۱۰ خرداد ۱۳۹۳

صفحه‌کلید هوشمند در G3 ال‌جی

از چند روز پیش، که ال‌جی از گوشی هوشمند پرچمدار جدیدش، G3، پرده برداری کرد، ذهن بسیاری از رسانه‌های برتر جهان را به خود مشغول کرده است. خیلی‌ از کاربران منتظر بودند ببینند که آیا شایعاتی که در مورد این گوشی در رسانه‌های آنلاین یا چاپی شنیده بودند واقعاً حقیقت دارد یا نه. گوشی هوشمند ال‌جی G3 جانشین مستقیم G2 است که سال گذشته معرفی شد اما در زمینه طراحی یا امکانات نسبت به مدل قبلی بهبود پیدا کرده است؛ مخصوصاً در پشت و کلیدهایی که در قاب پشت قرار دارد.

بعد از فرونشستن گردوخاکی که G3 به پا کرد و آرام شدن هیجانات و هیاهویی که بعد از معرفی ال‌جی G3 ایجاد شد، تصمیم گرفتیم به جزییات متمایزی نگاه بیندایم که ال‌جی تصمیم داشت با آنها در برابر رقبا سری بالاتر باشد. سخت‌افزار تنها بخشی از ماجراست و اگر ال‌جی می‌خواهد در ورطه رقابت برنده میدان باشد نه تنها باید سخت‌افزار را مد نظر داشته باشد بلکه باید امکانات منحصربه‌فردی را درون G3 بگنجاند. قابلیت Smart Notice یکی از آن قابلیت‌هاست که امیدواریم ال‌جی با زبان طبیعی خود بتواند در این عرصه خوش بدرخشد.

اما همه اینها به کنار، همه شما با دیدن صفحه‌کلید هوشمند فوراً دل در گرو G3 خواهید داد. صفحه‌کلید هوشمند قبل از G3 نیز در بازار وجود داشت اما این زمینه به گونه‌ای است که طراحان و سازندگان از وقت صرف کردن برای توسعه و بهبود آن پشیمان نخواهند شد. صفحه‌کلیدهای هوشمند اندروید یکی از بهترین صفحه‌کلیدهای هوشمند است.

با این که صفحه کلید هوشمند G3 ظاهر بسیار ساده‌ای دارد اما به قابلیت‌های یادگیری تجهیز شده است و از بروز مشکلات در هنگام تایپ پیامک یا دیگر محتویات متنی جلوگیری می‌کند.

کلیدهای این صفحه‌کلید بر خلاف صفحه‌کلیدهای لمسی رایج، براساس نحوه تایپ‌کردن کاربر، تغییر اندازه می‌دهند. اما این به چه معنا است؟ مثلاً اگر حرف «ش» را چندین بار به اشتباه به جای «س» تایپ کنید آن‌وقت G3 به صورت خودکار فضای بیشتری را به کلید «س» اختصاص می‌دهد و در واقع اندازه این کلید بزرگ‌تر از «ش» خواهد شد.

علاوه بر این، می‌توان اندازه صفحه‌کلید G3 را به دلخواه تغییر دهید و آن‌را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید. این قابلیت برای کسانی که انگشتانی پهن دارند و یا چشمان آن‌ها ضعیف است، حیاتی به نظر می‌رسد. در مورد استفاده از علائم نیز قابلیت شخصی‌سازی وجود دارد.

باید این قابلیت را از نزدیک امتحان کنید تا میزان تأثیر مثبت آن بر سرعت و دقت تایپ‌کردن را متوجه شوید.

۳ نظر

pooya ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

عاغا آخرش کی میاد؟
مثل جی ۲ نشه ۳۲ گیگ یه سال بعدش بیاد.تورو خدا مردمو اذیت نکنین.
منتظر ۳۲ هستیم همرام با ۱۶.
با تشکر فراوان

مرصاد ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

خیلی نسبت به اطلاع رسانی G3 کُـند عمل می‌کنید…
حداقل زمان ورود این گوشی به ایران باید معلوم شده باشد… چند ماه باید منتظر رونمایی بود، و چند ماه هم لابد منتظر ورود و خرید! بعد در این دوره که حداقل هر ماه یک گوشی برتر معرفی می‌شود .

ali ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام آقا توروخدا بگین کی میاد من میخواستم وان ام۸ بخرم اینو دیدم منصرف شدم

نظر دهید