۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

فواید نمایشگر OLED پلاستیکی

نمایشگرهای OLED منعطف، برخلاف نمایشگرهای OLED شیشه‌ای، سبک‌وزن، باریک، نشکن هستند و با وجود دوست‌دار محیط زیست بودن، طراحی منعطفی نیز دارند. دیگر لازم نیست خود را در غلو زنجیر شکل مسطح و سخت کنید! نمایشگرهای OLED منعطف طراحی آزاد و نامحدودی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این به شما نوعی طراحی ارائه می‌دهد که هنگام استفاده از تلفن هوشمند منحنی نمایشگر به طور طبیعی همراستا با صورت کاربر باشد. مزایای دیگر سبکی و باریکی حاصله از حذف شیشه است.

کاربرد نمایشگر OLED منعطف، تا هر چه می‌توانید تصور کنید، گوناگون است. نمایشگر OLED پلاستیکی در ابتدا در دستگاه‌های کوچکی نظیر تلفن همراه و دستگاه‌های همراه پخش‌کننده MP3 به کار می‌رود. وقتی فناوری‌ها به امنیت رسید و قابل اجرا در دستگاه‌های بزرگ شد، در لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها و تلویزیون استفاده می‌شود. بخش روبه‌رشد کتابخوان‌های الکترونیک، که احتمال دارد جایگزین روزنامه و مجلات باشد، نیز برای کاربرد OLED پلاستیکی مدنظر گرفته شده است. نمایشگر OLED منعطف، که ذات آنها راحت خم شدن است، در صنعت مد و بخش دستگاه‌های پزشکی نیز می‌تواند توسعه پیدا کند.

نمایشگر 6 اینچ G Flex به تازگی توسط LG Display تولید شده است. این نمایشگر 7.2 گرم وزن و 0.44 میلی‌متر قطر دارد و سبک‌ترین و باریک‌ترین پنل در دنیاست. برای حفظ این ضخامت، OLED منعطف شامل فیلم‌های ارگانیک/غیرارگانیک و صفحه‌های قطبی است که در کنار هم قرار می‌گیرند تنها یک‌سوم نمایشگر شیشه‌ای است. وزن و ضخامت تنها قابلیت‌های جذاب نیستند: نمایشگر OLED منعطف از صفحه پلاستیکی به جای شیشه استفاده می‌کند و آنها را در برابر شوک‌های بیرونی مقاوم‌تر می‌کنند.

فراتر از منعطف

انتظار می‌رود نمایشگرهای منعطف به طور گسترده‌ای نوآوری را تقریباً در تمامی جنبه‌های زندگی به ارمغان آورد. طبق پیش‌بینی‌های مرکز IHS DisplayBank، گوشی‌های هوشمند ابزاری خواهند بود که بیشتر از نمایشگر منعطف بهره‌مند خواهند شد و بیشترین فروش را خواهند داشت. انتظار می‌رود کاربردهای جدید نمایشگر منعطف بازاری بالغ بر 21.7 میلیارد دلار خواهد داشت.

 

گزارش دیگر مرکز IHS DisplayBank بر این امر دلالت دارد که بازار نمایشگر منعطف در سال 2015 تا 1.1 میلیارد دلار رشد خواهد کرد و تا سال 2020 به 41.3 میلیارد دلار می‌رسد؛ این یعنی 16 درصد از مجموع بازار نمایشگرهای صاف.

 

با اینکه منعطف بودن تنها آغازی برای نسل جدید فناوری نمایشگرهاست، شرکت LG Display مصرانه در این چالش هیجان‌انگیز شرکت می‌کند تا تمامی امکانات نامحدودی که در این جبهه بر سر راهش قرار دارد به واقعیت پیوند دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید