LG TV Remote می‌تواند گوشی هوشمند شما را به یک ابزار کمکی و دم دست تبدیل کند. شما می‌توانید اشاره‌گر را کنترل، در فهرست کانال‌ها پیمایش و سرگرمی را با دستان خود کنترل کنید. با صفحه‌کلید کامل QWERTY همه متون پشتیبانی می‌شود.

از زمان دسته جارو تا کنون، زندگی خیلی راحت‌تر شده است. نه؟!

۹ نظر

فري ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ پاسخ

areeeeeeeeee……

حسین ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
نگاهی اجمالی به تاریخچه فن آوری تلوزیون در ایران .
۱- در سال ۱۳۳۵ فردی بنام کازرونی پشنهاد تاسیسی تلوزیون در ایران را می نماید که پیشنهاد وی رد می شود
۲- در سال ۱۳۳۶ اولین تلوزیون مبله سیاه و سفید با برند فیلیپس در خیابان لاله زار تهران بصورت خاموش به نمایش گذاشته می شود که جمعیت زیادی را برای تماشا به این خیابان می کشاند و بسیاری نا باورانه به تماشای آن می پردازند .
۳- ۱۱ مهرماه ۱۳۳۷ ساعت ۵ بعد از ظهر بهره برداری از اولین فرستنده تلوزیونی به مدیریت بخش خصوصی آغاز می شود ساعات پخش برنامه های این فرستنده از ساعت ۱۸ الی ۲۲ هر روز می باشد تجهیزات این فرستنده توسط همان شخصی که اولین تلوزیون را در خیابان لاله زار بنمایش گذاشته بود از شرکت RCA آمریکا خریداری شده بود این شخص در خیابان آزادی ( آیزنهاور آن زمان ) ابتدای خیابان جیحون بین کارخانه زمزم ( پپسی کولای سابق ) و کارخانه فولکس ماشین ( نماینده فروش و خدمات پس از فروش فولکس واگن ) که هر دو این کارخانه ها متعلق به همین فرد بود اقدام به تاسیس شرکت رادیو تلوزیون ایران می نماید که با برند ایرانی RTI که بر گرفته از سرکلمات رادیو ، تلوزیون و ایران می باشد و با همکاری شرکت آرسی ای از اوایل دهه چهل اقدام به تولید اولین تلوزیون با برند ایرانی نمود هر چند لوگوی این برند از لوگوی RCA کپی برداری شده بود همزمان شرکتهای شهاب و بلر نیز از اوایل دهه چهل اقدام به تولید تلوزیون در ایران با برندهای خارجی نمودند شرکت RTI در اوایل دهه ۶۰ خورشیدی با شرکت بلموند ( تولید کننده تلوزیون بلموند در جاده آبعلی ) ادغام و به شرکت رادیو تلوزیون پیام تغییر نام داد محل کارخانه آرتی ای در حال حاضر نمایشگاه و تعمیرگاه مرکزی شرکت پیام می باشد که تلوزیون پیام در سایز ۲۰ اینچ با همکاری فنی شرکت گلد استار ( ال جی فعلی ) اولین محصول این شرکت بعد از زمان ادغام می باشد و برای اولین بار در سال ۱۳۶۹ وارد بازار شد .
۳- در سال ۱۳۴۲ دولت وقت تصمیم به راه اندازی تلوزیون دولتی در ایران می گیرد و در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۴۵ تلوزیون ملی ایران شروع به پخش برنامه های خود می نماید چهره اولین فردی که در تلوزیون ملی ایران ظاهر شد مرحوم منوچهر نوذری بود .
۴-اولین ایستگاه گیرنده ماهواره ای در مهرماه ۱۳۴۸ در ۵۵ کیلومتر همدان آغاز بکار کرد این ایستگاه ماهواره ای بنام اسد آباد همدان بعدها به شهید قندی تغییر نام داد قطر آنتن آن حدود سی متر و وزن آن به ۳۸۰ تن می رسید با این وجود فقط قابلیت براقرای ۸ کانال تافنی و ارسال و دریافت یک کانال تلوزیونی از طریق ماهواره انتل ست بر فراز اقیانوس اطلس را داشت این ایستگاه ماهواره ای امکان مشاهده فرود انسان بر روی کره ماه و مسابقات مشت زنی محمد علی کلی که به وقت ایران حدود ۵ صبح برگزار می شد را بصورت مستقیم فراهم کرد البته کیفیت دریافت تصاویر از این ماهواره بسیار پائین و مواج بود اما با پیشرفت فن آوری در پخش زنده بازیهای المپیک مونترال کانادا در سال ۱۳۵۵ کیفیت تصاویر دریافتی از طریق ماهوراه به پخش برنامه های داخلی رسید .
۵- در سال ۱۳۵۳ پخش برنامه های تلوزیونی بطریقه رنگی بصورت محدود همزمان با استاندار پال آلمان و سکام فرانسه آغاز و مسابقات ورزشی آسیائی ۱۹۷۴ تهران بطور زنده و بصورت رنگی از تلوزیون پخش شد
۶ – با توجه به قیمت بسیار بالا و نامشخص بودن استاندارد نهایی پخش رنگی در ایران تولید کنندگان داخلی رغبتی به تولید تلوزیون در ایران نشان ندادند و در ابتدا تلوزیون رنگی لوه ساخت آلمان با پایه های ستاره ای چرخدار کروم و به رنگهای سفید و گردوئی به قیمت دوازده هزار و پانصد تومان با قابلیت دریافت هر دو استاندارد پال و سکام که تا حدودی خیال خریداران را از این بابت راحت می کرد وارد بازار شد این تلوزیون اولین تلوزیون مجهز به دستگاه کنترل از راه دور در بازار ایران داری صفحه کلید فینگر تاچ ( لمس انگشت ) بود کنترل از راه دور آن با استفاده از یک باتری کتابی ۹ ولتی و ابعاد و وزن آن بسیار بزرگتر و سنگین تر از کنترلهای امروزی بود آرایش پیکسلها در این تلوزیون لانه زنبوری بود و با عرضه زیاد در ایران شرکت وارد کننده در آگهی تلوزیونی ضمانت خریدار تلوزیون سیاه و سفید خریدار در هر سایز و هر شرایطی به مبلغ دو هزار و پانصد تومان معال قیمت یک تلوزیون ۲۴ اینچ رومیزی نو را ارائه داد که به علت قیمت بالای آن باز هم خریداران محدود بودند
۷ – در سال ۱۳۵۴ به دنبال سفر رئیس جمهور وقت فرانسه ( ژیسکاردستن ) به ایران استاندار سکام ۳ب فرانسه یا همان سکام بی جی ( خاص کشور های خاور میانه ) اعلام شد که بسیاری از کارشناسان انتخاب آن را از ابتدا صحیح نداستند و شاهدیم تقریبا تمامی کشورهای خاورمیانه که در ابتدا این استاندارد را انتخاب کردند مانند ایران و عربستان چند سال بعد این سیستم را کنار گذاشته و پال بی جی ۵۰ هرتز را جایگزین کردند در ایران در ابتدای راه اندازی شبکه ۵ این شبکه پخش برنامه های خود را با استاندارد پال آغاز و بقیه شبکه ها نیز بعدها با این استاندارد پخش برنامه های خود را آغاز و به تدریج شبکه های یک تا چهار نیز سیستم پخش خود را به پال تغییر دادند با توجه به اینکه تمامی تلوزیونهایی که از آغاز دهه ۶۰ در ایران تولید شدند همزمان قادر به دریافت سیگنالهای رنگی با استاندارد پال و سکام را داشتند معدود دارندگان تلوزیونهای قدیمی مجبور به نصب برد پال سکام که برای انواع تلوزیونهای موجود در ایران تولید و به بازار عرضه شده بود شدند یکی از تولید کنندگان بنام این بردها تولیدات خود را با نام تجاری نشاط به بازار عرضه که قابلیت نصب بر روی انواع تلوزیونهای داخلی و خارجی را داشت ضمنا در آغاز فبل از سروع رسمی برنامه ها ( ساعت ۴ تا ۵ بعد از ظهر موسیقی و تصویر با استاندارد سکام پخش و گوینده از صاحبانتلوزیون می خواست در صورتیکه قادر به دریافت رنگی تصویر نیستند هر چه سریعتر نسبت به تغییر سیستم تلوزیون خود اقدام کنند از ابتدای سال ۱۳۵۵ تا اواخر دهه هفتاد پخش برنامه ها با استاندارد پال در ایران متوقف شد . اولین شبکه ای که تمامی برنامه های آن بطریقه رنگی پخش می شد شبکه دوم تلوزیون بود که فقط در تهران و برخی شهرها قابل دریافت بود که علت آن را مهار تقاضا در کوتاه مدت و تجهیز کارخانجات داخلی عنوان نمودند در سال ۱۳۵۵ تلوزیون رنگی ۱۸ اینچ گروندیک با بدنه پلاستیکی برنگ قرمز و زرد به قیمت ۶۴۰۰ تومان که ارزانترین تلوزیون رنگی موجود در بازار تولید کارخانجات پارس الکتریک بود به بازار عرضه و با استقبال گسترده مواجه شد .
۸ – در ئهه شصت تولید تلوزیون در ایران در رکود بود در سال ۱۳۶۹ تقریبا تمامی تولید کنندگان داخلی با تیراز و با یک پلت فرم مشترک با همکاری شرکت گلد استار شروع به تولید تلوزیون ۲۰ اینچ نمودند بطور مثال صرفا در کارخانجات شهاب تولید روزانه این تلوزیون ۳۰۰ دستگاه بود و همزمان شرکتهای شهاب با نام شهاب ، رادیو الکتریک ایران با نام تجاری آریا ، پیام ، کوفرد با نام تجاری کوفرد ، جام جان نما با نام تجاری بلر از جمله تولید کنندگان این تلوزیونها با پلت فرم مشترک بودند که برخی از آنها تلوزیون را مجهز به دستگاه کنترل از راه دور و برخی بدون آن به بازار عرضه کردند وجه مشترک نمامی آنها قرار گرفتن کنترل و کلید تنظیمات در زیر لامپ تصویر ، قابلیت دریافت تصاویر با استانداردهای پال و سکام و اولین سری تلوزیون تولید شده در ایران مجهز به ورودی مجزای صوت و تصویر یا همان AV و اکثر تولید کنندگان آن را با محافظ شفاف لامپ تصویر به بازار عرضه کردند که در بازار به تلوزیونهای دوشیشه معروفند بواسطه همین درگاه ورودی دارندگان آن با استفاده از دستگاه ست آپ باکس بدون مشکل امکان دیدن تا ۲۱ شبکه تلوزیونی بصورت دیجیتال را در حال حاضر دارند قیمت اولیه کاملترین نمونه این سری تولید شرکت شهاب مجهز به کنترل از راه دور به قیمت رسمی سی و هفت هزار و پتنصد تومان از طریق تعاونیهای مصرف محلی و کارگری و کارمندی توزیه و قیمت آن در بازار آزاد ۵۱ هزار تومان بود که با توجه به تولید چند هزار دستگاه در روز در نیمه اول سال ۱۳۷۰ بازارسیاه آن از بین رفت و دوره باز شدن پای تلوزیون رنگی به خانواده اقشار متوسط و حتی کم درآمد آغاز شد د نیمه اول دهه هفتاد ال جی بزرگترین تامین کننده قطعات برای کارخانجات لوازم خانگی و صوتی و تصویری کشور بود و هنوز هم بسیاری از رادیو پخش های نصب شده روی اتومبیلهای ساخت داخل و لوازم خانگی از جاو برقی گرفته تا ماشین ظرفشوئی تولید داخل با همکاری ال جی در ایران تولید می گردد اولین مانیتور صادراتی و بالاترین تیراژ مانیتور در ایران مربوط به برند ال جی است که در کارخانجات ماشینهای اداری ( مادیران ) تولید و دومین تامین کننده لوازم صوتی و تصویری کشور در حال حاضر شرکت ال جی می باشد . ضمنا تا چند سال قبل بیشترین فروش تلوزیونهای دارای لامپ تصویر یا سی آر تی در ایران با بارند ال جی بود که در کارخانجات رادیو شهاب تولید می شد .
۸ – دهه ۸۰ را می توان دهه ورود و خروج زودهنگام فن آوری پروجکشن در فن آوری تلوزیون دانست علاوه بر نمونه های وارداتی یک نمونه ۴۳ اینچی تلوزیون پروجکشن ال جی در ایران توسط شرکت رادیو شهاب تولید شد که با به بازار آمدن تلوزیونهای پلاسما و ال سی دی در اواسط این دهه تلوزیونهای پروجکشن بواسطه تصویر نا واضح از زاویه های کناری و حجم بسیار بزرگ آنها به تاریخ پیوستند ارائه اولین تلوزیون دارای هارد دیسک داخلی با قابلیت ضبط برنامه های تلوزیونی ( فن آوری ماشین زمان ) در این دهه توسط ال جی به بازار عرضه شد ، تعبیه خروجی هدفون بر روی کنترل از راه دور ، عرضه کوچکنرین پلاسمای جهان با سایز ۳۲ اینچ ، عرضه اولین تلوزیون سه کاره باقابلیت پخش نوارهای ویدئو وی اج اس و دی وی دی از مهمترین نو آوریهای عرضه شده توسط ال جی در این دهها به شمار می رود پخش آزمایشی شبکه مستند بصورت دیجیتال در سال ۱۳۸۸ بعنوان اولین شبکه دیجیتال کشور و تولید اولین دستگاه ست آپ باکس و عرضه آن در آبانماه ۱۳۸۸ توسط شرمت مادیران با برند ایرانی ایکس ویژن پخش پیام نما یا همان تله تکست از مهمترین رویدادهای این دهه به شمار می رود
۹ – دهه ۹۰ شروع عرضه تلوزیونهای دیجیتال ،هوشمند و سه بعدی مجهز به وای فای داخلی غلبه تلوزیونهای ال ای دی به فن آوریهای موجود در بازار ، پایان تولید تلوزیونهای سی آرتی ، شروع پخش جدول راهنمای پخش برنامه های تلوزیونی EGP همه گیر شدن استفاده از دستگاههای پخش بلو ری غلبه فن آوری پخش سه بعدی پسیو ( شرکت الجی پیشتاز ارائه این فن آوری به شمار می رود ) بر فن آوری اکتیو و پذیرفتن این استاندارد توسط شرکتهای پیش کسوت و خوشنام از جمله سونی ، گروندیک ، توشیبا ، پاناسونیک ، عرضه تلوزیونهای با وضوح بسیار بالا یا اولترا اچ دی ، تجاری شدن تولید تلوزیونهای ال ای دی اورگانیک و بزودی راه اندازی تلوزیون اینترنتی توسط شرکت سروش رسانه با همکاری صدا و سیما و شرکت مخابرات و شروع پخش دیجیتال برنامه تلوزیونی برای موبایل ( DVB-H) از مهمترین وقایع این دهه که هنوز در اول آن هستیم به شمار می رود ارائه کنترل مخصوص بخش هوشمند تلوزیون بصورت جدا از کنترل معمولی تلوزیون در آغاز این دهه در سری ۲۰۱۰ توسط ال جی محقق شد که در سال های بعد برای رحتی کاربر طراحی آن بازنگری و ارگونومیک شد نصب سنسورهای حرکتی و میکروفن داخلی برای اجرای فرمین حرکتی و صوتی بر کارائی آن افزود طراحی سینما اسکرین با قاب بسیار باریک و پایه حلقوی نو آوری در طراحی تلوزیون به شمار می رود که خیلی زود توسط بسیاری از تولید کنندگان مانند سونی مورد تقلید قرار گرفت و ظهور تولید کنندگان چینی تلوزیون با توان تولید تلوزیون به قیمت بسیار ارزان و تیراژ بالا را از رخداد های سه سال گذشته در صنعت تلوزیون باید قلمداد کرد به جرات می توان گفت رشد فن آوری تلوزیون در سالهای اخیر بصورت تصاعدی هندسی بوده است نظر شما در این رابطه چیست
موفق باشید .

بهزاد ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ پاسخ

متشکرم حسین عزیز
الان دهنم هنوز بازه
این همه اطلاعات
ایول داری باباااااااااااااااااا

حسین ۱ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
آقا بهزاد میتوانید اطلاعات کامل را از آدرس اینترنتی :http://shahabco.com/_DouranPortal/documents/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84%20%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87%20%D9%81%D8%B5%D9%84%20%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87.pdf
دانلود کنید
موفق باشید .

بهزاد ۷ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

حسین جان
دانلود کردم
خیلی خیلی متشکرم
واقعا عالی بود

حسین ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
جنای آقای بهزاد از اینکه منبع معرفی شده مورد توجه و پسند شما واقع شد خوشحالم
موفق باشید .

علیرضا ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

باسلام. آیا نرم افزار ( ال جی تی وی ریموت ) فقط بروی گوشی های ال جی قابل اجراست یا بروی برند های دیگر از جمله نوکیا و سونی اریکسون و …. هم اجرا می گردد؟javascript:check_validation()

رضا ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

سلام.قیمت کنترل جادویی تلویزیون سری LN که ساخت ۲۰۱۳ است و سه بعدی نیست چنده؟ممنون

majid ۱۵ تیر ۱۳۹۴ پاسخ

ما داریم خیلی خیلی خیلی خوبه

نظر دهید