۱۷ اسفند ۱۳۹۲

کیفیت تصویر برتر: قدم زدن در دنیای جدید تلویزیون‌ها

قسمت اول: مروری بر فناوری‌های نسل جدید

یک‌ ماه و اندی از CES 2014 می‌گذرد. با نیم‌نگاهی به تمامی محصولات عرضه‌شده در این نمایشگاه، به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که یکی از چشم‌اندازهای مهم در این رخداد تجاری و فناوری مشتری‌محور این بود که دورنمای بازار تلویزیون‌های HD در حال تغییر است و چیزی نخواهد گذشت که راهبردهای متفاوت بازار و فناوری متحول‌کننده‌ای عرضه خواهد شد.

امروزه، تلویزیون‌های 1080p که به خوبی ساخته شده‌اند، فناوری‌های متفاوتی مانند سه‌بعدی، دسترسی به سرویس‌های آنلاین به هر شیوه‌، و امکانات گوناگون تلویزیون‌ها تبدیل به چالشی شده‌اند و این اواخر عقب‌نشینی کرده‌اند. اما در همین دوران، رقابت واقعی برای تسخیر قلب و ذهن مشتریان به شیوه دیگر و در آینده صفحه‌نمایش‌های ما شکل خواهد گرفت.

برای مشتریان، مرور و بررسی فناوری‌های تلویزیون‌هایی مانند OLED و Ultra HD، مقایسه آنها، پیدا کردن تفاوت‌هایشان و در نهایت انتخاب و خرید آنها مانند قدم گذاشتن در میدان مین است که فقط مشتریان را گیج می‌کند. اما همین چالش می‌تواند کلید اصلی برای تصمیم به خرید در سال 2014 باشد.

برای شرکت‌هایی مانند ال‌جی، برقراری ارتباط بین مزایا و اهداف فناوری‌های نوظهور ضروری است و به مشتریان امکان می‌دهد تا به راحتی تلویزیونی را بخرند که برای آنها مناسب است.

علاوه بر وضوح بالاتر، فناوری پنل صفحه‌نمایش نیز تغییراتی کرده است و به سوی روشن‌تر، تیزتر و حیرت‌انگیزتر شدن سوق پیدا کرده است. تلویزیون‌های Ultra HD و OLED و تأثیر بازیگردانانی مانند سیستم‌عامل پیشرفته و نمایشگرهای منحنی در این میدان را نمی‌توان نادیده گرفت. این فناوری‌ها انحصاری و به صورت مجزا در مدل‌های مختلف گنجانده نشده‌اند؛ گاهی اوقات، همه آنها دوش‌به‌دوش یکدیگر در یک مدل وجود دارد.

می‌خواهیم شما را راهنمایی کنیم که بتوانید با فناوری‌ها، دورنمای پیشِ رو و موقعیت ال‌جی، به عنوان پیشگام در این صنعت، بیشتر آشنا شوید.

در مطالب بعدی به شما خواهیم گفت که این فناوری به کجا می‌رود و منظور ما از تلویزیون‌های هوشمند، Ultra HD 4K، OLED و تلویزیون‌های منحنی چیست.

با ما همراه باشید…

۱ نظر

حسین ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
وضوح تصویر رابطه مستقیمی با سایز پنل یا صفحه نمایش تلوزیون دارد تلوزیونهای سایز کوچک تا سایز ۲۹ بهترین تصویر را با کیفیت HD ارائه می دهند بنحویکه در سایز ۲۹ تفاوت بین HD و ّFull HD را کمتر کسی موجه می گردد برای سایز های ۳۲ تا ۴۷ کیفیت FullHD مناسب است برای همین هم هیچ تولید کننده ای تلوزیون UHD یا۴K تا این سایز تولید نمی کند برای کیفیت UHD صفحه نمایش باید بالی ۵۵ اینچ باشد تا بیننده تفاوت آن را با Full HD احساس نماید و برای سایز بالاتر از ۱۱۰ اینچ کیفیت UHD نیز جوابگو نبوده و باید کیفیت بالاتر یعنی Super Hi Vision یا ۸K با کیفیتی معال ۴ برابر UHD و یا ۱۶ برابر Full HD کیفیت مطلوب را ارائه خواهد داد که فعلا از نظر سایز پنل یکپارچه رکوردار پاناسونیک با صفحه نمایش پلاسمای ۱۵۴ اینچی و تولید کننده تنها تلوزیون ۸K دنیاست اما به نظر می رسد با نرخ بسیار بالای انتقال دیتا در فن آوری ۸K تا زمان فرا گیر شدن این فن آوری زمان زیادی باقیست برای فن آوری OLED هم بعلت قیمت بالای محصولات در آینده نزدیک چشم انداز روشنب وجود ندارد اما ۴K فن آوری است که تا دو سال دیگر عمومیت یافته و به بسیاری از خانه ها راه خواهد یافت نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .

نظر دهید