۱۷ فروردین ۱۳۹۳

ال‌جی و تحول در مفهوم سنتی روشنایی در نمایشگاه Light+Building 2014

 روشنایی هوشمند پیش می‌تازد زیرا ال‌جی کسب‌وکار روشنایی خود را در سطح جهانی گسترش می‌دهد

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) گسترش کسب‌وکار جهانی خود در زمینه روشنایی را با معرفی جدیدترین محصولات روشنایی در نمایشگاه تجاری Light+Building 2014 از 30 مارس تا 4 آوریل، در نمایشگاه مرکزی فرانکفورت در آلمان، معرفی کرد. تحت مضمون Simply Smart in Lighting، ال‌جی فناوری‌های روشنایی پیشرفته‌ای را در زمینه‌های ذخیره انرژی و بازپرداخت، اتصال و کنترل و راحتی و سلامت پرده‌برداری کرد.

 لامپ هوشمند ال‌جی محصولی است که هم‌زمان با معرفی در کره عرضه جهانی آن آغاز می‌شود. این لامپ هوشمند می‌تواند به طور مستقیم با گوشی هوشمند یا تبلت از طریق بلوتوث اتصال ارتباط برقرار کنند و با یک برنامۀ کاربردی اندروید و iOS با دانلود رایگان کنترل شوند. لامپ هوشمند 9 حالت عملکرد دارد که هر کدام از آنها می‌تواند شخصی‌سازی شود. مثلاً، در حالت خواب، لامپ هوشمند می‌تواند با به خواب رفتن کاربر به تدریج کم‌نور شود و صبح با صدای زنگ ساعت روشن شود.

یکی دیگر از محصولات مبتکرانه روشنایی که در نمایشگاه Light+Building 2014 معرفی شد چراغ خواب OLED ال‌جی است. این اولین محصول در نوع خود است که از پنل OLED به عنوان منبع نور استفاده می‌کند.

پنل‌های OLED که منحصراً توسط LG CHEM تولید می‌شود و در چراغ خواب OLED به کار می‌رود به طرز باورنکردنی باریک و منعطف هستند و بسیاری آن را نسل جدید فناوری روشنایی می‌دانند. چراخ خواب OLED ال‌جی می‌تواند از راه دور نیز با تلفن همراه هوشمند یا تبلت و برنامه کنترل نور ال‌جی کنترل شوند.

از دیگر محصولاتی که در نمایشگاه Light+Building برای اولین بار به نمایش درآمد چراغ مسطح رنگی و قابل تنظیم ال‌جی است که رنگ و دمای رنگ آن می‌تواند از طریق برنامه کاربردی گوشی هوشمند و تبلت تغییر کند تا حالتی متمایز را به هر اتاقی بدهد. نور همیشه تأثیر زیادی روی مردم داشته است؛ چه از نظر روانی و چه بیولوژیک. چراغ مسطح رنگی و قابل تنظیم ال‌جی (Color Tunable Flat Light) می‌تواند نقش اصلی در ترویج سلامت و تندرستی اشخاص و ایجاد نور محیطی خوشایندی داشته باشد.

برای تأکید بر قابلیت‌های پیشرفته این محصولات، هر سه محصول در منطقه خانه هوشمند ال‌جی در نمایشگاه Light+Building با استفاده از سرویس HomeChat به نمایش درآمدند. این سرویس برای اولین بار نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی (CES) در ماه ژانویه معرفی شد. با HomeChat مشتریان قادر خواهند بود تا با استفاده از برنامه پرطرفدار پیام‌رسانی Line با نور ارتباط برقرار کنند و زبان رومزه عادی را به کار ببرند. جمله “I am going out” به معنای “من دارم میرم بیرون” را تایپ کنید؛ HomeChat به شما پاسخ می‌دهد: “Do you want me to turn on security mode?” ، یعنی “میخواهی من حالت امنیت را فعال کنم؟” اگر کاربر پاسخ مثبت داد، نورها به طور تصادفی خاموش و روشن می‌شود تا این گونه بنمایاند که شخصی در منزل است.

دیگر محصولات روشنایی که در Light+Building 2014 به نمایش درآمد عبارت‌اند از:

لامپ مسطح LED ال‌جی فناوری نوری پیشرفته شرکت در تلویزیون‌های بسیار باریک LED را به کار می‌برد. لامپ مسطح LED ال‌جی تقریباً 70 درصد باریک‌تر از نوردهی LED رقیب است. این محصول ساده با نور ملایمی که توسط لامپ مسطح LED ال‌جی تولید می‌شود برای بیشترین فضاهای کار و زندگی مناسب است.

لامپLED-T111  ال‌جی از فناوری اختصاصی شرکت در پراکندگی گرما بهره‌مند است که روشنایی لامپ هالوژنی 70 وات (3400 لومن) را در ابعادی کوچک و سبک ارائه می‌دهد. این محصول همراهی مناسب برای فروشگاه‌های پیشرفته و دیگر اماکن تجاری است که حس خوب و بازده انرژی در بالاترین اولویت قرار دارد.

 چراغ‌های خیابانی و لامپ‌های سقفی توکار LED برای این طراحی شده‌اند که نیاز محیط‌ها و مشتریان گوناگون را برآورده کنند. طراحی ماژولار و یکپارچه باعث می‌شود لامپ‌های ال‌جی ماندگاری بیشتری داشته باشند زیرا قطعات و اجزای قدیمی‌تر می‌توانند با انواع کارامدتر جایگزین شوند. طراحی ماژولار این پتانسیل را دارد که در پول مشتریان صرفه‌جویی کند زیرا تنها قطعات خاصی باید عوض شوند نه کل واحد روشنایی مانند قدیم. به‌روزرسانی‌ به این محصولات جدید منجر به بازده انرژی بیشتر می‌شود. برای اطمینان از اینکه چراغ‌های خیابانی LED ال‌جی به طور کامل با محیط درهم می‌آمیزنند و با آن مطابقت دارد، ال‌جی طراحی کمینه‌گرا با عملکرد بالا را در اولویت‌های خود قرار می‌دهد.

ملزومات LED از روشنایی LED، یک مجموعه جدید از محصولات تجاری LED ال‌جی، نیز در Light+Building 2014 به نمایش درآمد. این 5 محصول در ملزومات LED از روشنایی ال‌جی که بر امکانات  و فواید اصلی نوردهی LED متمرکز هستند عبارت‌اند از: لامپ‌های سقفی توکار هالوژن، لامپ‌های سقفی توکار کم‌مصرف، چراغ ضروری LED، چراغ‌های سالن و سوله LED و چراغ‌های تزیینی. این محصولات برای این طراحی شده‌اند که با نیازهای بازار جهانی روشنایی تجاری مطابقت بیشتری داشته باشد.

سی-کوآن ریو، نایب رئیس کسب‌وکار روشنایی در ال‌جی الکترونیکس، گفت: «در نمایشگاه Light+Building، ال‌جی الگوی جدیدی از راهکارهای روشنایی را ارائه داد که مفهوم سنتی و مرسوم را از بین می‌برد. انتظار می‌رود جدیدترین محصولات روشنایی هوشمند و با بازده انرژی بالا استاندارد جدید در نوآوری ایجاد کند و ارزش بیشتری در اختیار مشتریان ما قرار دهد.»

نمایشگاه تجاری دوسالانه Light+Building، به عنوان بزرگترین نمایشگاه تجاری برای راهکارهای فناوری خدمات ساختمانی و روشنایی میزبان 2300 ارائه‌دهنده و حدود 200 هزار بازدیدکننده در زمینه‌های ساختمان، طراحی، مهندسی و دیگر رشته‌های مرتبط بود. بازدیدکنندگان از نمایشگاه Light+Building می‌توانستند جدیدترین محصولات روشنایی ال‌جی را در سالن 6 اِبِن 2، جایگاه A60، از 30 مارس تا 4 آوریل 2014 از نزدیک ببینند.

۱ نظر

حسین ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
علی رغم تعداد زیاد بنرهای تبلیغاتی محصولات روشنائی ال ای دی LG عمودی نصب شده بر روی تیرهای برق خیابان لاله زار تهران ( مرکز فروش تجهیزات الکتریکی و روشنائی در تهران ) از اصل جنس در مازه های نورانی این خیابان خبری نیست ضمنا پیشنهاد می گردد بجای طرحهای نوین چراغ های روشنائی ال جی به شکل لامپ های شمعی و حبابهای گوشتکوبی لامپ های رشته ای قدیمی با حباب های شفاف برای لوسترها و مات برای سایر مصارف تولید گردد ( سایر سازندگان چینی این اقلام را اخیرا روانه بازار ایران کرده اند که بخصوص برای لوسترها به علت نورشدید سفید و زرد و حباب شفاف شمعی همان جلوه و زیبائی لامپهای قدیمی را می دهد ) البته لامپ های مسطح نیز برای روشنی بخشی به تابلو های سر درب مغازه و سقف های کوتاه مناسب تر است .
موفق باشید .

نظر دهید