۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

آن‌سوی نمایشگر OLED منعطف

اکتبر ۲۰۱۳ بود که ال‌جی G Flex معرفی شد؛ این گوشی اولین گوشی هوشمند دنیا بود که نمایشگر OLED منعطف داشت؛ تغییر الگو در صنعت نمایشگر. نمایشگر OLED منعطف به پنلی اشاره دارد که به راحتی خم می‌شود. برعکس، نمایشگرهای ال‌سی‌دی معمول نمی‌توانند خم شوند زیرا از لایه‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند.

با این حال، نمایشگر OLED منعطف از پلاستیک ساخته شده است؛ به این معنی که می‌تواند به سادگی خم شود و اگر مورد شوک قرار گیرد، به راحتی نمی‌شکند. نمایشگر OLED منعطف آغاز نسل کاملاً جدید از نمایشگرهای خم‌شدنی، لول‌شدنی، تاشدنی و کشسان است و مزایای بی‌شمار و قابلیت‌هایی که همراه با آنها ظهور می‌کند، تحولی کاملاً منعطف را در آینده‌ای نه چندان دور پیش رو می‌گذارد.

پنل‌های OLED معمول بر اساس ساختار شیشه‌ای ساخته شده‌اند و نمایشگرهای OLED منعطف نیز ساختار بسیار مشابهی دارند. اما تفاوت در این است که نمایشگرهای OLED منعطف از یک لایه نازک به جای شیشه استفاده می‌کنند تا قابلیت انعطاف داشته باشد.

دور از دسترس “هوا” نگه دارید!

در نمایشگرهای OLED منعطف، چه شیشه باشد یا نوع منعطف، اجزای OLED از خودشان نور ساطع می‌کنند تا رنگ را نمایش دهند. به عبارت دیگر، این اجزا عناصر اصلی در هویت نمایشگر OLED هستند. تنها مشکل اجزای OLED این است که نسبت به اکسیژن و رطوبت مصون نیستند. بنابراین، باید کپسوله باشند. وقتی روند کپسوله کردن هنوز کامل نشده است و منجر به جریان رطوبت می‌شود، رنگ نمایشگر عوض می‌شود و آسیب می‌بیند.

دور کردن رطوبت از اجزای OLED در روند ساخت  نمایشگر OLED حیاتی است و فناوری مربوط به آن روند کپسوله کردن نامیده می‌شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید