۲۹ بهمن ۱۳۹۲

شام در دقیقه 90

امشب شام چی داریم؟ پودینگ

قورمه‌سبزی را پخته‌اید، اعضای خانواده هم موافقت کرده‌اند، میز شام چیده شده است. اما یک غذای خوشمزه و سنتی ایرانی به کلی برنامه‌ریزی و تدارکات و آشپزی نیاز دارد.

اگر خسته‌وکوفته از سرکار دیروقت به خانه بازگشته‌اید و برای تهیه یک قورمه‌سبزی خوشمزه، که باب طبع هر ایرانی است، وقت و حوصله کافی ندارید، یک پودینگ معمولی، البته نه چندان سنتی، اعضای خانواده را دور هم جمع می‌کند تا هر کدام با مخلوط کردن و هم زدن با همکاری یکدیگر شامی را تدارک ببینند و تا پاسی از شب را به استراحت بپردازند. این غذا 25 دقیقه‌ای آماده است! البته با کمک مایکروفر ال‌جی.

مواد لازم برای تهیه یک پودینگ دقیقه نودی:

  • گوشت ریزشده            300 گرم
  • مربای پرتقال               140 گرم (هر چه درشت‌تر خرد شود بهتر است)
  • شکر قهوه‌ای                200 گرم
  • شیره                         3 قاشق غذاخوری
  • آب‌لیمو                      یک قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ هم‌زده            3 عدد
  • کره منجمد                 100 گرم
  • آرد                            200 گرم

طرز پخت:

  1. کف یک قالب یک‌ونیم لیتری پودینگ را با کره چرب کنید و کاغذ روغنی روی آن قرار دهید. همه مواد اصلی را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. مواد را یک به یک اضافه کنید تا زمانی که خوب مخلوط شوند.
  2. مخلوط پودینگ را در قالب پودینگ، که از قبل آماده کرده بودید، بریزید و روی آن را نیز با یک کاغذ روغنی گرد بپوشانید. مخلوط را در ظرفی که مخصوص مایکروفر است قرار دهید و درجه حرارت مایکروفر را در دمای متوسط و به مدت 25 دقیقه تنظیم کنید. با وارد کرد یک خلال دندان در مخلوط از پخته شدن آن اطمینان حاصل کنید. اگر مواد به خلال دندان چسبید، روند پخت در مایکروفر را تا زمان پخته شدن ادامه دهید.
  3. بعد از اتمام پخت، پودینگ را 5 دقیقه به حال خود بگذارید.
  4. در مرحله آخر، می‌توانید روی پودینگ را کمی برشته کنید و با مواد دلخواه آن را ترئین کنید و با نوشیدنی مورد علاقه صرف کنید.

 نوش جان!

 آشپزی مدرن و آسان با مایکروفر ال‌جی

۱ نظر

حسین ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
کاربردهای مایکروفر برای خانواده های ایزانی :
۱- در ماه مبارک رمضانبهترین و فوری ترین وسیله برای گرم کردن غذای سحر بی شک مایکو فر می باشد فقط کافیست درب ظرف پلاستیکی ماکروفر را باز کنید و در صورت نیاز کمی آب به خورش و برنج اضافه کنید میانگین زمان گرم کردن فقط سه دقیقه است با فشار هریار دکمه START سی ثانیه به مدت گرم کردن غذا اضافه و غذا کاملا یک نواخت گرم می شود . بعد از اتمام کار گرم شدن غذا الازم دستگاه شما را مطلع می نماید .
۲- نانهای ایرانی در حالت گرم و برشته بهترین مشوق اعضای خانواده برای صرف صبحانه هستند اما بعلت ذیق وقت امکان تهیه آن در هر وعده صبحانه برای بسیاری مقدور نیست بهتر است نان سنگک و یا بربری را به میزان مصرف هفتگی تهیه و در منزل چند دقیقه روی پازچه تمیز پهن کنید تا کاملا خنک ( و نه خشک ) سود بعد آن را در ابعاد مناسب برش داده و در کیسه فریزر د طبقات میانی با برودت ۱۸ درجه زیر صفر نگه دارید برای نان لواش سی ثانیه ، نان سنگک دو ونیم دقیقه و برای نان بربری سه و نیم دقیقه وقت برای گرم کردن کافیست برای این منظور از سه پایه فلزی استفاده تا نان در نیمه ارتفاع محفظه قرار گیرد .
۳ طرز تهیه چای با ماکروفر : قطعا خیلی از روزها بعلت دیر بلند شدن از خواب از خیر تهیه چای گذشته و تا حاضر شدن چای در محل کار احساس بقول معروف چای لازم شدن به شما دست داده فقط کافیت لیوان دسته دار پیرکس را تا دو سوم از آب پرکرده و دو تا چهار لیوان را داخل ضرف شیشه ای کردان داخل فر قرار راده و با فشار ۶ بار دکمه استارت ظرف مدت سه دقیقه آب داخل لیوانها بجوش می آید و برای هر دو لیوان با یک عدد چای کیسه ای چای مطبوع تهیه کنید برای این منظور از انواع چای صبحانه استفاده کنید که در حداقل زمان رنگ می دهند .
۴ – با توجه به قیمت گران برق مصرفی در مقابل گاز بسیاری از غذاها را میتوانید با بهترین نتیجه بصورت ترکیبی تهیه کنید بطور مثال پیتزا از غذاهای بسیار محبوب در بین بچه هاست قطعا تهیه آن در مایکروفر بعلت نوع پخت باکیفیت تر از فرهای گازی است اما برای خانواده های پرجمعیت و یا مهمانیها تهیه پیتزا با ماکروفر بسیار پر درد سر است فرهای گازی ظزفیت چهار ظرف پیتزا را دارند ابتاد فر را روشن کرده و روی حرارت ۱۷۵ درجه بمدت دو دقیقه داغ کنید چهر ظرف پیتزا را داخل آن قرار دهید ظرف ده دقیقه حاضر می شود اما قطعا روی آن طلائی نشده و پنیر پیتزا هم آب نشده تا سطح صافی روی آن تشکیل شود بجای گریل اجاق گاز می توانید گاز را خاموش نموده تا با حرارت داخل آن پیتزا مغز پخت شود زمان صرف ناهار یا شام با فشردن دکمه MODE و انتخاب حالت گریل با قرار دادن ظرف پیتزا بر روی سه پایه بمدت سه تا چهار دقیقه رویه آن کاملا برشته متمایل به قهوه ای می گردد حتی می توانید بعد از پخت چهار پیتزا آنها را در محفظه گرم نگه دار زیر فر قرار داده و چهار ظرف دیگر را در داخل فر بپزید .
احتمالا این سه مورد کاربری را قبلا در هیچ کجا نخوانده اید
موفق باشید .

نظر دهید