۱۳ اسفند ۱۳۹۲

بهترین دریچه رو به دنیا

آینده همین جاست و از جزئیات لبریز است. در اینجا 5 دلیلی را نام می‌بریم که چرا برای عرضه Ultra HD خوشحالیم و روزشماری می‌کنیم.

فناوری شگفت‌انگیز

وضوح Ultra HD چهار برابر بیشتر از Full HD است. سینمای دیجیتال ULTRA HD  یا 4K با 2160×4096 پیکسل  است اما برای تطبیق با نسبت تصویر 16:9 در تلویزیون‌ها، این عدد به 2160×3840 پیکسل تغییر می‌کند. شما هنوز هم 4 برابر وضوح استاندارد تلویزیون‌های HD را خواهید داشت و هنوز هم این میزان بالای پیکسل حیرت‌انگیز است. Ultra HD گام دیگری در کیفیت تصویر تلویزیون و فیلم است؛ چه طرفدار پروپا قرص ورزش باشید و چه فیلم‌های اکشن هالیوودی.

پخش هم Ultra HD می‌شود…

فیلم‌ها کم‌کم در حال رسیدن به Ultra HD هستند و ماهواره یوتل‌ست نیز اولین کانال Ultra HD خود را از 2013 آغاز کرده است. بی‌بی‌سی هم تصمیم دارد جام جهانی فوتبال 2014 را با کیفیت Ultra HD پخش کند. سؤال این است: چگونه فیلم‌های Ultra HD که نیاز به حافظه بیشتری دارد به مشتریان ارائه می‌شوند؟! یک کُدِک فشرده‌سازی به نام HEVC می‌تواند ذخیره فیلم‌هایی با کیفیت بالاتر را در دیسک‌های بلو-ری امکان‌پذیر کند. در غیر این صورت، انواع دیگر سیستم‌های ذخیره، از هارددیسک تا یواس‌بی، پاسخ شما خواهند بود. جدیدترین نسل از پخش‌کننده‌های بلو-ری مانند BP730 ال‌جی می‌توانند کیفیت محتوای HD موجود را به وضوح Ultra HD ارتقا دهند و پیکسل‌های بیشتری برای تطبیق با نمایشگر Ultra HD ایجاد کنند. بنابراین، فارغ از اینکه خودتان وضوح Ultra HD طبیعی دارید، می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

ارتقای کیفیت همه چیز را بهتر می‌کند

ارتقای کیفیت (upscaling) روشی است که تلویزیون کیفیت محتوا با وضوح پایین را برای تطبیق با صفحه تلویزیون ارتقا می‌دهد. تلویزیون Full HD در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد. کیفیت کانال‌ها با کیفیت استاندارد و دی‌وی‌دی‌ها را برای تطبیق با صفحه 1080p ارتقا می‌دهد. Ultra HD نیز همین کار را انجام می‌دهد منتها با چند عدد خرد. هنگام ارتقای کیفیت کانال‌های استاندارد  Freeview، فناوری Ultra HD به طور مؤثری 19 تا از 20 پیکسل را برای پر کردن صفحه حدس می‌زند. پخش محتوای ارتقایافته از یوتیوب وBBC iPlayer  نیز ممکن است. اگر چه، برای بهترین کیفیت، ما مجبوریم به پخش کانال‌های HD و فیلم‌های بلو-ری برای بهره‌مند شدن از فناوری هوشمند ارتقای کیفیت  اکتفا کنیم.

همین امروز تصمیم بگیرید!

ال‌جی اولین تلویزیون دنیا با صفحه‌نمایش Ultra HD را اکتبر 2012 در امریکا به فروش رساند. تلویزیون 84LM960V ال‌جی یک صفحه ال‌سی‌دی با نوردهی پشت LED است که در انگلستان عرضه شد. ال‌جی فروش مدل‌های 55 و 65 اینچ را نیز در ماه سپتامبر گذشته در انگلیس آغاز کرد. سری LA9700 ال‌جی هم اکنون تنها مدل‌ها با نوردهی پشت از نوع NANO Full LED هستند؛ یعنی نورهای LED پشت صفحه هستند نه اطرف آن. به عبارت دیگر، تصویر بهترین وضوح ممکن را دارد و میزان سیاهی با مدل Edge LED عمیق‌تر و تیره‌تر است. این تلویزیون‌ها تنها تلویزیون‌های Ultra HD هستند که از فناوری IPS استفاده می‌کنند. این فناوری رنگ‌های دقیق‌تر و تجربه دید عالی‌تر فراهم می‌کند. همین عوامل برای مشاهده در تلویزیون 84 اینچ و لذت بردن از کیفیت 4K الزامی است. IPS تصاویر بدون مات‌شدگی و پایداری را ایجاد می‌کند.

و سرانجام سه‌بعدی Full HD

یکی از امتیازات Ultra HD این است که شما می‌توانید سه‌بعدی را با کیفیت Full HD تماشا کنید. هم اکنون Full HD سه‌بعدی تنها با انواع اکتیوشاتر امکان‌پذیر است اما سه‌بعدی پسیو بسیار راحت‌تر است. Ultra HD وضوح را به نصف کاهش می‌دهد تا شما بتوانید برای هر چشم Full HD با کیفیت 1080p داشته باشید؛ و نتایجی در سه‌بعدی ببینید که تاکنون به این خوبی نبوده است. با بزرگ شدن نمایشگرها، پرش‌ها در سه‌بعدی واضح‌ترند اما تلویزیون‌های Ultra HD بدون پرش هستند، شفافیت بالایی دارند و به عینک‌های سه‌بعدی راحت‌تری مجهز هستند.

۲ نظر

حسین ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
طبق شنیده ها فروش تلوزیون اولترا اچ دی ال جی مدل ۵۵LA9700 یعنی همین مدلی که در تصویر مشاهده می کنید از بیستم اسفند ماه ۱۳۹۲ با قیمت تقریبی ۱۱ میلیون تومان در ایران آغاز می گردد نمونه این تلوزیون را در فروشگاه مرکزی علی واقع در خیابان جمهوری نبش لاله از نزدیک دیدم با توجه به پنا IPS با نور پس زمینه نانو ال ای دی تمام صفحه و قابلیت تنظیم نور نقطه ای ونرخ تازه سازی تصویر ۲۰۰ فریم در ثانیه و قابلیت انطباق تا ۱۲۰۰ فریم در ثانیه سیستم صوتی ۴.۱ کانال مشتمل بر بلند گوی قدرتمند ساب ووفر و موتور پردازش تصویر اولترا اچ دی واقعی ، سیستم عامل ویندوز ۸ پشتیبانی از USB3 در هر سه درگاه ورودی بمنظور سرعت در پخش فیلم های اولترا اچ دی و حتی با فرمت سه بعدی از طریق درگاه USB ( فلش و یا هارد اکسترنال ) و … به جرا ت میتوان گفت با کیفیت ترین ، با امکانات ترین ، زیبا ترین و مستحکمترین تلوزیون اولترا اچ دی از نظر بدنه و دوام زیبائی در اثر استفاده طولانی مدت بشمار می رود به هر حال با توجه به اینکه در این برهه زمانی خلی ها در صدد خرید تلوزیون هستند برخلاف پارسال و سنوات قبل که کارت هدیه فقط به مدلهای سال تعلق می گرفت امسال تلوزیونهای مدل ۲۰۱۲ یا سرس LM که به جز اختلاف ظاهری از نظر امکانات اندکی اختلاف با مدل های ۲۰۱۳ یا سری LA دارند نیز علاوه بر کاهش قیمت سنواتی مرسوم بعلت به بازار آمدن سری جدید مشمول کارت هدیه هم شده اند و شما با قیمتی کمتر از ۴ میلیون تومان میتوانید یک تلوزیون با امکانات و با کیفیت ال جی در سایز ۵۵ اینچ خریداری کنید یعنی قیمت مدل مشابه ۴۷ اینچ بنظر شما کدامیک از این دو انتخاب بهتر است ؟
موفق باشید .

محمد ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام کدام تلویزیون ۵۵ اینچ را با قیمت کمتر از ۴ میلیون تومان می توان خرید؟

نظر دهید