۲۸ فروردین ۱۳۹۳

ماجراهای یک گوشی منحنی؛ قسمت ششم: پوشش خودترمیمی در قاب پشت

از آنجا که ال‌جی همیشه از مواد و قطعات جدید برای محصولاتش استفاده می‌کند، این بار از پوشش خودترمیم الاستیک روی سطح قاب پشت گوشی هوشمند ال‌جی G Flex استفاده کرده است. گوشی مبتکرانه G Flex ال‌جی اولین تلفن همراهی است که پوشش خودترمیمی دارد که نه روکش ماشین است و نه مبلمان منزل. بر خلاف پوشش سخت UV، یک عنصر نرم به طور خاص رزینی را تولید می‌کند که خط‌وخش کمتری را موجب می‌شود و از عنصر خودترمیم در اثر استفاده و استهلاک روزمره استفاده می‌کند. در نتیجه، این عنصر جدید می‌تواند خط و خش‌ها را پر کرده و کمتر پدیدار کند.

بسیاری از مشتریان از گذاشتن گوشی در جیب به همراه سکه نگرانند زیرا این موارد می‌توانند سطح گوشی را خط بیاندازند. بنابراین، ال‌جی تحقیقی را انجام داد تا در مورد شرایط و استانداردهای خط‌وخش‌های معمول در زندگی روزمره کاربران اطلاعاتی کسب کند و با انجام آزمایش خط‌وخش و افتادن گوشی ببیند آیا قاب خودترمیم می‌تواند شرایط مشابه خط‌وخش‌های ریز ناشی از استفاده روزانه را بهبود ببخشد یا نه. آزمایشات نشان داد که G Flex بعد از 100 بار افتادن نسبت به گوشی‌هایی که قاب پشت آنها معمولی است و ده بار بر زمین می‌افتند خط‌وخش کمتری دارد.

علاوه بر این، در طی آزمایشات دیگر برای بازیابی و قاب پشت خودترمیم انجام گرفت. نتیجه این بود که فشار خط‌وخش و دما بر مدت ترمیم شدن و بهبود تأثیر می‌گذارد. نتایج آزمایشات نشان داد که به طور متوسط 50 تا 90 ثانیه طول می‌کشد تا خط‌وخش بهبود پیدا کند؛ آن هم با فشار 200 گرم با یک برس برنز (ماده‌ای که خط‌وخش ایجاد می‌کند) این برس 20 بار به طور متوالی روی قاب پشت کشیده می‌شد که شرایط معمول خط‌وخش استاندارد است؛ این همان چیزی است که با انجام مطالعه مشخص شد.

از آنجا که پوشش خودترمیم فناوری است که خط‌وخش‌های روزمره را کاهش می‌دهد، وقتی خط‌وخش خودآگاهانه و به عمد با فشار زیاد اعمال شود یا محکم بر زمین زده شود، ترمیم سخت خواهد بود.

۱ نظر

میثم ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام.اگر این فناوری به صورت جدا برای گوشیهای دیگر مانند G2 عرضه شود و با مراجعه به نمایندگی و پرداخت هزینه نصب شود بسیار عالی است.

نظر دهید