۳۱ خرداد ۱۳۹۳

راهکارهای فرار از استرس (۲)

 

در مطلب گذشته خواندیم که:

 همه ما می‌‌خواهیم خانه‌ای داشته باشیم که در آن به آرامش برسیم و نیروی از دست رفته خود را بازیابی کنیم. اما خیلی از چیزهایی که به ندرت به آنها توجه می‌شود در خانه ما باعث اضطراب می‌شود. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که همین چیزهای به ظاهر کم اهمیت اما آزارهای همیشگی می‌توانند به مرور زمان انرژی شما را تخلیه کنند و حتی شاید بیشتر از رخدادهای پراسترس بزرگ باعث ایجاد استرس شوند.

تا کنون چند راهکار کوچک به شما آموزش دادیم. اکنون می‌خواهیم از چند راهکار دیگر صحبت کنیم که به شما کمک می‌کند انرژی مثبت بیشتری به خانه خود دهید و منفی‌ها را دور کنید.

  • چراغ‌ها را خاموش کنید: نورهای کوچک لپ‌تاپ، ساعت رومیزی، چراغ‌های خیابان و غیره می‌تواند خواب خوب شب را از شما دریغ کند. از پرده‌ها و ماسک‌های چشمی استفاده کنید که نور را مسدود کنند. لوازم الکترونیک را نیز از اتاق خواب خود بیرون ببرید.

  • صداهای پس‌زمینه و مزاحم همیشگی را کاهش دهید. اینها می‌تواند اعصاب شما را تخلیه کنند؛ حتی اگر به طور ناخودآگاه به آنها توجه نمی‌کنید و باعث آزار شما نمی‌شوند. مطالعات عصب‌شناسی نشان داده‌اند که دفترهای کاری با محیط باز جاذب صداهای پس‌زمینه هستند که در نهایت منجر به افزایش استرس، کاهش خلاقیت و بروز بیماری می‌شود. استفاده از هدفون یکی از روش‌های مفید است. مخصوصاً برای فضاهایی مانند آشپزخانه‌هایی که حسگرهای زیادی دارد، سعی کنید از رنگ‌های ملایم  استفاده کنید و همه جا را از موسیقی ملایم آکنده کنید.

  • اهمیت طراحی خوب را دست کم نگیرید: باور کنید مغز شما با یک تلویزیون زشت یا کلیدهای ضخیم دچار استرس می‌شود. مطالعات به این نتیجه رسیده است که محصولات جذاب استفاده راحت و رضایت‌بخش‌تری دارند و اسکن مغز نشان می‌دهد نگاه کردن به چیزهای جذاب به طور خودکار غریزه دسترسی به آن و لمس کردنش را تحریک می‌کند. حتی برای چیزهای پیش‌پا‌افتاده‌ای مانند دربازکن یا لیوان قهوه، صرف چند هزار تومن بیشتر برای محصولی که طراحی بهتری دارد ،می‌تواند ذهن شما را در هر بار استفاده از آن شادتر کند.

  • استرس ترمیم و تعمیرات را از خود دور کنید. وقتی سر از مکانیک درنمی‌آورید، هر جور تعمیراتی که انتظارش را نداشتید می‌تواند منبعی بزرگ از اضطراب و نگرانی باشد. حتی ممکن است از هزینه‌های احتمالی عوض کردن یخچال پریشان ‌شویم یا شاید اشکمان دربیاید. فقط کافیست تصویر کنید که می‌توانید استرس را از خودتان دور کنید؛ با تماس گرفتن سریع، مؤثر و بدون نگرانی با تعمیرات لوازم الکترونیک و خانگی با دلواپسی خداحافظی کنید.

  • این زیباییِ خدمات مستقیم ال‌جی است. شبکه‌های از تکنسین‌های خبره می‌توانند تعمیرات دستگاه‌های شما، با گارانتی یا بدون گارانتی، را بر عهده بگیرند. این افراد سال‌ها تجربه دارند و تنها از قطعات ال‌جی برای دستگاه‌های شما استفاده می‌کنند. از همه مهم‌تر، همه آنها برای تعمیر محصولات ال‌جی و دیگر لوازم خانگی دوره دیده‌اند. بنابراین، می‌تواند از کمکی که دارید خیالتان راحت باشد.

وقتی خانه شما طوری طراحی شد که اضطراب را کاهش دهد نه افزایش، بهترین مکان را برای شارژ مجدد از تمام چیزهایی دارید که نتوانسته‌اید کنترلشان کنید. چند تا از این راهکارها را با محصولات ال‌جی در خانه امتحان کنید. خواهید دید که جایی متفاوت و شگفت‌انگیز برای زندگی خواهید داشت.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید