۲۱ خرداد ۱۳۹۳

فناوری‌های LG Display؛ به روزتر از همیشه

LG Display شرکتی است که به تولید برترین، خلاقانه و کارامدترین نمایشگرها مشهور است. با فناوری‌های بی‌بدیل LG Display در زمینه آشنا شوید:

فناوری ال‌سی‌دی سیم‌کشی مسی که وضوح UHD را تشخیص می‌دهد

در سال 2002، شرکت LG Display اولین فناوری ال‌سی‌دی سیم‌کشی مسی در دنیا را تولید کرد. این فناوری یکی از فناوری‌های مهمی بود که در نسل بعدی ال‌سی‌دی‌ها به کار گرفته شد. مس رسانایی الکتریکی بیشتری و مقاومت الکتریکی کمتری نسبت به کروم، مولیدنیوم و آلومینیوم دارد که عموماً در ساخت ال‌سی‌دی استفاده می‌شوند. قیمت آن هم حدود 40 درصد قیمت آلیاژ آلومینیوم است. همین امر منجر به این می‌شود که مس به عنوان یک ماده رویایی برای نسل آتی TFT-LCD در نظر گرفته شود.

انحراف سیگنال‌های الکتریکی می‌تواند با استفاده از مس به میزان زیادی کاهش پیدا کند و راه را برای بهبودهای بیشتر در زمینه ویژگی‌های مربوط به وضوح مانند روشنایی باز کند که توسط محدودیت‌های فنی TFT-LCD ایجاد می‌شود. همچنین، مس رسانایی الکتریکی بیشتری نسبت به آلیاژ آلومینیوم دارد که انحراف انتقال سیگنال را حتی در سیم‌کشی‌های نازک کاهش می‌دهد. این امر منجر به سیگنال‌های الکتریکی پایدار و انتقال بیشتر نور می‌شود و در نهایت باعث وضوح و روشنایی بیشتر تصویر با کمترین آسیب خواهد شد. نه تنها این، بلکه مس یک ماده دوستدار محیط زیست است که بر خلاف مواد سیم‌کشی قبلی، مواد مضر تولید نمی‌کند.

 فناوری نوردهی پشت با گستره وسیعی از امتیازات

بعد از ایجاد اولین فناوری EEFL نوردهی عمودی پشت در دنیا که روشنایی بیشتری به ال‌سی‌دی‌های بزرگ در سال 2002 می‌داد، شرکت LG Display فناوری نوردهی متوالی Dynamic Scanning را نیز ایجاد کرد که هنگام پخش ویدئو رد تصویر بر جای نمی‌گذاشت. فناوری نوردهی پشت Spotlight Window نیز که به شما امکان می‌داد تا روشنایی صفحه را بر حسب چیزی که می‌‌خواهید روی صفحه اجرا شود تنظیم کند؛ مانند پخش ویدئو یا کار بر روی اسناد.

فناوری زاویه دید وسیع Super IPS که وضوح تلویزیون‌های ال‌سی‌دی را خیلی بیشتر می‌کند

در سال 2005، اهمیت فناوری زاویه دید وسیع با ظهور عصر تلویزیون‌های ال‌سی‌دی صفحه‌بزرگ به میزان زیادی بیشتر شد. چندین شرکت ال‌سی‌دی فناوری‌های گوناگونی برای ایجاد زوایه دید وسیع در تلویزیون‌های ال‌سی‌دی ایجاد کردند تا مشکلات زوایه دید را که ناشی از قابلیت دید پایین از کنارها در  TFT LCD بود برطرف کنند. در میان آنها، شرکت LG Display برای فناوری برترش در دنیا و ایجاد زوایه دید 178 درجه‌ای از کناره‌ها مورد تحسین قرار گرفت و مشکلات انتقال و اعوجاج رنگ را برطرف کرد.

در این زمان، مشکل زاویه دید آنقدر آشکار نبود زیرا ال‌سی‌دی‌ها بیشتر توسط یک نفر روی لپ‌تاپ یا مانیتورهای کامپیوتر دیده می‌شد. با این حال، با ظهور تلویزیون‌های ال‌سی‌دی، مشکل به طور طبیعی با تلویزیون‌هایی که چندین نفر از زوایای مختلف تماشا می‌کردند دوباره مشهود شد.

بیشتر ال‌سی‌دی‌ها مشکلات زاویه دید را با استفاده از فناوری زاویه دید وسیع برطرف کردند اما آنها با مشکل اختلاف رنگ از زوایای مختلف روبه‌رو بودند. با وجود این، با فناوری Super IPS ساخت خود شرکت LG Display، اعوجاج رنگ در هیچ کدام از زوایای دید تلویزیون‌های ال‌سی‌دی رخ نداد. محیط بهینه برای مشاهده برنامه‌های دیجیتال وضوح و رنگ‌هایی زنده ایجاد کرد که تنها در تلویزیون‌های ال‌سی‌دی ممکن بود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید