۰۶ اسفند ۱۳۹۲

5 چیزی که ال‌جی تولید می‌کند و شما شاید نمی‌دانید

ال‌جی فقط تلفن همراه تولید می‌کند. نه؟ خب اگر این طور فکر می‌کنید کاملاً در اشتباه هستید. این شرکت کره‌ای همه چیز می‌سازد؛ از دستگاه تهویه مطبوع تا مایکروفر. در اینجا چند چیز را نام می‌بریم که ال‌جی می‌سازد و شما نمی‌دانستید:

1-      طراحی ماشین لباسشویی

اینکه شرکتی مانند ال‌جی کارشناسان طراحی در مجموعه وسیعی از لوازم خانگی داشته باشد و بتواند ماشین لباسشویی‌هایی تولید کند جای تعجبی نیست. اما جالب اینجاست که قرار است برترین طراحان مانند گایلز دیکان و هالی فالتون به طراحی آنها کمک کند و لوازم خانگی این شرکت را در هفته مد لندن به نمایش گذارد. کاملاً مشخص است که ما استفاده از آن را پرهیز می‌کنیم و نمی‌توانیم این ایده را تحمل کنیم که ماشین لباسشویی ما خیلی جذاب‌تر از لباس‌هایی باشد که داخل آن است.

 

2-      چاپگر عکس

از گذشته تاکنون: چاپگر موبایل هوشمند جیبی ال‌جی یک چاپگر عکس است که با باتری نیرو می‌گیرد و از جایگزین مبتکرانه‌ای به جای جوهر استفاده می‌کند. زینک (Zero Ink) از یک کارتریج کاغذ استفاده می‌کند که نسبت به گرما واکنش نشان می‌دهد و تصویر را ایجاد می‌کند. به این معنی که با تمام شدن کاغذتان جوهرتان هم تمام می‌شود. به عبارت دیگر، کمتر برای چاپ کردن دچار اذیت می‌شوید و سریع‌تر تصاویر را چاپ می‌کنید. روند چاپ از طریق بلوتوث یا برنامه‌های کاربردی اندروید یا iOS انجام می‌شود.

 

3-      ویدئوهای جنجالی

چگونه می‌توانید ثابت کنید که تلویزیون 84 اینچ Ultra HD شما چقدر خوب است؟ یکی از ایده ها این است: آن را روی دیوار آویزان کنید و نمایی از دنیای بیرون را به متقاضیان کار نشان دهید؛ آنها شهر خود را می‌بینند؛ و احتمالاً خیلی چیزهای دیگر؛ مثلاً یک شهاب آسمانی بزرگ که با زمین برخورد می‌کند. این نمایش خارق‌العاده ال‌جی گواهی بر کیفیت تصویر تلویزیون 84LM960V است که در فضای آنلاین منتشر شد و بسیار بحث‌انگیز بود که آیا واکنش شرکت‌کنندگان ناآگاهانه بوده یا آنها این وحشت را بازی کرده‌اند.

 

4-      جاروبرقی

نه مثل هر جاروبرقی دیگر. جاروبرقی مربعی Hom-Bot square یک مکنده روباتی حرفه‌ای کثیفی است. دو دوربین جزئیات سقف و کف زمین را ثبت می‌کند تا اطمینان حاصل کند که Hom-Bot از مسیر خود خارج نمی‌شود. وقتی Hom-Bot تشخیص می‌دهد که چیزی روی فرش افتاده است، در حالت توربو دنده را چاق می‌کند و به سمت بلعیدن آن حرکت می‌کند. طراحی مربع‌شکل و وجود برس‌های بلند در اطراف  به این معنی است که Hom-Bot هیچ جایی حتی گوشه‌های اتاق را تمیزنشده باقی نمی‌گذارد. سپر دیجیتال در Hom-Bot با ترکیبی از حسگرهای شتاب‌سنج، نوری و ماوراء صوت، از برخورد با اشیا جلوگیری می‌کند. اگر این آینده تمیز کردن خانه است، سریع‌تر یکی از آنها را خریداری کنید.

 

5-      3DO

شگفت‌زده شدید؟ بله، ال‌جی در 3DO هم دستی داشت. 3DO در اواسط دهه 90 یکی از کنسول‌های بازی مورد علاقه همه، بعد از پلی‌استیشن، سگا ساتورن، نینتندو 64 و آتاری جگوار بود. در واقع، این ما هستیم که کمی ظالم هستیم. در واقع، 3DO بازی‌های کمی داشت که برخی از آنها The Need for Speed،Cannon Fodder  و Wolfenstein 3D بودند. این تحول دوباره‌ای بر کنسول‌های بازی نیز به شمار می‌رود؛ آن هم از زمانی که شرکت 3DO مجوز طراحی کنسول را به شرکت‌هایی مانند گلداستار که بعداً ال‌جی نام گرفت داد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید