۰۹ تیر ۱۳۹۳

ال‌جی در InterSolar 2014: شکل‌گیری بازار انرژی خورشیدی در آینده

نمایشگاه بین‌المللی مهم در صنعت انرژی خورشیدی، Intersolar Europe، در ماهی که گذشت رخ داد و LG Solar، شرکت انرژی خورشیدی ال‌جی، جدیدترین محصولات و ابتکارات را در این نمایشگاه عرضه کرد. بیش از هزار شرکت از کشورهای سراسر دنیا محصولات شاهکار خود را ارائه دادند؛ از فناوری فوتوولتائیک (PV) تا ذخیره انرژی. این نمایشگاه نه تنها چشم‌اندازی به گرایشات آتی بازار در بازار انرژی خورشیدی اروپا، مانند فناوری‌های گرمایشی خورشیدی و سیستم‌های گرمایشی قابل تجدید، دارد بلکه مروری کلی بر توسعه سیاسی آن داشت.

بازدیدکنندگان از غرفه انرژی خورشیدی ال‌جی نگاهی اجمالی به ماژول‌های خورشیدی MonoX Ace و سیستم مبتکرانه ذخیره انرژی (ESS) خواهند داشت. با ترکیب پمپ‌های گرمایشی و محصولات نوردهی LED ال‌جی الکترونیکس، این شرکت خود را برای نقطه برجسته بعدی در صنعت آماده می‌کند: خانه هوشمند.

با رشد اینترنت اشیاء، مشتریان به کنترل هر چیز با گوشی‌های موبایلشان خو گرفته و عادت کرده‌اند؛ مثل کنترل مصرف انرژی در خانه.

از بستن خودکار پرده‌ها تا تنظیم دما، خانه‌ها بیش از بیش خودکار می‌شوند. و هم اکنون، صنعت خورشیدی به دنبال ترکیب محصولات خورشیدی دوست‌دار محیط زیست با سازوکار خانگی است. سازمان تحقیق و توسعه انرژی خورشیدی ال‌جی در حال کار برای تشخیص راه‌هایی است که با ترکیب فناوری‌های خانگی و کارامدترین روش، مفیدترین خروجی برای مشتریان فراهم شود.

فارغ از خانه هوشمند، گرایشات بیشتری در صنعت خورشیدی وجود دارند که باید آنها را نیز بررسی کنیم. به گفته مدیر فروش منطقه‌ای ال‌جی خورشیدی، تغییر واضحی به سمت کیفیت بالاتر و عملکرد ماژول‌ها در صنعت ایجاد شده است. هم سازندگان و هم کاربران به دنبال بازگشت زیاد سرمایه در ماژول‌های خورشیدی هستند.

مدیر فروش منطقه‌ای ال‌جی خورشیدی خاطرنشان کرد که بر خلاف اینکه انگلستان یک بازار مهم در اروپا برای فوتوولتائیک خورشیدی است، بسیاری از سازندگان هنوز به دنبال جایگزین‌های کم‌کارامد هستند. با اینکه ما بازدیدکنندگان انگلیسی زیادی از غرفه خود داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که انگلستان هنوز به استفاده از ماژول‌هایی که عملکرد بهتری دارند بی‌میل است. این واکنش در تضاد با این حقیقت است که انگلیس خط سیر بسیار جامع و تعرفه‌های بسیار جذب‌کننده‌ای دارد.

۱ نظر

مستور ۱۰ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

چه فایده کسی اهمیتی به سولار در ایران نمی دهد فقط زمانی که دچار مشکل در بحث انرژی شویم اهمیت سولار و شرکت هایی که امروز سرمایه گذاری کردند مشخص می شود

نظر دهید