۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳

بهبود نتایج مالی ال‌جی در فصل اول 2014

سود خالص بیش از 300 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش داشته است.

سئول، 20 آوریل 2014- شرکت ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) امروز اعلام کرد سودخالصش در سه ماهه اول امسال ، نسبت به همین زمان در سال گذشته،  319 درصد افزایش داشته است. سود خالص سه ماهه اول 2014 تا 92.60 میلیاد وان کره (معادل 86.62 میلیون دلار امریکا) بالا رفته است در حالی که سود اجرایی به 504 میلیارد وان کره (معادل 471.47 میلیون دلار امریکا) رسیده است؛ این ارقام نشان‌دهنده بهبود چشمگیر اوضاع مالی نسبت به سه ماهه قبل به دلیل ارتقای سوددهی در بخش سرگرمی‌های خانگی (لوازم صوتی و تصویری) ال‌جی است. سود ممیزی‌نشده در سه ماهه اول 14.27 میلیارد وان کره (معادل 13.35 میلیارد دلار امریکا) بوده است که نسبت به سه ماهه اول 2013 حدود 1.2 درصد افزایش پیدا کرده است.

بخش سرگرمی‌های خانگی

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی سودی بالغ بر 4.95 هزارمیلیارد وان کره (معادل 4.63 میلیارد دلار امریکا) را گزارش داد؛ یعنی 3 درصد افزایش نسبت به همین فصل در سال گذشته. سود اجرایی 240.30 میلیارد وان کره (معادل 224.79 میلیون دلار امریکا) اعلام شد که به دلیل فروش قوی‌تر تلویزیون‌ها با نمایشگر بزرگ و ساختار هزینه‌ای بهتر ناشی از کاهش قیمت مواد انتظارات را افزایش داد. انتظار می‌رود درآمدها در سه ماهه دوم نیز با عرضه مدل‌های جدید افزایش پیدا کند. ال‌جی همچنان به تنوع دادن به تلویزیون‌های پیشرفته سری Ultra HD و OLED با اندازه‌های بیشتر و قیمت‌های مختلف ادامه می‌دهد تا رقابت بیشتر را خنثی کند.

بخش ارتباطات موبایلی ال‌جی

شرکت ارتباطات موبایلی ال‌جی 12.3 میلیون گوشی هوشمند در طی سه ماهه اول صادر کرد؛ یعنی 75 درصد از مجموع گوشی‌هایی که صادر کرده است و با 19 درصد افزایش نسبت به همین دوره در سال قبل. صادرات 5 میلیون گوشی هوشمند LTE ال‌جی بیشترین میزان در یک فصل بود که نسبت به سال گذشته 79 درصد افزایش داشته و در مقایسه با سهم 27 درصدی از مجموع صادرات در سال 2013، بالغ بر 41 درصد از مجموع صادرات گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. درآمد 3.41 هزارمیلیارد وان کره (معادل 3.19 میلیارد دلار امریکا) نشان‌دهنده 6 درصد افزایش نسبت به سال قبل است و سودناخالص اجرایی نسبت به سه ماه گذشته به دلیل عرضه گوشی G Pro 2 در بازار وطنی، کره جنوبی، و هزینه‌های بازاریابی با راندمان بالاتر افزایش داشته است. در سه ماهه دوم با عرضه گوشی هوشمند و پرچمدار ال‌جی G3 و عرضه گسترده‌تر سری پرمخاطب سوم L انتظار کسب درآمد بیشتری خواهد بود.

بخش لوازم خانگی ال‌جی

شرکت لوازم خانگی ال‌جی فروش قوی در بازار کره را گزارش داد اما درآمد سه ماهه اول 2.72 هزارمیلیارد وان کره (معادل 2.54 میلیارد دلار امریکا)، به دلیل رقابت در امریکای شمالی و نوسانات نامطلوب نرخ ارز در بازارهای در حال توسعه، نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. بهبود ساختار هزینه منجر به سود اجرایی 109.20 میلیارد وان کره (معادل 102.15 میلیون دلار امریکا) و سود ناخالص 4 درصدی در سه ماهه اول شد. ال‌جی، با پیشروی به جلو، انتظار دارد با عرضه ماشین لباسشویی و یخچال‌هایش که در بازار پیشگام هستند درآمد لوازم خانگی را افزایش دهد.

بخش تهویه مطبوع و راهکارهای انرژی ال‌جی

شرکت تهویه مطبوع و راهکارهای انرژی ال‌جی، با کسب درآمد 1.22  هزارمیلیارد وان کره (معادل 1.14  دلار امریکا)، سود اجرایی89.8  میلیارد وان کره (معادل 84 میلیون دلار امریکا) و افزایش حدود 10 درصدی نسبت به سال گذشته، فروش قوی دستگاه‌های تهویه مطبوع تجاری را در بازارهای خارج از کره جنوبی در سه ماهه اول گزارش داد. ال‌جی انتظار دارد با بخش عمده فروش دستگاه‌های تهویه مطبوع تجاری و افزایش تقاضا برای محصولات جدید مانند مرطوب‌کننده هوا و تصفیه هوا در کره درآمد و سوددهی بهبود پیدا کند.

۱ نظر

حسین ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
طبق آمارهای رسمی در سال ۲۰۱۳ میلای ال جی بزرگترین تولد کننده صفحه نمایش ( پنل ) با فن آوری IPS در دنیا بود سهم این شرکت از فروش جهانی تلوزیون کمی بیشتر از ۱۳% بود و هر چند نتوانست به رکورد بزرگترین تولید کننده تلوزیون در دنیا که همچنان در دست سامسونگ است را بدست آورد و در جایگاه دوم ایستاد اما برخلاف سامسونگ نه تنها سهم جهانی آن با کاهش مواجه نشد اما هر چند ناچیز با افزایش سهم جهانی روبرو شد البته در این آمار پنلهای تولیدی ال جی که در محصولات سایر تولید کنندگان مورد استفاده قرار گرفته منظور نگردیده است با توجه به نا شناخته بودن برند ال جی یا همان گلد استار سابق تا ربع قرن قبل دلیل محبوبت تلوزینهای ال جی در دنیا و خانواده های ایرانی چیست ؟
الف : درصد پائین خرابی و عمر بالا تا ربعقرن قبل اجناس کره ای حکم اجناس بی کیفیت چینی کنونی را داشتند قطعا در یک ربع قرن گذشته این نگرش در مرد اجناس کره ای البته نه تمامی برندها تغییر کرده است .
ب : استفاده از بهترین و گرانترین فن آوری پنل ، خستگی چشم برای کسانیکه بمدت زیاد از تلوزیون ، مانیتور و سایر تجهیزات دارای صفحه نمایش استفاده می کنند مهمترین عامل در انتخاب است کنتراست و روشنائی بالای تصویر و رنگهای اغوا کننده در کوتاه مدت جلب توجه می کنند اما خستگی زود هنگام چشم را بدنبال خواهند داشت در عوض طبیعی بودن رنگها و زاویه دید وسیع به همراه توازن در کنتراست و روشنائی صفحه نمایش در استفاده طولانی مدت بخصوص برای کسانیکه بواسطه نوع شغل بمدت طولانی با صفحه نمایش کار می کنند اهمیت فراوانی دارد به همین خاطر تولید کنندگان با کیفیت ترین محصولات مانند اپل تولید کننده آیفون و آیپد که انتخاب های بی شماری از بین تولید کنندگان پنل دارند برای تامین پنل به ال جی رجوع می نمایند .
ج : سفارشی کردن محصول برای هر کشور : در حالیکه بسیاری از تولید کنندگان محصولات خود را با کاربرد جهانی تولید می کنند ال جی محصولات خود را مطابق با شرایط کشور سفارش دهنده سفارشی سازی می کند به همین لحاظ در قیاس با سایربرند ها تلوزیونهای ال جی در پشتیبانی زبان و نوع فونت های فارسی چه در پیام نما و چه در راهنمای عملکرد و چه در جدول پخش برنامه ها و حتی شیوه و انشاء نگارش از دیگران پیش تر است در سیستم های صوتی پشتیبانی از اکولایزر فارسی و در ماکرو فرهر منوی پخت غذاهای ایرانی دلیل دیگری بر اثبات این مدعا ست حتی در محصولات وارداتی هم جمله این محصول بر اساس استانداردها و شرایط آب و هوائی ایران تولید گردیده بچشم می خوردبرای مقایسه فقط کافیست منوی بخش تلوزیون هوشمند ال جی را با سایر برندها مقایسه کنید .
د : امکانات کامل و مورد نیاز مصرف کننده هر چند این امکانات از جمله تعداد ورودیها و خروجی ها و تنوع آنها و پشتیبانی از پخش انواغ فرمتهای صوتی و تصویری در مدلهای مختلف متفاوت است اما در هر مدل در قیاس با مدلهای مشابه و هم قیمت محصولات رقبا بیشترین امکانات را دارد .
ه : زیبا ترین طراحی برای پر فروش ترین مدل کالا : تقریبا تمامی تولید کنندگان زیبا ترین طراحی ظاهری را برای گرانترین مدل خود برمی گزینند اما ال جی در طول سالهای گذشته بهترین طراحی را برا تلوزیونهای کلاس متوسط خود در نظر گرفته مدل پروفروش سال ۲۰۱۱ یعنی LW57000 و مدل پرفروش سال ۲۰۱۲ LM67000 نمونه بارز این مدعاست
و : پشتیبانی کامل از مشتریان نمونه بارز آن عدم توقف تولید و واردات و پشتیبانی ال جی در زمان تحریم هاست این موضوع در تامین تجهیزات برندهای داخلی نیز مشهود است داشتن شرکای تجاری متعدد و ایجاد رقابت بین آنها در تمامی کشورها در این راستا صورت گرفته است
ظ : تنوع در تولیدات و استفاده از پلت فرم مشترک برای کاهش هزینه ها بمنظور جلب سلایق گوناگون و حفظ ارتباط با مشتری پس از خرید کالا
نظر شما در این رابطه چیست؟.
موفق باشید

نظر دهید