۰۵ تیر ۱۳۹۳

همکاری راهبردی برای بقای کسب‌وکار

سازندگان در صنعت LCD از طریق ائتلاف افقی و عمودی روز به روز بیشتر با هم به رقابت می‌پردازند. ائتلاف عمودی برای امنیت فناوری‌ها و کاهش رکود سرمایه‌گذاری در طول تولید LCD و دوران رشد آن انجام می‌شود. در حالی که صنعت در حال رشد است، ائتلاف عمودی به عنوان وسیله‌ای برای بازسازی تکمیل شده بود. از طرف دیگر، ائتلاف عمودی برای ایجاد کانال دقیق ذخیره منابع برای سازندگان پنل در زمان پیشرفت فناوری اجرا شد.

روش رقابتی شدن در صنعت LCD شامل ایمن کردن مهارت‌های فنی و شناخت اقتصادها در این حوزه است. افزایش عدم قطعیت به دلیل فناوری‌های پیچیده و پیشرفته و افزایش خطرهای کسب‌وکار به دلیل حوزه‌های سرمایه‌گذاری گوناگون همکاری راهبردی بین کسب‌وکارها را شتاب داد. تقریباً همه سازندگان پنل در فرایند این تغییرات بودند. شرکت LG Display با ادغام رقابت فناوری LCD شرکت‌ مرکزی، یعنی ال‌جی الکترونیکس، و سرمایه‌گذاری از جانب فیلیپس، در سال 1999 شرکت LG Phillips LCD را تأسیس کرد. در نتیجه، شرکت LG Display توانست رکود سرمایه‌گذاری‌های مستمر کارخانه را کاهش داده و ابعاد پنل LCD و قابلیت‌های منابع را افزایش دهد.

سامسونگ الکترونیکس S-LCD را به عنوان یک شرکت سازنده LCD با مشارکت سونی برپا کرد و پنل‌های نسل هفتم و هشتم را به ترتیب در سال 2005 و 2008 تولید کرد تا رقابت تلویزیون‌های LCD با صفحه‌نمایش بزرگ را ایمن کند. AUO ظرفیت منابع خود را گسترش داد و یک ذخیره پنل قوی با به کار گیری Quanta Display تأمین کرد؛ یعنی همان جایی که اینولوکس (Innolux) ظرفیت منبع پنل‌های بزرگ خود و مهارت‌های فنی را تأمین کرد تا با به‌کارگیری CMO محصولات اپل را تولید کند. بخش کسب‌وکار پنل‌های LCD کوچک تا متوسط در سونی، هیتاچی و توشیبا در هم ادغام شدند و یک شرکت واحد به نام شرکت Japan Display را در ژاپن راه‌اندازی کردند. این شرکت در تولید محصولات موبایلی با بهره‌گیری از مهارت‌های فنی تمرکز داشت.

به دلیل اینکه پنل‌های LCD در محصولات جهانی تعبیه شده بودند، رقابت قیمت پنل اهمیت بیشتری پیدا کرد. سازندگان گروه‌بندی را پربارتر کردند و شرکت‌های مواد اولیه و قطعات در یک جا به عنوان بخشی از روند ائتلاف عمودی‌شان کنار هم گرد آمدند. تقریباً همه سازندگان پنل گروه‌بندی را انجام می‌دهند زیرا هم از لحاظ مالی به صرفه است (کمک مالی در سرمایه‌گذاری، مزایای رایگان بودن، اجاره دادن و مالیات) و هم غیرمالی (امنیت زیرساخت مانند آب و برق و بزرگراه). Paju Display Cluster در گیونگجی-دو و Crystal Valley در چانگچونگ‌نام-دو در کره گروه‌های نمایندگی هستند. تایوان نیز گروه‌هایی در سه مجتمع علمی (هینچو، تایژونگ و تاینان) و چین در شانگهای و پکن ایجاد کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید