۱۲ خرداد ۱۳۹۳

5 تفاوت دیگر ال‌جی G2 با ال‌جی G3

دیروز در مورد تفاوت‌های G2 با G3 از بعد دوربین، طراحی، حافظه، باتری و بلندگوها صحبت کردیم. امروز هم می‌خواهیم 5 تفاوت دیگر این دو گوشی پرچمدار ال‌جی را بررسی کنیم تا به شما در تصمیم به ارتقا از G2 به G3 یا خرید این گوشی به عنوان اولین گوشی هوشمندتان با برند ال‌جی کمک کرده باشیم.

 

شارژ بی‌سیم

قابلیت شارژ بی‌سیم هنوز خیلی در دنیا رواج پیدا نکرده است اما قطعاً روزی خواهد رسید که بیشتر تلفن‌های هوشمند پیشرفته از این قابلیت برخوردار باشند. هر گوشی جدید که قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار است ما را یک قدم به آینده‌ای درخشان نزدیک‌تر می‌کند.

ال‌جی G3 با فناوری شارژ بی‌سیم چی (Qi) سازگار است و با صرف زمان کوتاه برای شارژ خود این شارژ، می‌توانید بدون اتصال، گوشی خود را شارژ کنید. فناوری بعدی چه خواهد بود؟ خودروهای بدون راننده؟

نمایشگر

این یکی از آن بزرگ‌هاست. نمایشگر G2 در اندازه 5.2 اینچ، کیفیت 1080p و تراکم پیکسل 423 پیکسل در اینچ در رده نمایشگرهای خوب محسوب می‌شد. اما از نظر مشخصات، نمایشگر ال‌جی G3 با برخورداری از اندازه 5.5 اینچ و وضوح 1440×2560 پیکسل و تراکم 538 پیکسل در اینچ، نمایشگری است که خیلی‌ها نمی‌توانند دست رد به سینه آن بزنند.

آیا فرقی هم می‌کند؟ البته که فرق می‌کند. در مطالب بعدی از همین درگاه ارتباطی در مورد کیفیت این نمایشگر بیشتر خواهید خواند.

اما در هر حال، در نمایشگر G3 رنگ‌ها طبیعی‌تر هستند، وضوح عالی و سیاهی عمیق‌تر است.

صفحه‌کلید

ال‌جی صفحه‌کلید G3 را متحول کرده و چندین قابلیت جدید به آن افزوده که تایپ کردن را تسهیل کرده است. علاوه بر فوت‌وفن‌های نرم‌افزاری که به گفته ال‌جی خطاهای تایپی را تا 75 درصد کاهش می‌دهد، این صفحه‌کلید جدید قابلیت شخصی‌سازی بیشتری دارد. بنابراین، شما می‌توانید قد آن را بلندتر کنید تا بهتر در دستان بزرگ شما جای بگیرد و کلیدهای خاصی را برای عملکرد دوگانه و استفاده از نمادهایی که بیشتر استفاده می‌کنید اختصاص دهید. چنین صفحه‌کلیدی را باید استفاده کنید تا معنای واقعی تسهیل در استفاده را درک و در مورد آن قضاوت کنید. اما قطعاً قابلیت شخصی‌سازیِ بیشتر چیزی است که همه را راضی می‌کند.

رابط کاربری

نسخه پوسته سنگین اندروید بی‌شک بهترین قابلیت در G2 نبود. بنابراین، خیلی بهتر شد که این پوسته در G3 حذف شده است. از نظر طراحی، رابط کاربری در G3 ساده‌تر است، آیکون‌های پهن‌تر و رنگ‌ها آرام هستند؛ آن هم در جایی که قبلاًپوسته برجسته G2 وجود داشت.

عملکرد نیز بسیار روان و راحت است: به راحتی می‌توان پیمایش کرد و راه‌اندازی آن بسیار سریع است. البته هنوز مشخص نیست که این به‌روزرسانی برای G2 عرضه شود اما همان طور که می‌دانید G3 از اندروید کیت‌کت 4.4 استاندارد برخوردار است.

افزونه‌ها

ال‌جی بیشتر درهم برهمی و آشفتگی سیستم‌عامل را کاهش داده است و 30 درصد از امکانات غیرضروری در G2 را که فقط فضا اشغال می‌کرد در G3 حذف کرده است. اما در عوض، جا برای چند قابلیت و برنامه کاربردی جدید باز کرده است.

یکی از آن قابلیت‌ها اعلان هوشمند یا Smart Notice است که یقیناً بسیار مفید خواهد بود. این ویژگی کمی به Google Now شباهت دارد اما با چند قابلیت بیشتر. اعلان هوشمند در G3 از آن جهت به Google Now شباهت دارد که گهگاه مانند پدر و مادرها عمل می‌کند و حس مراقبتی دارد. مثلاً به شما پیشنهاد می‌کند که اگر تصمیم دارید بیرون بروید چتر با خود همراه داشته باشید چون احتمال بارش باران وجود دارد. یا به شما یادآور می‌شود با کسی که تماس او را رد کرده‌اید مجدداً تماس بگیرید. البته ممکن است برخی از کاربران از این قابلیت استقبال نکنند! از دیگر امکانات اعلان هوشمند باخبر کردن شما از برنامه‌های کاربردی است که کمتر استفاده می‌کند. این برنامه از شما می‌خواهد که اگر دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید، آنها را پاک یا حذف کنید.

قابلیتی که اکثر کاربران از آن استقبال می‌کنند Knock Code است که در G Pro 2 معرفی شد. البته ممکن است آنهایی که این گوشی را نداشته‌اند از نحوه عملکرد آن بی‌اطلاع باشند؛ چیزی شبیه به KnockON در G2 که با دو بار ضربه بر روی نمایشگر گوشی می‌شد قفل آن را باز و نمایشگر را روشن کرد. منتها در این قابلیت به وارد کردن پین جداگانه نیازی ندارد. در نتیجه، در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

۲۲ نظر

amir.m.s ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

اگر الجی برای سری سوم ال و G2 و … گوشی های جدید یا قدرتمندش هم رابط کاربری جدید رو نداد میتونید از تم اون استفاده کنید

ال جی ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
متاسفانه اجازه انتشار لینکهای غیر تایید شرکت را نداریم

با تشکر از درک بالای شما

سید مجتبی حاجی زاده ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

یکی نیست تو این سایت جواب مارو بده ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! آپدیت جی پرو کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

amirhh ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

درود به شما . آیا تاریخ ورود g3 به بازار ایران را میتوانید بگویید ؟

مهدی ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام دوتا سوال داشتم:

۱.این قایبلیت knock code کی برا g2 میاد؟؟ممکنه الجی منصرف بشه و اصلا این آپدیت رو برا g2 وg flex نده؟؟؟؟

۲.توی g3 قابلیت slide aside وجود داره یا نه؟؟؟
ممنون از سایت خوبتون.

ال جی ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام

باید صبر کنید

Draco ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام میشه تاریخ دقیق عرضه جهانی آپدیت کیت کت برای Optimus G رو اعلام کنید

ال جی ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
تا این لحظه برنامه ای برای آپدیت اپتیموس جی اعلام نشده

علی ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

درود بر الجی بازها……
امروز خبر بسسسسسسسس باحال و غرور آفرین دارم..
فروش LG G3 از فروش samplast s5 تو خاک کره پیشی گرفته!با فروش روزی ۳۵۰۰۰ دستگاه!
یچی دیگه.دوست عزیز مهدی جان؟
اولا اینکه آپدیت knock code برای LG G2 ارزه شده و به دست ما نرسیده هنوز.تو همین بلاگ قسمت knock code رو مطالعه کن.و اینکه این قابلیت روی GFLEX به صورت فعال وجود داره.من روی gflex تو خود نمایندگی گوشی های ال جی تستش کردم.
دوم اینکه مطمعا باشید تمامی امکانات G3 از نظر کاربری برای G2 ارزه میشه!شک ندارم.الجی مشتری مدار خوبیه…….
Life is good.with LG’

Ahmad Mahjoob ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

قطعا اگه قرار باشه تمامی امکانات نرم افزاری که با بروزرسانی قابل دسترسی برایG2 است را ال جی در اختیار G2 داران قرار ندهد و برای بالا بردن فروش G3 و برتری نامیدن آن نسبت به G2(همان کاری که شما در این پست انجام دادید) این بروز رسانی را ندهد کاری را که تمام شرکت ها مانند اچ تی سی و سامسونگ و به خصوص اپل بعد از مدتی انجام میدهند باعث تبلیغ منفی برای ال جی میشود چون همان طور که میدانید واکنش استفاده کنندگان از یک برند بهترین تبلیغ برای آن برند است!
برتری نرم افزاری که نشد برتری! اپل دستگاهای تولیدی خود راه تا دو سه سال مورد اپدیت نرم افزاری قرار میدهد!

yousef ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

فقط یک کلام عالی

مهدی ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

اقا تو تا چیز شما که دستت تو کاره g3 کی میاد . مامانم برام میخواد بخره
۲.الانم این مطالب رو میزارم تر سایتم ببینم کی جلومو میگیره

ابوالفضل ۲ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

LGهمیشه فوق العادس لطفا قیمJل۳ رو اعلام کنید این گوشی واقعا بی نظیره. اگه میشه زمانشو برام ایمیل کنید

star ۶ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

ای بابااااااااااااااااااااا
پس این گوسی کی میاد ایران؟
کیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟

جواد ۲۰ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

باسلام اقا از این حرفها گذشته الجی تکه نمونه اس ولی G3 را اونقدر تعریف کردین میخوام G2ام را برم عوض کنم من تو خونه همه وسایلام الجی وهمشونا دوست دارم

شاهین ۲۷ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام،من چند روزی هست که گوشی G2 خریداری کردم که نسخه D801 هستش،مشکلی که دارم اینه که با توجه به ارائه آپدیت ۴.۴.۲ کیت کت و همچنین قابلیت Knock code که برای G2 مدل D802 عرضه شده برای گوشی فوق هیچکدوم از این دو مورد ارائه نشده؟
آیا برای مدل D801 این آپدیتها عرضه میشه؟

احسان ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام.ببخشید آیا قاب محلفظ همراه G3 ارضه شده است(همراه با موبایل)

ال جی ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
عرضه شده ولی نه همراه با موبایل

احسان ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام لطفا اونایی که g3 گرفتن راهنمایی کنند که واقعا لگ زیاد داره یا نه و اینکه زیاد داغ می شه یا نه وهمچنین باطری ممنون میشم جواب بدین چون فردا می خوام بخرم

محمد ۱ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

جی۲بهترین گوشی که من دیدم تنها گوشی که چشممو گرفته خیلی باحاله

حمید ۱۵ تیر ۱۳۹۴ پاسخ

من جی ۲ مدل ۱۶ گیگ رو دارم، اپدیت ۵ مستقیم واسش نیومده ، یعنی باید بریم از طریق لپ تاپ اپدیتش کنم!، والا این مدلیشو ندیده بودم، پیسی سوییتش متاسفانه هرچی تلاش کردم از تو سایت رسمی ال جی دانلود نمیشه، گوشیه خوبیه ولی تو این زمینه ناامیدم کرد، امیدوارم بقیه ی دارندگان جی ۲ به مشکل بر نخورن.

امیر علی ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ پاسخ

سلام برای استفاده از شارژ بی سیم قطعه ای چیزی باید نصب شه روی گوشی ؟ قاب پشت باید عوض شه ؟

نظر دهید