۲۶ تیر ۱۳۹۳

بررسی نسل جدید دستگاه‌های تهویه مطبوع در بازار

جدیدترین گرایش بازار در دستگاه‌های تهویه مطبوع یا اصطلاحاً کولرهای گازی، در نتیجه بهبودهای موجود در فناوری، به سوی باریک بودن سوق پیدا کرده است. نگاهی به دور و اطراف خود که بیاندازید خواهید دید که همه چیز ساده و باریک و در عین حال هوشمند می‌شود.

اما به تازگی طراحی‌هایی از سایر برندها را در بازار دستگاه‌های تهویه مطبوع مشاهده می‌کنیم که کپی مدل 2006 از یک برند ژاپنی  است؛ طرحی که هیچ گاه به موفقیت دست پیدا نکرد. فارغ از کپی کردن گوشی‌های هوشمند که چند وقتی است در بازار مد شده است، اکنون نیز برخی برندها طرح کولرهای گازی را کپی می‌کنند. اما چرا کپی؟ شاید یکی از دلایل این باشد که خودشان فناوری و ابتکار ندارند تا در این زمینه به کار ببرند.

طراحی مثلثی! خوب یا بد؟

طراحی مثلثی جدید، که البته همان طور که گفته شد، کپی طراحی ژاپنی 8 سال پیش است، فن بزرگتر، ورودی و خروجی پهن‌تری نیز دارد. کجا شنیده‌اید که پهن بودن و ضمخت بودن خوب است؟! اصلاً آیا تا کنون از خودتان پرسیده‌اید که چرا هیچ برند دیگری طراحی مثلی کولرهای گازی را تولید نمی‌کند؟ زیرا یک بار با شکست مواجه شده‌اند و باید از بازار خارج می‌شدند.

علاوه بر این، طراحی تیز جلو اصلاً مورد پسند طراحان مبلمان و لوازم منزل نیست. پس چرا باید چنین چیزی را روی دیوار نصب کرد؟

۲ نظر

سعید ۲۶ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

سامسونگ در کولر گازی هیچ وقت نخواهد توانست مثل ال جی باشه من اینو مطمئنم

جلیل ۲۷ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

lg nomber one

نظر دهید