۲۲ خرداد ۱۳۹۳

تولدت مبارک! مونوکس نئون یک ساله شد


 

یک سال و اندی پیش، در اویل 2013، ماژولMonoX NeON  به بازار معرفی شد.

ماژول مونوکس نئون، که یک ماژول خورشیدی با عملکرد بالا و تک‌بلوری است، حداکثر خروجی آن بالغ بر 300 وات است. از آن پس، این ماژول از Intersolar Award 2013 و Plus X Award جوایزی دریافت کرد و مورد تحسین قرار گرفت.

این ماژول بر پایه سلول‌های نوع N است و 20 درصد خروجی بیشتری نسبت به ماژول‌های قبلی MonoX دارد. ماژول مونوکس نئون سبک‌تر است. پس، نصب آن راحت‌تر است و مکانیسم سوار کردن و نصب قطعات بهبود پیدا کرده است. تمرکز بر روی سلول‌های دووجهی است که نور بازتابیده از صفحه پشت را در سلول پشت گیر می‌اندازد و منجر به افزایش بازده نور، انرژی و متعاقباً، سوددهی یا بازگشت پول برای کاربر می‌شود. پوشش دوگانه ضدبازتاب در هر سلول، شیشه‌های ضدبازتاب و کاهش ضریب دما کارایی را بیشتر می‌کند.

در اولین سال تولد این ماژول، ما تصمیم داریم به شما مشتریان بگوییم که چگونه سری مونوکس نئون در زندگی واقعی بازتاب پیدا می‌کند و داستان چند مشتری را بازگو می‌کنیم.

شرکت Technischen Betriebe در کروزلینگن سوئیس، HELVETIC PV را برای طراحی یک سیستم خورشیدی با عملکرد بالا به کار گرفته است. این شرکت سیستم خود را با ماژول‌های 290 Wp از سری مونوکس نئون ساخته است. بعد از یک سال، بازده واقعی 8 درصد بالاتر از میزانی بود که تخمین زده می‌شد.

شرکت بولمن الکترونیکس در برونزویک نیز همین تجربه را داشت. آنها از 20 ماژول با قدرت خروجی 285 Kp و در مجموع ظرفیت 5.7 kWp برای سیستم پشت بام یک مشتری استفاده کردند. در طی سال اول، انرژی خورشیدی 10 درصد و 553 کیلووات در ساعت برق بیشتری نسبت به چیزی که برنامه‌ریزی شده بود تولید کرد.

کارشناسان انرژی خورشیدی نیز کاملاً به ماژول‌های مونوکس نئون اطمینان دارند. هنریک بوربی، مدیرعامل BayWa r.e.، یکی از تأمین‌کنندگان عمده پیشگام در زمینه شبکه‌های نصب PV خورشیدی، تصمیم گرفت سیستم نئون را در خانه خود نصب کند تا وابستگی خود به شبکه را کاهش دهد و از هزینه‌های برق بکاهد. بعد از یک سال از زمان اجرا، تقریباً 15 درصد انرژی بیشتری نسبت به میزان محاسبه‌شده تولید کرد.

این نمونه‌ها نشان می‌دهد که ماژول مونوکس نئون یک موتورخانه واقعی است!

به دلیل تقاضای بالا، شرکت خورشیدی ال‌جی تصمیم دارد ظرفیت ساخت را توسعه دهد. دوام بالای سلول‌ها منجر به صرفه‌جویی بیشتر برای کاربران می‌شود. در آینده، ماژول‌های خورشیدی با استفاده از ویفرهای نوع N ماژول‌های خورشیدی در صنعت فتوولتائیک پیشگام خواهند بود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید