۳۰ فروردین ۱۳۹۳

راهنمای خرید تلویزیون OLED

قسمت اول

هیچ فناوری جدیدی در صنعت تلویزیون مانند تلویزیون OLED هیجان‌انگیز نیست. اما آیا می‌دانید حالا که تصمیم به خرید این تلویزیون گرفته‌اید، از کجا باید شروع کنید؟ با مطالعه این مطلب، به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

خب، بالاخره تصمیم خودتان را گرفتید و تلویزیون OLED ال‌جی چشمان شما را خیره کرده است و قصد خرید دارید. این جدیدترین فناوری در صنعت تلویزیون است که در کیفیت تصویر از صفحه‌نمایش‌های LED و پلاسما سبقت گرفته است.

پیکسل‌ها هستند که این قدر نمایشگر تلویزیون‌های OLED را خاص کرده است. آنها از خودشان نور و رنگ دارند؛ به این معنی که OLEDها می‌توانند مشکی بسیار عمیق (عمیق‌تر از پلاسما) همراه با روشنایی بیشتر، رنگ‌هایی با جزییات بیشتر و کنتراست دقیق نمایش دهند. از آنجا که این تلویزیون‌ها مانند صفحه‌نمایش‌های LED به نوردهی پشت نیازی ندارند، خطر ریزش نور به مناطقی که نمی‌خواهید وجود ندارد. صفحه‌نمایش‌های OLED می‌توانند بسیار باریک و خمیده نیز باشند. این یعنی بهره‌مندی از هر دو فناوری.

اما قبل از اینکه هول شوید و برق اولین تلویزیون OLED در بازار هوش از سر شما ببرد چند چیز است که باید به خاطر داشته باشید…

بزرگتر تقریباً همیشه بهتر است

 

اول از همه: به دنبال چه اندازه صفحه‌نمایشی می‌گردید؟ ممکن است ابتدا از کوچک شروع کرده باشید اما یادتان باشد: صفحه‌نمایش‌های OLED بسیار باریک هستند و لبه‌های نازکی دارد. به این معنی که ممکن است تلویزیون 50 اینچ آنقدر که فکر می‌کردید بزرگ نباشد؛ البته نسبت به مدل‌های 50 اینچ از صفحه‌نمایش‌های قدیمی.

صفحه‌نمایش بزرگتر نیاز به فاصله بیشتر تلویزیون از کاناپه دارد. مثلاً، وقتی تلویزیون 50 اینچ می‌خرید باید بدانید که بهتر است 2 متر از آن فاصله داشته باشید. اما ممکن است لازم نباشید این نکته را خیلی جدی بگیرید زیرا…

نمایشگرهای منحنی رخدادها را نزدیک‌تر نشان می‌دهند

 

به لطف وجود پنل‌های منعطف و فوق باریک، صفحه‌نمایش‌های منحنی در تلویزیون‌های OLED از پس هر چیزی برمی‌آیند. این اغراق نیست: انحنای ملایم صفحه‌نمایش تأثیر احاطه شدن مانند نمایشگر IMAX ایجاد می‌کنند که تجربه مشاهده فوق‌العاده شگفت‌انگیز و خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهند.

بر خلاف صفحه‌نمایش‌های مسطح، نمایشگر منحنی همه چیز را با فاصله یکسان از بیننده قرار می‌دهد؛ به این معنی که شما می‌توانید به تلویزیون OLED نزدیک‌تر شوید و از تصاویری که روشن‌ترین، زنده‌‎ترین و دقیق‌ترین جزییات را دارند از تمام زوایا لذت ببرید.

این مطلب ادامه دارد…

۱ نظر

حسین ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
علی رغم اینکه شرکتهایی مانند سونی ژاپن ( اولین تولید کننده صفحات نمایش OLED انعطاف پذیر) و لوه آلمان ( دارای فن آوری صفحات نمایش OLED شفاف که در زمان خاموش بودن تلوزیون صفحه نمایش آن مانند شیشه شفاف نور را از خود عبور داده و تصویر پشت صفحه نمایش کاملا هویداست ) پیش کسوت ترین شرکتها در حوزه فن آوری OLED هستند اما فقط سامسونگ و ال جی موفق به تولید تلوزیون با صفحه نمایش ۵۵ اینچ در ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی شدند که در این میان سامسونگ عطای تولید تلوزیون با این فن آوری را به لقای آن بخشید ومحصول دیگری با ین فن آوری تولید نکرد اما ال جی این فن آوری را با تولید تلوزیونهای با وضوح فوق العاده بالا یا UHD و صفحات نمایش خیلی بزرگ تا ۷۷ اینچ گسترش داد و خود مبدل به تامن کننده پانل برا سایر تولید کنندگان شد به هر حال با توجه به گران بودن تلوزیونهای oled در صورت عدم جایگزینی مواد اولیه ارگانیک کمیاب و گران قیمت در آینده نزدیک این تلوزیونها فعلا مهمان خانه های از ما بهتران خواهد بود و به اسن زودیها عمومیت نخواهد یافت نظر شما در این رابطه چیست؟
موفق باشید .

نظر دهید