۲۵ اسفند ۱۳۹۲

ماجراهای یک گوشی منحنی- قسمت چهارم- سخت‌افزار منحنی برای مشاهده و عملکرد بهینه

نمایشگر عریض 6 اینچ از نوع OLED پلاستیک با RGB واقعی

پنل نمایشگر POLED منعطف‌تر، سبک‌تر، باریک‌تر

OLED پلاستیکی در ال‌جی G Flex جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری نمایشگر منعطف است که توسط LG Display تولید شده است. پنل OLED این قابلیت را دارد که ویژگی‌های نمایشگر منعطف را به گونه‌ای تولید کند که فوق‌العاده باریک و با ضخامتی کمتر از یک میلی‌متر باشد و نیاز به نوردهی پشت نداشته باشد زیرا خودش با استفاده از مواد ارگانیک نورانی است.

 

پنل OLED پلاستیکی LG Display به جای شیشه از لایه‌های پلاستیکی ساخته شده است. شرکت LG Display با استفاده از فناوری کپسوله‌سازی از نوع فیلم و چسباندن فیلم محافظ به پشت پنل توانسته پنل را به گونه‌ای بسازد که قابل خم شدن، سبک‌تر و باریک‌تر باشد و به راحتی نشکند.

این نمایشگر جدید به صورت عمودی از بالا به پایین با شعاع 700mm گود می‌شود و دنیایی از ابتکارات در طراحی را در بازار گوشی هوشمند را می‌گشاید. پنل OLED پلاستیکی منحنی LG Display با ضخامت 0.44 میلی‌متر باریک‌ترین پنل موجود در دنیا در میان گوشی‌های موبایل است. علاوه بر این، این پنل با وزن 7.2 گرم سبک‌ترین پنل و نمایشگر 6 اینچ این گوشی بزرگترین نمایشگر OLED موجود بین گوشی‌های هوشمند است.

 

 

نمایشگر OLED پلاستیکی با RGB واقعی در برابر نمایشگر Pentile

در پنل نمایشگر OLED استاندارد، روش Pentile استفاده می‌شود. با این حال، در پنل نمایشگر POLED ال‌جی G Flex یک فناوری نهفته دیگر نیز وجود دارد و آن ساختار راه‌راه RGB واقعی پیکسل است.

فناوری OLED پلاستیک منحنی با RGB واقعی که برای ال‌جی G Flex به عنوان پیکس‌های فرعی راه‌راه RGB واقعی استفاده می‌شود می‌تواند تصاویر روشن‌تر و دقیق‌تری در مقایسه با Pentile OLED تولید کند.

RGB واقعی توصیف رنگ و کیفیت تصویر برتری در مقایسه با Pentile ایجاد می‌کند زیرا تعداد پیکسل‌های فرعی در Pentile تنها دوسوم تعداد پیکسل‌های RGB واقعی است.

علاوه بر این، رنگ سفید در RGB واقعی، برخلاف رنگ سبز متمایل به زرد در Pentile، حقیقی‌تر است. RGB واقعی نه تنها جلوه‌های راه‌راه ایجاد می‌کند بلکه هیچ اعوجاجی در رنگ سفید نشان نمی‌دهد؛ این در حالی است که Pentile OLED چنین تأثیری ندارد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید