۱۸ خرداد ۱۳۹۳

طلا برای نمایشگر ال‌جی G Flex، نقره برای پنل 55 اینچ OLED منحنی FHD ال‌جی

دیروز در خبرها گفتیم که شرکت LG Display افتخارآمیزترین جوایز را برای فناوری پنل OLED در Display Industry Awards صنعت نمایشگر جهانی دریافت کرده است. این جایزه توسط انجمن نمایشگر اطلاعات (SID) در کنفرانس و نمایشگاه سالانه امسال، که در سن‌دیگو برگزار شد، اهدا شد.

شرکت LG Display جایزه طلا را به عنوان بهترین کاربرد نمایشگر سال برای پنل OLED پلاستیکی منعطف که در ال‌جی G Flex، اولین گوشی منحنی دنیا، استفاده شده است دریافت کرد. جایزه نقره بهترین نمایشگر سال برای تولید اولین پنل تلویزیون OLED منحنی در دنیا اختصاص گرفت. اما دلیل این انتخاب هیئت داوران چه بوده است؟

طلا برای نمایشگر G Flex

گوشی هوشمند G Flex ال‌جی از پنل OLED منعطفی برخوردار است که محصول LG Display است و بر اساس لایه‌ پلاستیکی به جای شیشه ساخته شده تا قابل خم شدن و نشکن باشد. در مقایسه با پنل نمایشگر OLED شیشه‌ای، پنل OLED منعطف سبک‌وزن و باریک است و طراحی انعطاف‌پذیر دارد.

به همین علت، طراحی ایجادشده به طور طبیعی با انحنای صورت کاربر مطابقت دارد. علاوه بر این، این پنل سبک‌ترین پنل دنیاست که با وجود نمایشگر 6 اینچ به عنوان بزرگترین نمایشگر OLED در میان گوشی‌های هوشمند تنها 7.2 گرم وزن دارد. در آینده، ال‌جی تصمیم دارد از این روند برای تولید دستگاه‌های بزرگتر شامل لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها، تلویزیون‌ها و همین طور کتابخوان‌های الکترونیک استفاده کند.

نقره برای پنل 55 اینچ OLED منحنی FHD ال‌جی

نمایشگر 55 اینج در پنل تلویزیون OLED منحنی FHD ساخت شرکت LG Display تصویری زنده و استثنایی را در قابی منحنی ارائه می‌دهد که محیطی راحت برای غوطه‌ور شدن بیننده در تصویر ایجاد می‌کند. تلویزیون OLED منحنی LG Display که سال گذشته معرفی شد از فناوری WRGB OLED با پنل پشت اکسید TFT برخوردار است. این راهکارِ انتخابیِ شرکت برای پنل‌های OLED نمایشگرهای بزرگ است. این پنل باریک است و  فقط 4 میلی‌متر ضخامت دارد و پهنای لبه‌ها 11 میلی‌متر است. با وزن 19.2 پوندی، این تلویزیون بسیار سبک‌تر از محصولات رقیب است. در ضمن، این تلویزیون کیفیت تصویر برتری ارائه می‌دهد که رنگ‌های طبیعی و غنی ایجاد می‌کند. علاوه بر تجربه کیفیت تصویر زنده و بهبودیافته، ساختار منحنی تلویزیون جدید OLED راحتی مشاهده را فراهم می‌کند. انحنا تقلیدی از خط دید طبیعی بشر است و برای چشم راحت‌تر است. همچنین، به بینندگان امکان می‌دهد هنگام مشاهده تلویزیون کمتر خسته شوند و زاویه دید وسیع و میدان دید روشن‌تری فراهم می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید