۰۸ خرداد ۱۳۹۳

فوکوس خودکار لیزری (LaserAF ) در ال‌جی G3

 

اگر می‌خواهید بدانید فوکوس خودکار لیزری (LaserAF) در ال‌جی G3 چیست و چرا ال‌جی در مراسم پرده‌برداری از این گوشی این قدر روی آن تأکید داشت، ما به شما توضیح می‌دهیم.

اگر تا کنون اشعه لیزر دیده‌اید یا در مورد کاربردش در ساخت‌وساز و/یا دکوراسیون داخلی شنیده باشید، فناوری LaserAF که در دوربین 13 مگاپیکسل G3 وجود دارد، عملکردی مشابه این دارد. ماژول LaserAF در پشت G3 پالس‌هایی از نور مادون قرمز با تراکم پایین را از طریق توازی اپتیک‌ها منتشر می‌کند و حسگر مادون قرمز بیضی‌شکل که با دقت در سمت چپ دوربین سر جای خودش قرار گرفته است برای انکسار یا شکستن اشعه منتظر می‌ماند و دوباره آن را پرتاب می‌کند. لازم به ذکر نیست که اشعه‌های مخروط‌شکل از نظر امنیت برای چشم کاملاً تأییدشده هستند نه مثل برخی از اشاره‌گرهای لیزری ارزان‌قیمت که شبکیه چشم یا حتی ابرو را می‌سوزاند.

سپس، دستگاه‌های الکترونیک مدام سفر رفت‌وبرگشتی هر اشعه پالس مادون قرمز را می‌سنجد تا محدوده دقیق برای سوژه ایجاد کند. بعد از اینکه ISP بعد مسافت سوژه یا صحنه مورد علاقه در جلوی لنز را دریافت می‌کند، در عمق میدان نسبی قفل می‌شود. همه اینها در کسری از ثانیه رخ می‌دهد؛ بدون اینکه ثانیه‌ای طول بکشد یا تأخیری به وجود بیاید. برای دقت بیشتر، ال‌جی 0.276 ثانیه زمان فوکوس خودکار را برآورد کرده است که بسیار شگفت‌انگیز است.

با این حال، سرعت فوکوس خودکار لیزری (LaserAF)، همه داستان ال‌جی G3 نیست. اشاره‌گر دقیق فاصله به ایجاد فوکوس کامل دقیقاً بر روی سوژه یا شخصی که مد نظر شماست کمک می‌کند. مثلاً، هنگامی که سوژه در حال حرکت است، لیزر مادون قرمز مدام در حال ردیابی سوژه است و سیستم فوکوس را سخت و هوشمندانه به کار وامی‌دارد. در ویدئوی 35 ثانیه از زیر ببینید چطور کل این سیستم کار می‌کند.

[my_video url=https://lgblog.ir/wp-content/uploads/2014/05/LG-G3-Product-Movie.flv]

۴ نظر

amir.m.s ۸ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام.من۱۵سالمه و علاقه زیادی به تکنولوژی خصوصا الجی دارم ایا میشه با شرکت شما همکاری کنم!؟!توی تابستون میخوایم برای دیوایس های الجی مرجع تخصصی راه بندازیم یعنی مرجع تخصصی دیوایس های اندرویدی الجی در ایران برای دریافت رام و اینا میشه با شما همکاری داشته باشیم!؟

میلاد ۹ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

اپیدوارم الجی با ساخت این گوشی ما جی ۲ ای ها رو فراموش نکنه. هنوز ناک کد رو اپدیت نداده.

حسن ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
من دنبال گوشی مناسب با گارانتی واقعی هستم ال جی زیاد تو موبایل تو چشم نیست.آیا lg می خواهد g3 یا g3 را دوسیم کارته کند البته مینی هست ولی تمامی مواردش افت داده شده مانیتور با کیفیت پایین و دوربین و باطری ضعیف تر چرا شرکت ها همان مدل مادر را هم دو سیمه نمی کنند تا افرادی بتوانند گوشی مدل با امکانات مورد نیاز را تهیه نمایند.

حسن ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

البته منظورم g2 هم هست

نظر دهید