۲۲ اسفند ۱۳۹۲

پشت صحنه: IPS ال‌جی

در این ویدئو می‌توانید بازتولید دقیق رنگ در نمایشگرهای IPS ال‌جی را از منظری متفاوت ببینید. دقت رنگ بالا برای عکاسان آماتور و مشتاقان عکاسی بسیار اهمیت دارد تا بتوانند بیشترین حد کیفیت را در تصاویر ببینند. سری مانیتورهای IPS با نمایشگر 23 اینچ از کیفیت تصویری عالی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه برخوردار هستند. در مقایسه با فناوری قدیمی، پنل‌های IPS ترجمه رنگ دقیقی را نمایش می‌دهند و تأثیر رنگ بهتری دارند که مستقل از زوایه دید است. نسبت تصویر 16:9 و وضوح 1080×1920 پیکسل با مشخصات تصویر Full HD مطابقت دارد.

[my_video url=https://lgblog.ir/wp-content/uploads/2014/03/LG-IPS4-Monitor-Colour-Calibration.flv]

۳ نظر

حسین ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
بی شک کیفیت تصویر در پنل های IPS مهمترین دلیل خرید اینجانب تا بزرگترین و خوشنام ترین تولید کنندگان مانند Appel بری استفادهخ در گوشیهای هوشمند و بشدت گران قیمت آیفون و تبلت های آی پد می باشد از سال ۲۰۱۱ میلادی ال جی بزرگنرین تولید کننده پنل های Aps در دنیاست و به جز ال جی برخی از تولید کنندگان بزرگ دنیا مانند پاناسونیک از این فن آوری در تولید پنل استفاده می کنند البته فن آوری این شرکتها در جزئیات تفاوتهایی دارد به هر حال هر کجا علامت پلاس یا بعلاوه را در کنار IPS دیدید(+ IPS) ختم داشته باشید پنل محصول مذکور تولید بخش تولید نمایشگر ال جی یا LG Display می باشد IPS Alfa تولید شرکت ماتسو شیتا صاحب برند پاناسونیک است بسیاری از تلوزیونهای ایکس . ویژن از جمله مدل ۴۷ اینچ سه بعدی آن از پنل های تولید ال چی استفاده می کنند متاسفانه کیفیت و وضوح تصویر این پنل ها در تصاویر فول اچ دی بچم می آید وضوح و نمایش جزئیات مانند تارهای مو و یا چین و چروک پوست و رگ برگها و جزئیات بالهای طاووس از سوی دیگر زاویه دید تلوزیونها و مانیتورهای تولید شده با این فن آوری بسیار بالاست سامسونگ با افزایش مصنوعی غنای رنگ و کنتراست یا درخشندگی تصویر در صدد جبران این نقیصه در آمده و در پخش تصاویر SD از زاویه مقابل خیلی ها مجذوب رنگهای تند و کنراست بالای تصویر تلوزیونهای سامسونگ می شوند در حالیکه بهترین ملاک برای تشخیص طبیعی بودن رنگها پوست صورت انسانهاست دارندگان تلوزیون ال جی هم با قرار دادن تنظیمات تصویر روی حالت درخشان به این شرایط تصویری دست می یابند اما در نهایت هر چقدر تصویر به رنگهای طبیغی و نه رنگ های تند نزدیک تر باشد زیبا تر است نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید

مهدی ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام. ۲ ماه پیش برای خرید یه مانیتور پنل ips به بازار مراجعه کردم. قصدم خرید از برند ال جی بود ولی بعد از کلی جستجو در پاساژ های خیابان ولیعصر و پایتخت ، یک مغازه را پیدا کردم که این مانیتور ۲۳ را داشت و با قیمت بالای ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رساند که من را پشیمان کرد در حالی که مدل ۲۲ اینچی با اسپیکر و پنل ips از برند ایسوس با قیمت ۷۵۰.۰۰۰ تومان در سایت های اینترنتی معتبر و پاساژ پایتخت موجود بود و من آن را خریدم. این در حالی است که تا ۲ سال پیش وضعیت قیمت و موجودی مانیتور های الجی در بازار در مقابل برند های دیگر برعکس بود.
امیدوارم ال جی تلاش بیشتری در سامان دهی وضعیت بازار مانیتور های خود داشته باشد.
ممنون

hoseiN ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

لفطا فروشگاه درست و حسابی اینترنتی مثل دیجی کالا رو هنماهنگ کنید تا مانیتور های ال جی رو برای فروش بذارند و قیمت مناسبی داشته باشه ( قیمتها خیلی افتضاح هست )

نظر دهید