۲۷ خرداد ۱۳۹۳

راهنمای نصب تلویزیون‌ به دیوار

پس از خرید یک تلویزیون چند ده اینچ غول پیکر و سینمای خانگی چندین باندی، نوبت به نصب و تنظیم صحیح آنها می‌رسد تا با توجه به محیط اتاق، بهترین کیفیت ممکن را در قبال هزینه‌ها داشته باشیم. و گرنه همان تلویزیون ۲۱ اینچ و دستگاه پخش سی‌دی قدیمی هم از پس پخش عادی فیلم‌ها و اخبار تلویزیون بر می‌آیند.


اصول اولیه برای شروع کار

شما ابزار لازم را در اختیار دارید. اتاق مورد نظر را انتخاب کرده و همه چیز را اندازه گرفته‌اید. با تحقیق و کنکاش کافی یک صفحه‌نمایش بسیار بزرگ و عالی خریداری کرده‌اید. سینمای خانگی‌تان آماده است. کابل‌های لازم را در اختیار دارید.

پایه دیواری تلویزیون‌های صفحه‌تخت

امروزه دیگر کسی به دنبال تلویزیون‌های بزرگ رومیزی نمی‌رود و اغلب یا تلویزیون‌های نازک پلاسما را خریداری می کنند و یا به سراغ تلویزیون‌های LED  و LCD می‌روند. زیرا با نصب آنها روی دیوار، علاوه بر اینکه تا حد بسیار زیادی در فضای اتاق صرفه جویی می‌شود و از هزینه خرید میز تلویزیون آنچنانی هم کاسته می‌شود. البته قبل از شروع به نصب تلویزیون جدید و زیبایتان روی دیوار به برخی ابزارها نیاز دارید که بهتر است دم دستتان آماده باشند:

  • ‫قلاب دیواری (که معمولا درون کارتن تلویزیون قرار دارد)
  • تراز
  • ‫دریل
  • ‫متر
  • ‫پیچ گوشتی
  • ‫مداد
  • سیم چین

مطمئن باشید که دم دست بودن این ابزارها کار نصب را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می کند. البته پیچ و رول‌پلاک مناسب را هم نباید فراموش کنید. در صورتی که در کارتن تلویزیون پیچ و رول‌پلاک مناسب و به تعداد را نیافتید، حتماً آنها را از قبل و همراه با بقیه ابزارها تهیه کنید.

نکته: این یک راهنمای ساده برای نصب آسان قلاب دیواری و قرار دادن تلویزیون بر روی آن است.

اولین نکته قبل از شروع به کار این است که در صورت امکان حتماً تلویزیون اچ‌دی را بر روی دیواری با زاویه ۹۰ درجه با پنجره اصلی اتاق نصب کنید تا نور آن شما را اذیت نکند. با این کار بدون اینکه مجبور باشید که پنجره را بپوشانید و نور روز را از دست بدهید، همه می‌توانند بدون مزاحمت به تماشای تلویزیون بپردازند.

قدم اول: محل دقیق تلویزیون را روی دیوار مشخص کنید. برای این کار بهتر است قلاب دیواری را پشت تلویزیون قرار داده و تلویزیون را دو نفری روی دیوار نگه دارید. حالا، دیگران می‌توانند در خصوص جای آن نظر دهند. بهترین موقعیت معمولاً در وسط دیوار و ارتفاعی هم تراز چشم فرد (در حالت نشسته) است. وقتی که جای دقیق تلویزیون مشخص شد، قلاب دیواری را همان جا نگه داشته و تلویزیون را به جای امنی منتقل کنید. حالا جای پیچ‍‌های قلاب دیواری را با مداد روی دیوار مشخص کنید.

قدم دوم: اکنون کمی باید کار سخت انجام دهید. ابتدا از صاحبخانه و افراد مطلع سوال کنید که سیم برق از زیر محلی که می‌خواهید آن را سوراخ کنید عبور نکرده باشد. سپس سر مته مناسب را (بسته به اندازه پیچ و رول‌پلاکی که در جعبه قلاب دیواری است) بر روی دریل سوار کرده و سوراخ‌های مناسبی را در دیوار ایجاد کنید.

قدم سوم: با رول‌پلاک و پیچ، قلاب دیواری را در جای خود محکم کرده و بخش مربوط به پشت تلویزیون را هم در محل خود بسته و مطمئن شوید پیچ‌ها را کاملا سفت کرده‌اید. البته فشار اضافی علاوه بر خراب کردن پیچ‌ها می‌تواند به تلویزیون شما هم آسیب برساند. اکنون نوبت آخرین مرحله و نصب تلویزیون روی قلاب است.

–          پیشنهاد اول: به دلیل وزن بالا و حساسیت زیاد تلویزیون حتما این کار را چند نفره انجام دهید.

–          پیشنهاد دوم: قبل از نصب تلویزیون بر روی دیوار، تمام کابل‌های لازم را پشت آن وصل کنید. زیرا بعدا اتصال کابل به پشت تلویزیون بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

تبریک می گوییم، شما این کار را با موفقیت پشت سر گذاشتید.


راهنمای انتخاب یک قلاب دیواری:

برای انتخاب قلاب دیواری مناسب، در اولین قدم حتما به دفترچه راهنما و نمایندگی فروش تلویزیونتان مراجعه کنید.

‫قبل از خرید قلاب دیواری، مطمئن شوید که مناسب اندازه تلویزیون شما است و می‌تواند وزن آن را تحمل کند. پس قبل از اینکه برای خرید بروید، اندازه صفحه و وزن تلویزیون را از روی کارتن و یا دفترچه‌اش یادداشت کنید. ‫در انتخاب قلاب دیواری به نوع استفاده دقت کنید:

  • قلاب دیواری مسطح به شما اجازه می‌دهد که تلویزیون را به شکل ثابت و تا حد ممکن نزدیک به دیوار نصب کنید.
  • قلاب دیواری متحرک کمی از دیوار فاصله دارد، اما به شما اجازه می‌دهد که تلویزیون را به سمت بالا و پایین تقریباً ۱۵ تا ۲۰ درجه حرکت دهید.
  • قلاب دیواری مفصل‌دار هم امکان هر حرکت و چرخشی را در جهت‌های دلخواه برایتان فراهم می‌آورد، اما فاصله تلویزیون تا دیوار کمی بیشتر از حد معمول خواهد بود.

۵۲ نظر

حسین ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام
چند نکته کلیدی اضافی :
۱- در اکثر خانه های ایرانی از لوله خرطومی و یا بریگمان برای سیم کشی توکار استفاده می گردد در صورتیکه خودتان از مسیر سیم کشی محل نصب اطمینان کافی ندارید جهت جلوگیری از حادثه احتمالی بهتر است دست به درل نگردید .
۲- تلوزیونهای پلاسما وزن سنگینی نسبت به تلوزیونهای ال ای دی و ال سی دی دارند و نیاز به استفاده از پیچ و رولپلاک بزرگتری دارند در صورتیکه می خواهید در ساختمانهای قدیمی با دیوارهای آجری با بندهای گل رس و پوشش که گل زیر پوشش گچی دارید از قرار گرفتن رول پلاک در داخل بدنه آجری اطمینان یابید .
۳- اگر تلوزیون را مستقیما به دیوار نصب کنید برای پوشش سیم های برق و آنتن و کابل های انتقال صوت و تصویر نیاز به نصب داکت خواهید داشت که چهره نازیبائی به منزل شما میدهد برای تلوزیونهای سایز پائین تا ۴۷ اینچ مزهای تلوزیون پشت دار دارای دکور و لامپ های ال ای د و یا هالوژن برنگ وینگه ( قهوه ای سوخته ) از جنس لترون مناسب هستند برای تلوزیونهای با سایز بزرگتر می توانید سفارش میز با دیوار کاذب بدهید معمولا روکش این دیوارهای کاذب از کامپوزیت با طرحهایی مانند الوار چوب ، تخته ، قلوه سنگ و یا سنگهای شکسته ۴ سانتی مشابه نمای ساختمان آجر و … برنگهای گونا گون و در طرحهای متنوع مورد استفاده قرار می گیرد که
اولا : به دیوارهای منزل هیچگونه آسیبی نمی زند زیرا مستقیما به بخش میز متصل می گردد .
دوما با توجه به قرار گرفتن تمامی سیم ها و کابلها در پشت دیوار جلوه بصری بهتری دارد
۳ – چون این دیوارهای کاذب بصورت سفارشی تهیه می گردد جای مناسب برای کلیه تجهیزات سمعی و بصری جدید و قدیم شما و حتی قرار دادن قاب عکس و اقلم تزئینی و حتی ساعت بر روی آن با توجه به اندازه تجهیزات شما قابل تعبیه است و در عین حال کمترین پرتی در فضای مورد اشغال را دارند .
۴- با توجه به اینکه استفاده از رنگ کرم روشن یا استخوانی بعلت روشنی ساختمان و بزرگتر بنظر رسیدن فضا بیشترین محبوبیت را در بین انواده های ایرانی دارد انتخاب رنگ متضاد مانند رنگ قهوه ای سوخته بر زیبائی فضای ساختمان افزوده و به لحاظ کمترین انعکاس نور از محیط باعث افزایش کنتراست و غنای رنگ تلوزیون در دید بیننده می گردند .
۵ – برخی از براکتهای ( پایه نصب دیواری ) موجود در بازار قابلیت تغییر ازتفاع و تغییر زاویه افقی و عمودی را براحتی فراهم می سازند .
۶ – تهویه هوا بخصوص برای تلوزیونهای پلاسما بسیار مهم است از نصب تلوزیون در بالای رادیاتور شفاژ و نزدیک بخاری یا شومینه خود داری و حتی امکان در محل نصب جریان هوا وجود داشته باشد .
موفق باشید .

عسل ۲۳ آبان ۱۳۹۹ پاسخ

سلام خسته نباشید ما میخاستیم یه تکه ام دی اف به دیوار نصب کنیم ولی دیوار اپارتمانمون وقتی با دریل سوراخ میکردیم پیچ ولول پراگ داخل سفت نمیشد واستقامت نگه داری از اون صفحه که میخاستیم به دیوار نصب کنیم تا ال سی دی رو بهش وصل کنیم نداره میشه راهنمایی کنید باید چطور اینکارو انجام بدیم

بابک ۶ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

Ba salam. In mizhaye ba divare kazeb ra az koja mitavan sefaresh dad?
ba sepas

علیزاده ۹ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام. نصب تلوبزیون lcd بر روی باکس mdf آیا امکان پذیر است ؟ یا باکس تحمل وزن tv رو نمیکنه ؟؟ ۳ تا باکس ۱۵*۱۵ که در طول دیوار ( ۱۵۰ سانت طول دیوار هستش) به فاصله های ۵ سانتی از هم به دیوار زده شده.یعنی عمق باکس ها ۱۵ و ارتفاعش هم ۱۵ هستش.

عاطی ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

سلام میبخشیدآیا نصب ال ای دی ۴۲اینچ روی دیوار زشت میشه؟منزل ما حدود هشتاد متره.واین تصمیمو داریم چون پایه های تلویزیون الجی کناره وروی میزمون جانشد چون میزمون پله ایه.به نظرتون چکار کنیم میزو تعویض کنیم یاروی دیوار بزنیم؟من ک گیج شدم.چون میزم تازه داره خودشو نشون میده.

سروناز ۱۸ تیر ۱۳۹۵ پاسخ

تلویزیونما ال جی مدل uf 95000 65 است..پایه این تلویزیون طوریطراحی شده که به کیفیت صدا و رسیدن صدا به جاهای دور کمک می کنه..ولی من دوست دارم تلویزیون را به دیوار نصب کنم..کسی پیشنهادی نداره..قید پایه هاشو بزنم؟

اتلیه عکاسی ۲۹ تیر ۱۳۹۵ پاسخ

سایت خوبی دارید موفق باشید

اسلامي ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام. برای نصب تلویزیون ال جی کوچک در حد ٢۵ اینچ روی دیوار لطفا راهنمایی فرمایید. ممکنه شماره تلفنی مرحمت فرمایید برای تماس؟ سپاسگزارم.

انجام پایان نامه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

ممنونم از سایت خوبی که دارید موفق باشید

علی ۶ دی ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام میخوام یه تلویزیون ۵۵ اینچ بخرم و رو دیوار نصبش کنم میخوام سیم های ارتباطی با سینمای خانواده و تلویزیون مخفی بشه مثل کابل اچ دی ام ای. کابل اپتیکال و خود تلویزیون که ازش رد بشه و به محافظ برسه شما چه کاری رو پیشنهاد میکنید که برق کار انجام بده .اقای برق کار گفتن لول ۴ بگیرم و دو تا زانویی ایا شما راه بهتری پیشنهاد میکنید؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید با سپاس

ال جی ۶ دی ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز سلام،

اگر کمی خرابکاری برایتان مهم نیست، بهترین راه برای مخفی کردن کابل ها این است شکاف باریکی در دیوار به قطر یک لوله داکت ایجاد کنید و سپس با قرار دادن یک داکت داخل دیوار، کابل برق تلویزیون و سایر تجهیزاتی که نیاز به اتصال به تلویزیون دارند را از داخل داکت رد کنید. سپس روی داکت را گچ کنید. بعد از گچ هم رنگ کنید یا با کاغذ دیواری بپوشانید.

حسين ۷ دی ۱۳۹۵ پاسخ

راهکار بهتر اینکه از فروشگاههای فروش دوربین های مدار بسته یکدستگاه VIDEO SENDER خریداری کنید بخش ورودی آن را به دستگاه پخش کننده ( سینما خانگی ، گیرنده دیجیتال و … ) و مجددا کانال یابی تلوزیون را در حالت آنالوگ ( در تلوزیونهای ال جی فقط تلوزیون و نه تلوزیون دیجیتال ) انجام دهید البته در این حالت کیفیت سیگنالهای HD به SD افت میکند و مشکل امکان دریافت سیگنال توسط همسایه ها وجود دارد البته حسن آنهم این است در اتاق های دیگر آپارتمان هم میتوانید فیام در حال پخش را حتی با تلوزیونهای قدیمی ببینید

مجید ۲۲ دی ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام ، ممنون از سایت خوبتون. اگر امکانش هست درمورد نصب TV رو دیوار فیلم و عکس آموزش بزارید. باتشکر

آموزشگاه موسیقی کودکان ۴ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

سایت خوبی دارید موفق باشید

درب اتوماتیک شیشه ای ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

ممنون از سایت خوبتون موفق باشید

بهترین استاد IELTS ۹ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

بسیار متشکرم از شما

سود پرک ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

سلام و آرزوی موفقیت برای سایت خوبتون.

پایان نامه ارشد ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

ممنون از سایتتون. پیروز و سربلند باشید.

فروش ساندویچ پانل ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

سلام ممنون از اطلاعاتی که در اختیار کاربر ها قرار میدهید.

انتخابات ریاست جمهوری 96 ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

سلام و تشکر از مدیریت محترم سایت مفیدتون.

سمعک ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

سایت خیلی خوبی دارین

تجهیزات آشپزخانه صنعتی ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

ممنون از سایت خوبتون.

شهرام ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ پاسخ

با سلام
تلوزیون من مدلش jvc اندازه ش هم ۴٢ اینچه
متاسفانه برای نصب روی دیوار پیچ داخل جعبه نگذاشتن
پیچهای پایه هم اندازه پیچهای پشت ال سی دی نیستن
کسی از اندازه اون چیزی میدونه؟چون سایزشو نمیدونم و هرچی پیچ خریدم اندازه نشده متاسفانه

حسين ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ پاسخ

پیچ های نصب براکت دیواری برای تمام تلوزیونهای هم سایز استاندارد و همراه براکت دیواری ارائه می گردد به فروشنده براکت رجوع فرمائید .

ایدا ۱۵ مهر ۱۳۹۶ پاسخ

سلام تلویزیون من ۴۹ اینچه و میخوام بزنم به دیوار ایا خودمان میتونیم نصب کنیم یا حتما از شرکت باید بیان برای نصب.نصب جزو خدمات نمیشه.لطفا راهنمایی کنید

ال جی ۱۶ مهر ۱۳۹۶ پاسخ

سلام دوست عزیز،

نصب تلویزیون بر روی دیوار توسط کارشناسان خدمات گلدیران هزینه‌ای ندارد. منتها هزینه استفاده از قطعات اضافی مانند پایه جداگانه از شما گرفته می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم خودتان از انجام این کار پرهیز کنید و کار را به کاردان بسپارید که در این زمینه تخصص دارند.

ممنون از شما.

قالیشویی سعادت اباد ۸ آبان ۱۳۹۶ پاسخ

سلام تلیزیون میخوام تصوررای دوربینو روش بندازم امکان پذیره

محمود ۲۳ آبان ۱۳۹۶ پاسخ

سلام ببخشیدیه ال ای دی ۴۳ًًمارک امپریال خریدم. پشتش۲تاسوراخ بیشتر نداره میخام نصبش کنم به دیوار ازچه قتبی باید اسنفاده کنم؟..ممنون

رامین ۲۱ آذر ۱۳۹۶ پاسخ

سلام. من تلویزیون سامسونگ ۵۰ اینچ رو به دیوار نصب کردم. هم محکم وصلش کردم و هم دیوارش هم محکمه ولی بعضی مواقع یه صدای بدی میده. مثل صدای تق. نمیدونم علت چیه؟ ناچارم بیخیالش شم و برش دارم. کسی میدونه علت چیه. ممنون

حسين ۲۱ آذر ۱۳۹۶ پاسخ

این مشکل فقط در مورد تلوزیونهای پلاسما بعلت تولید حرارت در زمان روشن شدن دستگاه و گرم شدن براکت دیواری فلزی است اگر در منزل بخاری گازی و یا نفتی هم داشته باشید در زمان روشن کردن در دقایق اول صدای مذکور بعلت منبسط شدن بدنه و لوله فازی بخاری شنیده میشود در مورد تلوزیونهای ال ای دی و ال سی دی بعلت اینکه حرارت بسیار کمی تولید می کنند این مشکل وجود ندارد .

ناشناس ۲۱ آذر ۱۳۹۶ پاسخ

ممنون از راهنمایی و اشتراک گذاریتون

رضا ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ پاسخ

سلام با تشکر از سایت خوبتون یه سوال داشتم تلویزیون سامسونگ ۴۰اینچ دارم می‌خوام به دیوار نصب کنم
فقط دیواری که انتخاب کردیم از گچ پیش ساخته س
به نظرتون تحمل وزن تلوزیونو داره مشکلی پیش نمیاد

فروشگاه اینترنتی پیراهن ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ پاسخ

سلام… منم میخوام به خاطر بچه ام رو دیوار نصب کنم … ممنون به خاطر اموزش

مهدی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ پاسخ

سلام قطر پیچ پشت تلویزون ۴۹ اینچ کرو سامسونگ شماره چنده ظاهرا ارتفاء دو پیچ بالایی با پاینی هم فرق میکنه . باتشکر

abbas ۱ خرداد ۱۳۹۷ پاسخ

سلام من یه براکت برا تلوزیون ۴۰ اینچ گرفتم ولی قسمت پایین تلوزیون من یک برآمدگی دارد وقتی سوراخ های براکت و تی وی را روی هم میزارم یک طرف براکت میره روی برآمدگی و بالا میاد و نمیشه پیچشا بست حالا به نظرتون اولا این براکت اصلا برا سایز ۴۰ بوده یا فروشنده اشتباه کرده دوما آیا میشه یه قسمت از همون پایه قلاب را برید و براکت را وصل کرد یعنی مشکلی پیش نمیاد؟؟؟ ممنون میشم اگه جواب بدید

سلطانی ۲۰ آبان ۱۳۹۷ پاسخ

سلام.امکان نصب تلویریون ۵۰ اینچ بر روی دیوار پیش ساخته وجود دارد یا خیر؟؟استحکام این دیوارها تا چه حدودی قابل اعتماد است؟؟

علی ۲۸ آذر ۱۳۹۷ پاسخ

سلام من تلوزیون سامسونگ ۴۶ دارم ال ای دی بعد از نصب روی دیوار صداش در نمیاد حتی در حالت پخش از فلش مموری.چکار کنم؟

حسين ۱ دی ۱۳۹۷ پاسخ

در صورت استفاده از براکت و پچ های استاندارد برای نصب پایه دیواری هیچگونه مشکلی برای تلوزیون پیش نخواهد آمد عدم وجود صدا ممکن است بدلیل ضربه بروز نموده باشد و یا اینکه تلوزیون در حالت بی صدا و یا MUTE باشد لطفا تلوزیوون را روشن و با کنترل دکمه MUTE که بر روی برخی از کنترلها با علامت اسپیکر که بر روی آن یک ضربدر وجود دارد مشخص گردیده ضمنا علاوه بر USB ورودیهای َAV و HDMI را نیز چک کنید همچنین ممکن است خروجی صدا را روی سینمای خانگی نتنظیم کرده باشد در این حالت در صورت عدم اتصال به سینمای خانگی و یا خاموش بودن ان و یا عدم اتصال مناسب کابل اعم از اتصال به پورت اشتباه و یا شل بودن اتصال تلوزیون شما بی صدا خواهد بود پورت خروجی صدای دیجیتال یا اپتیکال است که کاملا مشخص و درپوشی پلاستیکی دارد خروجی صدا ای کواکسیال مانند خروجی AV اما برنگ مشکی و در مواردی نارنجی است

علی ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ پاسخ

سلام من تلویزیون ال جی ۴۷ اینچ دارم ولی نصب پیچ برای نصب دیواری نداره چکار کنم؟

هادی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ پاسخ

اندازه پیچ های نصب براکت به پشت تلویزیون باید چه سایزی باشد؟

شاهین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ پاسخ

سلام
من از قبل پریز برق و پریز انتن را پیش بینی کردم و در ارتفاع بالا از توی دیوار رد کردم و پریزها هم نصب کردم
الان براکت در کدام موقعیت پریزها باشه ؟
پریز بالای برکت باشه یا پایین و یا چپ و یا راست ؟؟؟
طریقه صحیح و درستش کدومه ؟؟؟

حسين ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ پاسخ

هیچ تفاوتی نمی کند کابل برق تلوزیون به اندازه ای بلند هست که در هر سمت برکت که پریز قرار گیرد مشکلی بروز ننماید طول سیم آنتن هم به اختیار شماست میتوانید به اندازه مورد نیاز پیش بینی و تهه کنید فقط در زمان دریل کاری باید محل عبور کابل برق و سیم آنتن را بدرستی بدانید که محل عبور کابل آنتن و سیم برق را سوراخکاری نکنید .

ابی ۱۱ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

با سلام من از جیتی کلا گرفتم براکت ک بعد توش نوشته بود از ۳۲ اینج تا ۵۵ اینج بعد محکم نصب کردیم ب دیوار بعد از دو ماه ی رنگی ابی امد جلو صفحه نماییش ایا میتونه از پیچ ها باشه اخه خیلی صفت بسته بودیم پشتش ممنون میشک جواب بدین ایا محکم بستن پیچ ها فشار میاره ب تی وی ۴۳ اینچ

حسین ۱۲ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

در کارتن بسیاری از نلوزیونها چهار عدد پیچ مخصوص براکت در بسته بندی محصول ارائه و باید از همان پیچ و یا پیچ مشابه استفاده کرد اگر پیچ بلند تر از حد معمول باشد میتواند به قطعلات داخلی تلوزیون و ورودیها و خروجی ها خسارت وارد کند اما با توجه به فاصله زمانی بعید است چنین علتی باعث بروز مشکل شده باشد حتما از بخش خدمات پس از فروش تلوزیون خود کمک بگیرید

ابی ۱۵ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

خیلی ممنون از شما تو کارتون براکت پیچ بود برای دو مدل ک اونی ک راحت پیچ شد و صفت کردیم بعد از دو ماه ی رنگ غیر عادی ابی رنگ امد ب صفحه تی وی
زنگ زدیم بمایندگی گفتن یا از پنل یا لایت و یا برد هاش چیزی نفمیدن گفتن باید ارسال بشه ب شرکت فقط میخواستم بدونم از براکت میتونه باشه اون رنگ اضافی
یا تو دیوار اهن روبا میتونه ضرر بزنه بعد از یکی دو ماه؟

حسین ۱۶ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

استفاده از اهن ربا برای حذف لکه های رنگی ناشی از تکان شدید در هنگام جابجائی و خاموشی چند ساعته تلوزیون برای اصلاح لکه های رنگی بعد از جابجائی فقط در مورد تلوزیونهای قدیمی دارای لام÷ تصویر کارائی دارد پیچ های اتصال تلوزیون به براکت غیر استاندارد در صورتیکه از داخل محفظه مهره عبور کند میتواند به بک لایت و یا صفحه لیکوئید و حتی برد دستگاهو در نهایت ورودی و خروجی ها صدمه بزند مشکل بک لایت با تیره شدن بخشی از تصویر بدلیل خرابی و خاموش شدن تعدادی از لامپ های ال ای دی تامین کننده نور پس زمینه و لیکوئید معمولا با لکه های رنگی و خطوط افقی و عمودی روی صفحه نمایش قابل تشخیص است ضمنا تمایل رنگ صفحه نمایش به آبی میتواند بعلت تنظیم تلوزیون شما به تمایل حالت تصویر به حالت سرد باشد در صورت تنظیم تمایل تصویر به حالت گرم رنگ قرمز افزایش و در صورت انتخای تمایل رنگ خنثی حالت تصویر عادی می گردد ( در بسیاری از تلوزیونها در منوی تنظیم تصویر گزینه تمایل رنگ با سه انتخاب سد و خنثی و گرم وجود دارد ) البته زمانی این ایتم فعال است که شما حالت تصویر شخصی را انتخاب کنید در صورت انخاب سایر گزینه ها شامل صرفه جوئی انرپی یا هوشمند ، استاندارد ، شفاف و سینمائی این گزینه فعال نیست اگر تلوزیون شما فاقد این ایتم می باشد با افزایش میزان روشنائی و کاهش میزان رنگ تا حدی میتوانید تمایل ابی رنگ را اصلاح نمایید اگر این تمایل آبی در کل صفحه نمایش بصورت یکسان وجود دارد بهتر است با این روشها مشکل را به حداقل برسانید و سراغ تعمیر نروید

عماد طالبی ۲۳ مهر ۱۳۹۸ پاسخ

سلام
به علت کوچک بودن منزل نمیتونیم تلویزیون رو روی میز قرار بدیم با گلدیران تماس گرفتیم برای نصب تی وی ۴۹ اینچ روی دیوار کارشناس اومد یه دست به دیوار زد گفت آجرش سفالیه تو خالیه تحمل ۱۵ کیلو وزن تی وی و ۲۰ کلیو پایش رو نداره.تا اونجا که میدونم اکثر خونه ها الان با این آجرهای سفالی تو خالی ساخته میشه.میخواستم بدونم راهی نداره که رو همین دیوارها تی وی رو وصل کنیم؟

حسین ۲۴ مهر ۱۳۹۸ پاسخ

تیغه های سفالی تو خالی و شکننده هستند و روی انها با لایه نازکی از کچ پوشانیده شده میزهای باریک با عرض ۳۳ سانت در بازار هستند که با عرض یک متر برای تلوزیونهای تا ۴۳ اینچ مناسب هستند معمولا عرض تلوزیونهای ۴۳ اینچ پایه به پایه ۹۷ سانت است

احمد ۲۴ آذر ۱۳۹۸ پاسخ

با سلام، من ی تلویزیون سامسونگ خریدم نصب کردم روی دیوار. بعضی وقتها ب خصوص وقتی تازه روشن یا خاموش شده ی صدای تق تق مثل اینکه آروم بزنی ب ی قطعه چوبی یا فلزی یا ی چیزی منقبض و منبسط بشه ازش میاد. این مال چیه؟ نمایندگی میگه مال انقباض و انبساط وسیله های توی تلویزیون ولی چرا بعد از ی مدتی هم که از روشن شدن میگذره این صدا رو میده بعضی وقتها؟

ASY ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ پاسخ

سلام خسته نباشین من الان یه ۵.۶ روزیه یه ال ای دی ۳۲اینچ خریدم خواستیم با براکت به دیوار بزنیم تی وی رو ولی متاسفانه اندازه پیچ هایی که باید پشت ال ای دی وصل میشد هیچ گونه مطابقتی نداش با پیچ هایی که توی جعبه براکت بود تقریبا ۳.۴ نوع براکت رفتم دیدم همشون یه نوع پیچ داشتن یکی هم بهم گفت باید خودم تهیه کنم ولی اگه میشه راهنماییم کنین چ نوع پیچی ودر چ اندازه ای؟
مدل تی وی هم LED Samsung 32 N5000
مخلصم

حسین ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ پاسخ

سلام من تلویزیون ال جی ۵۵ اینچ زدم به دیوار ولی جهت تلویزیون عوض نمیشه یعنی صفحه نمایش رو به بالا هست و هرچقدر تلاش می کنم جهت عوض نمیشه لطفا راه نمایی کنین

شکوفه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ پاسخ

منابع این مطلب کجاست؟

نظر دهید