۲۶ فروردین ۱۳۹۳

فوت‌و‌فن: چگونه تلویزیون ال‌جی خود را به سلامت جابه‌جا کنیم و به مقصد برسانیم؟

در زندگی تلویزیون شما لحظاتی پیش خواهد آمد که باید جابه‌جا شود… چه از این گوشه اتاق به گوشه دیگر و چه از منزلی به منزل دیگر یا از شهر و کشوری به شهر و کشور دیگر.

با این که امروزه در بازار دستگاه‌های پیشرفته‌ای وجود دارد، اما جابه‌جا کردن تلویزیون به احتیاط و مراقبت زیادی نیاز دارد. مثلاً، تلویزیون سینما‌سه‌بعدی ال‌جی را در نظر بگیرید که تقریباً هیچ لبه مشهودی ندارد و قابش بسیار نازک است. اطلاع از نحوه بسته‌بندی تلویزیون بسیار اهمیت دارد تا اینکه به سلامت و با بیشترین دقت ممکن به خانه جدید برسد.

در این مطلب، گام‌به‌گام شما را با تصاویر راهنمایی می‌کنیم که چطور تلویزیون ال‌جی خود را با امنیت و ملایمت تمام جابه‌جا کنید.

دستورالعمل‌ها

مرحله اول:

همه کابل‌ها را از تلویزیون جدا و آنها را جداگانه بسته‌بندی کنید. از چسب نواری برای ایمن کردن سیم برق تلویزیون استفاده کنید. جدا کردن کابل‌ها و امن کردن کابل برق از خط و خش افتادن در هنگام حمل و نقل پیشگیری می‌کند.

مرحله دوم:

صفحه را با چندین حوله یا پارچه نرم بپوشانید. بعد از آن، برای محافظت بیشتر، تلویزیون را با پلاستیک‌های بسته‌بندی حبابی بپوشانید.

مرحله سوم:

تلویزیون را در جعبه اصلی خود بگذارید. اگر ندارید، یک کارتن دیگر که مناسب تلویزیون شماست تهیه کنید.

وقتی تلویزیون را در جعبه گذاشتید، بین صفحه تلویزیون و جعبه را با پلاستیک‌های محافظ حباب‌دار و پارچه پر کنید تا مراقبت بیشتری اعمال شود.

اگر جعبه‌ای در دسترس ندارید، تلویزیون را روی سطح نرمی، مانند کاناپه یا تشک، در کامیون یا وانت بگذارید.

مرحله چهارم:

جعبه را با چسب نواری محکمی بسته‌بندی کنید. برای محافظت بیشتر، ایده بسیار خوبی است که جعبه را نیز در پارچه‌ یا ملحفه‌ای بپیچانید.

مرحله پنجم:

همیشه و حتماً تلویزیون را در طول روند حمل و نقل در حالت ایستاده و طبیعی نگه دارید. اگر محدودیت فضا دارید، تلویزیون را پشت به رو و در حالی که صفحه آن رو به زمین است قرار دهید.

مرحله ششم:

برای اینکه خیالتان بیشتر راحت شود، بهترین ایده این است که تلویزیون خود را در برابر آسیب‌های احتمالی بیمه کنید. از این به بعد، خیلی راحت می‌توانید تلویزیون خود را به هر جا که می‌خواهید منتقل کنید. اثاث‌کشی مبارک! 🙂

۱ نظر

حسین ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
موارد قید نشده :
الف آ اولین اقدام خاموش کردن تلوزین و جداسازی دوشاخه از پریز و در مرحله بعد جدا کردن سایر کابل ها صورت گیرد در جداکردن کابل های مینی AV دقت لازم را بخرج دهید زیرا بسیار آسیب پذیر هستند و نوع باکیفیت آن هم در بازار نیست .
ب : بعد از جداکردن کابل اپتیکال از سینمای خانگی و تلوزیون بلافاصله در پوش آن را ببندید تا از ورود گردو خاک به این ورودیها و کدر شدن لنز جلوگیری گردد .
ج : لبه های چهارگوشه تلوزیون بسیار آسیب پذیر هستند این چها لبه را بوسیله پارچه نرم و زدن لنت برق ( و نه چسب نواری و یا کاغذی ) محافظت نمائید.
د : یک عدد پتو با ملحفه را بنحوی که روی ملحفه رو به بالا باشد روی زمین پهن کنید تلوزیون را بنحوی که صفحه نمایش آن به سمت پائین باشد روی آن بخوابانید چهار عدد پیچ مهر کننده پایه به بدنه تلوزیون را با پیچ گوشتی چهارسو مناسب به آرامی باز کنید و پیچها را داخل یک کیسه نایلونی قرار دادا و با چسب محکم نمائید نایلون چاوی پیچ ها را به بدنه پایه با لنت برق چسبانده و پایه را با استفاده از نایلون حباب دار ( از مغازه های پلاستیک فروشی بصورت متر قابل خریداری است ) پوشانده و با استفاده از ریسمان و یا چسب نواری پهن بسته بندی نمائید سایر کابل ها را نیز داخل کیسه ای جداگانه بسته بندی و به بدنه پایه بچسبانید تلوزیون را با زاویه ۱۵ درجه بلند کنید و نایلون حباب دار را زیر آن پهن کنید و اضافه آن را به پست تلوزیون تا کنید بنحوی که تمامی لیه های چهار طرف به همراه پست تلوزیون بصور کامل پوشانده شود حالا با پتو کاملا تلوزیون را بپوشانید و با قرار دادن کارتن دو دو سمت آن آن را با طناب پلاستیکی باریک ببندید همانگونه که خانمها با وسواس کریستال و چینی جات را با خودرو شخصی جابجا می کنند بهتر است تلوزیون نیز در مراحل پایانی بوسیله خودرو شخصی جابجا شود اگر اتومبیل شما کوچک است می توانید صندلی عقب قسمت نشیمنگاه را بردارید برای این منضور کافیست دست خود را وارد شکاف بین این قسمت و تکیه گاه نموده و با زانو درست از وسط صندلیهای راننده و شاگرد فشار اندکی به سمت عقب وارد تا ضامن صندلی آزاد و بدینوسیله نشیمنگاه صندلی آزاد و قابل برداشتن است با توجه به پیپ شدن بخش تکیه گاه صندلی این قسمت کاملا در جای خود محکم باقی می ماند در صورتیکه ماشین شما خیلی کوچک اس مانند پراید می توانید پیچهای مهار تکیه کاره را با اپار نمره دوازده باز کنید و صندلی را به بالا هل دهید تا گیره های نگهداری آزاد گردد و سپس بخش پشتی را نیز خارج کنیدجهت مهار تلوزیون می توانید از مقوای کارتن و در نهایت چند بالش استفاده کنید پس از این عملیات موقع بستن صندلی حواستان به کمربند ایمنی باشد که پشت صندلی جانماند . برای جابجائی تلوزیونهای ۴۲ اینچ به بالا حتما جابجائی را دو نفره و با احتیاط انجام دهید .
د : نصب تلوزیون را به آخرین مرحله چیدمان منزل جدید موکول کنید .
ر : قبل از نصب تلوزیون ابندا میز تلوزیون و یا براکتها بدنه تلوزیون و کلیه سیم ها را کاملا تمیز نمائید
ه : براکتهای دیواری و یا میزهای تلوزیون معمولا از انواع ازان قیمت و دارای لبه های تیز هستند با بردیدن مقوا و قرار دادن آن بین بدنه و براکت از خط افتادن تلوزیون جلوگیری و در محکم کردن پیچها از محکم کاری بیش از حد خود داری کنیدتمام سیم ها و کابل های ارتباط را در پشت تلوزیون مرتب نماید به این منظور اضفی کابا ها را بصورت حلقوی دورهم پیچیده و با بست سیمی و یا کمربندی محکم نمائید در اکثر مدلها سیم جمه کن های پلاستیکی در پشت تلوزیون تعبیه شده که می توانید برای مخار سیم ها و کابل ها از آنها استفاده نمائید فقط کابل برق را از دیگر کابل ها جدا نمائید زیرا امکان ایجاد نویز در صدا و تصویر وجود دارد بعد از نصب تمامی کابلها در خصوص زدن دوشاخه به پریز اقدام نمائید .
و : در خصوص تلوزیون آنالوگ پس از تنظیم جهت آنتن قدیمی و یا استفاده از آنتن مرکزی و یا آنتن جدید حتما می بایست یک بار دیگر تلوزیون را کانال یاب کنید در مورد تلوزیون دیجیتال لزومی به انجام این کار نیست .
موفق باشید .

نظر دهید