۲۶ خرداد ۱۳۹۳

راهکارهای فرار از استرس (۱)

 

طبیعی است! همه ما می‌‌خواهیم خانه‌ای داشته باشیم که در آن به آرامش برسیم و نیروی از دست رفته خود را بازیابی کنیم. اما خیلی از چیزهایی که به ندرت به آنها توجه می‌شود در خانه ما باعث اضطراب می‌شود. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که همین چیزهای به ظاهر کم اهمیت اما آزارهای همیشگی می‌توانند به مرور زمان انرژی شما را تخلیه کنند و حتی شاید بیشتر از رخدادهای پراسترس بزرگ باعث ایجاد استرس شوند. در اینجا می‌خواهیم چند راهکار کوچک به شما آموزش دهیم که انرژی مثبت بیشتری به خانه خود دهید و منفی‌ها را دور کنید.

  • درهم‌ریختگی و آشفتگی را برطرف کنید: حتی آنهایی که عصبی نیستند نیز با مشاهده خانه تمیز و مرتب حس آرامش بیشتری دارند. در برابر کوچکترین تلنبار کردن مقاومت کنید (واقعاً، آیا هنور هم شلوار جین دوران دانشکده را لازم دارید؟). دور بریزید، بازیافت کنید، لباس‌هایی که حس می‌کنید بدون آنها هم می‌توانید زندگی کنید را اهدا کنید. کمد بخرید و باقیمانده را در آن مرتب کنید. خیلی زود، خواهید فهمید که پیدا کردن بلوزی که گم کرده بودید چقدر راحت و بدون استرس می‌شود.

  • نمای اطراف را بهتر کنید: تحقیقات نشان داده است که نمای پنجره می‌تواند بر خلاقیت‌های کارکنان، یادگیری دانش‌آموزان و بهبود بیماران در بیمارستان تأثیر گذارد. دانشمندان و هنرمندان نیز می‌دانند که رنگ می‌تواند بر حالات خلق‌وخوی آنها تأثیر بگذارد. یک پوشش رنگ سریع می‌تواند حس شما در اتاق را عوض کند. (برای خلاقیت  آبی را انتخاب کنید و برای آرامش رنگ سبز).

  • مبلمان مناسب را انتخاب کنید: ما ساعت‌های زیادی را در رختخواب یا پشت میز کامپیوتر می‌گذرانیم. بنابراین، صندلی ناراحت یا تشک نامناسب می‌تواند بر پشت شما فشار بیاورد.

  • نورپردازی خوب داشته باشید: تا آنجا که ممکن است از نور طبیعی‌تر استفاده کنید و سعی کنید از آینه استفاده کنید تا نور را در اتاق‌های بودن پنجره انعکاس دهد.

  • خانه خود را برای بهتر زندگی کردن مرتب کنید نه طوری که آرزو دارید زندگی کنید: چرا یک اتاق غذاخوری رسمی داشته باشید که 364 روز سال بدون استفاده است در حالی که می‌توانید این اتاق را به جایی برای لذت بردن و سرگرمی در هر روز زندگی خود تبدیل کنید.

با ما همراه باشید تا در مطلب بعدی راهکارهای دیگری برای فرار از استرس آموزش دهیم.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید