۲۰ خرداد ۱۳۹۳

بازگشت سه‌بعدی در 4 سال آینده

چند وقتی می‌شود که سه‌بعدی اوقات سختی را سپری می‌کند. چند سال پیش، همین سه‌بعدی ناجی تلویزیون و سینما بود اما حالا به عنوان قابلیتی افزوده و تزیینی تلویزیون دیده می‌شود که برای جذب مخاطب طراحی شده است. بدین ترتیب، تعداد اندکی هستند که هنوز طرفدار این فرمت باشند. در دنیای فیلم، برخی کارگردان‌ها بر این باورند که سه‌بعدی جان تازه‌ای به داستان فیلم آنها می‌بخشد و راهی جدید برای جذب مخاطب است. البته خیلی از افرادی که عاشق سرگرمی‌های خانگی، آن هم از نوع سه‌بعدی، هستند گله دارند که چرا محتوای سه‌بعدی که چنین تجربه شگرفی در مشاهده ایجاد می‌کند، همیشه در دسترس نیست و تعداد فیلم‌های سه‌بعدی کم است.

سال 2014، رویای طرفداران سه‌بعدی به حقیقت می‌پیوندد. امسال، محتوای سه‌بعدی زیادی در دسترس قرار می‌گیرد و پیکسار یکی از پیشگامان در این عرصه است. این شرکت فیلم‌سازی دو نسخه از انیمشن‌های کلاسیک خود با نام “شگفت‌انگیزها” (Incredibles) و موش سرآشپز” (Ratatouille) را با فرمت سه‌بعدی عرضه کرده است.

پس، با این حال، به نظر می‌رسد در مورد داستان مرگ سه‌بعدی کمی اغراق شده باشد.

طبق گزارشات اخیری که توسط Research and Markets منتشر شد، فروش تلویزیون‌های صفحه‌تخت بین سال‌های 2013 تا 2018 تا 15.4 درصد افزایش خواهد داشت. این رویکرد پیش‌رونده با دو عامل که با هم پیوند دارند نشأت می‌گیرد: محبوبیت روبه‌فزونی تلویزیون‌های 4K و بازی‌های سه‌بعدی.

تلویزیون‌های 4K و Ultra HD با تراکم پیکسل 4 برابر سطحی بی‌رقیب از دقت مشاهده را فراهم می‌کنند. پیکسل‌های بیشتر یعنی جزییات بیشتر. در مجموع یعنی واقعیت‌گرایی به شکل دوبعدی و سه‌بعدی. تیزی باورنکردنی تصاویر چیزی است که بازیکنان و عاشفان فیلم را هیجان‌زده می‌کند؛ مخصوصاً آنهایی که دوست دارند به شکل سه‌بعدی بازی کنند. پتانسیل بالای ترکیب وضوح Ultra HD با فناوری سه‌بعدی، شرکت‌های مبتکری مانند ال‌جی را نیز به هیجان وامی‌دارد تا بهترین محصولات را برای مشتریان خود فراهم کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید