۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

ماجراهای یک گوشی منحنی؛ قسمت ششم: پوشش خودترمیمی در قاب پشت-2

در مطالب گذشته گفتیم که گوشی مبتکرانه G Flex ال‌جی اولین تلفن همراهی است که پوشش خودترمیم دارد. این پوشش یک عنصر نرم رزینی را تولید می‌کند که خط‌وخش کمتری را موجب می‌شود و از عنصر خودترمیم در اثر استفاده و استهلاک روزمره استفاده می‌کند. در نتیجه، می‌تواند خط و خش‌ها را پر کرده و کمتر پدیدار کند.

در همین رابطه، ال‌جی آزمایشات سختی را بر روی این گوشی انجام داد تا مقاومت پوشش خودترمیم را در برابر خط‌وخش  بسنجد.

 

آزمون خط‌وخش و سقوط

مرحله اول: ال‌جی چندین شیء که ممکن است به طور معمول در جیب افراد باشد را آماده کرد؛ چیزهایی مثل سکه که می‌تواند به راحتی سطح گوشی را خط بیاندازد.

مرحله دوم: این اشیا را همراه با قاب پشت در یک کیف گذاشت (شبیه محیط جیب).

مرحله سوم: محققان ال‌جی آزمایشات سقوط را نیز به همین روش همراه با گوشی دیگری که قاب متفاوتی داشت انجام دادند: مثلاً قاب پشت معمولی.

نتیجه: ال‌جی G Flex می‌تواند خط‌وخش‌های ناشی از مصرف و استفاده روزانه با اشیای عادی که در جیب افراد پیدا می‌شود را برطرف کند. ال‌جی G Flex کمترین میزان خط‌وخش را نسبت به انواع قاب‌های دیگر در برابر چندین بار افتادن دارد. حتی بعد از 100 بار افتادن نیز قاب خودترمیم G Flex، نسبت به 10 بار افتادن یک گوشی با قاب معمولی، خراش‌های کمتری دارد.

*نتایج آزمایش بر حسب شرایط انجام آن ممکن است متفاوت باشد.

 

آزمون بازیابی و بهبود

برای آزمودن زمان بهبودی و بازیابی قاب خودترمیم، آزمایش بازیابی انجام شد. ال‌جی قاب خودترمیم را با فرچه برنز (ماده‌ای که خراش ایجاد می‌کند) با فشار 200 گرم (متوسط فشار در خط‌وخش‌های روزانه) و 20 بار پیاپی در دماهای متفاوت آزمود.

نتیجه: نشان داد که در دمای 24 تا 28 درجه سانتی‌گراد یک اتاق، قاب خودترمیم به 3 تا 5 دقیقه زمان نیاز دارد تا خط‌وخش‌های حاصله از فرچه برنز با فشار 200 گرم و 20 بار پیاپی برطرف شود. با این حال، با در نظر گرفتن دمای واقعی استفاده بدن کاربر یا دمای واقعی ناشی از خود گوشی، حدود 50 تا 90 ثانیه برای بهبود به زمان نیاز است.

*نتایج آزمایش ممکن است بر حسب شرایط انجام آن متفاوت باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید