۱۱ اسفند ۱۳۹۲

CES 2014؛ اوج فناوری ال‌جی

همه چیز ممکن است! این پیام امسال ال‌جی است و معرفی محصولات جدید در CES 2014 به خوبی آن را نشان داد. ال‌جی در این رخداد محصولات چشمگیری را در برابر انبوه جمعیت در لاس‌وگاس به نمایش گذاشت.

اندی مک‌کی، مدیر بازرگانی محصولات الکنرونیک مصرفی در انگلیس، می‌گوید: «ال‌جی همیشه طلایه‌دار ابتکار در فناوری بوده است اما 2014 نشان از گام مهمی برای ما در وسعت و عمق محصولات عرضه‌شده ما دارد.»

ارائه محصول بسیار گسترده بود؛ حتی بزرگتر از ال‌جی 105UC9، نمایشگر LED منحنی با نسبت 21:9 و وضوح Ultra HD با 2160×5120 پیکسل. اما بعد از تلویزیون نوبت می‌رسد به ….

 

ال‌جی محصولات صوتی خود را نیز گسترش داد. ساندبار باریک و شیک به شکل NB5540 یکی از آن محصولات بود. LAB540W یک ساندپلیت با قطر 39.5 میلی‌متر بود. این محصول زیر تلویزیون‌های 32 تا 55 اینچ می‌نشیند و صدای آنها را با 4.1 کانل خود و 320 وات قدرت ارتقا می‌دهد.

سیستم صوتی بی‌سیم ال‌جی، NP8740، پیکربندی خانگی دارد که بسیار قابل سفارشی‌شدن است و از وای-فای دوبانده برای پخش موسیقی با کیفیت بالا برخوردار است.

در بخش موبایل، عرضه ال‌جی G Flex دیده می‌شد که یک گوشی هوشمند با نمایشگر منحنی برای بهبود ارگونومیک است. این شرکت چاپگر جیبی Pocket Photo 2.0 را برای اندروید و iOS معرفی کرد. این دستگاه یک چاپگر همراه است که با کمک NFC و بلوتوث تصاویر 5.1×7.6 سانتی‌متر چاپ می‌کند.

ال‌جی اولین محصولات در رسته فناوری سنجش سلامتی را نیز تولید کرد. مچ‌بند لمسی سلامت Lifeband Touch  مچ‌بندی است که با مانیتور ضربان قلب و گوشی هوشمند با استفاده از بلوتوث سازگار است. این محصول عملکرد شاخص‌هایی، مانند تعداد گام‌های برداشته‌شده و کالری مصرف‌شده را می‌سنجد. نمایشگر OLED لمسی زمان، بیومتریک، تماس‌های ورودی و کنترل موسیقی را نمایش می‌دهد. در همین حال، گوشی ضربان قلب سیگنال جریان خون را از گوش داخلی اندازه می‌گیرد و اطلاعات ضربان قلب و مصرف اکسیژن را ثبت می‌کند.

تلویزیون‌های 105 اینچ با نسبت تصویر 21:9 تنها صفحه‌نمایش‌های بزرگ ال‌جی در لاس‌وگاس نبودند؛ ال‌جی اولین تلویزیون منعطف 77 اینچ ULTRA HD OLED را تولید کرد.

تلویزیون‌های ULTRA HD/4K زیادی نیز به چشم می‌خوردند. ال‌جی 12 دستگاه LED را چیده بود. که سه تای آنها مدل‌های OLED منحنی و یک OLED صفحه‌تخت بودند که در کنار هم تصویر یک قاب عکس را ایجاد می‌کردند. خروجی Full HD 1080p همچنان قدرت را در دست دارد. 25 مدل LED و 5 مدل تلویزیون پلاسما نیز معرفی شد.

حداقل 70 درصد از این تلویزیون‌ها از سیستم‌عامل webOS برخوردارند. این سیستم‌عامل رابط کاربری جدید ال‌جی برای تلویزیون‌های هوشمند است که تجربه مشاهده ملموس‌تری را فراهم می‌کند.

۲ نظر

حسین ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
لطفا در سطر ۱۲ ( از پائین) به بالا جمله ال جی اولین محصول در رسته تناسب اندام را نیز تولید کرد تناسب اندام به سنجش سلامتی اصلاح گردد .
مو فق باشید .

ال جی ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

ممنون دوست گرامی

نظر دهید