۱۵ تیر ۱۳۹۳

راهنمای خرید تبلت – قسمت دوم

در مطالب گذشته در مورد انتخاب اندازه نمایشگر گفتیم و به این موضوع پرداختیم که در میان گزینه‌های موجود در بازار، تبلت‌های 7 اینچ مناسب‌ترند یا 8 اینچ و 10 اینچ. در این مطلب، ظرفیت حافظه، باتری، جنس بدنه و کیفیت نمایشگر را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید با توجه به آموخته‌های خود بهترین را انتخاب کنید.

کیفیت نمایشگر

چیزی که باعث می‌شود نمایشگر یک تبلت آن قدر هیجان انگیز به نظر برسد و استفاده از آن روان باشد به تعداد پیکسل‌ها، قدرت پردازنده و اینکه آیا از جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل برخوردار است یا نه مربوط می‌شود. ببینید کیفیت تصاویر چقدر تیز و با جزییات کامل است. از ویدئوهای یوتیوب استفاده کنید نه آنهایی که خود کمپانی ارائه داده است. در رابط کاربری پیمایش کنید و بالا و پایین بروید تا ببینید چقدر سریع به کشش‌ها و لمس‌های انگشت پاسخ می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که وقتی از زوایای مختلف مشاهده می‌کنید رنگ‌ها محو نشوند و حرکات روان هستند. حتماً باید همه عملکردها هنگام پیمایش در صفحات طبیعی و مثل آب خوردن ساده و بدون تأخیر باشد.

ظاهر

آیا وقتی تبلت را در دست می‌گیرید حس خوبی دارد؟ برخی‌ها پلاستیک را دوست دارند و برخی دیگر فلز. فقط جنبه زیبایی نیست (با اینکه نقش مهمی دارد). قاب‌های فلزی براق و محکم هستند و حس کیفیت بالا و مرغوب‌تر را القا می‌کنند. اما گاهی اوقات نگه داشتن آنها در دست راحت نیست. بدنه پلاستیکی باعث سبک بودن تبلت می‌شود و با ترکیب با مواد لاستیکی بهتر در دست می‌ماند و سُر نمی‌خورد. وقتی حس کردید که ظاهر هیجان‌انگیزی دارد حتماً در دست گرفتن آن را هم امتحان کنید. قطعاً نمی‌خواهید تبلت نازنین خود را روی زمین بیندازید.

حافظه داخلی

تعجب خواهید کرد که بعد از اولین دانلودها، چقدر زود حافظه داخلی پر می‌شود. تازه، قبل از دانلود، شما حافظه تبلت را به فایل‌های موسیقی، دانلود فیلم و اپیزودهای سریال‌های تلویزیونی اختصاص داده‌اید. یا حتی تمام عکس‌های تعطیلات و سفرهای خود را در تبلت خود ذخیره کرده‌اید.

تبلت‌ها در گنجایش 16 و 32 گیگابایت هستند. کم است؟ نگران نباشید. بسیاری از تبلت‌ها اسلات کارت حافظه برای افزودن ذخیره دارند. بنابراین شما می‌توانید 64 گیگابایت دیگر از محتویات مورد نیاز را در تبلت با استفاده از کارت اس‌دی ذخیره کنید. با این کار انتقال محتوا از کامپیوتر به تبلت‌ راحت‌تر می‌شود.

عمر باتری: هر چه بیشتر، بهتر

این یک امر واضح و مبرهن است اما عمر بالای باتری ممکن است در تبلت‌ها متفاوت باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید بازی‌هایی که گرافیک سنگینی دارند بازی کنید، جدیدترین سریال‌های نت‌فلیکس را مشاهده کنید یا ثانیه‌ای یک بار توییتر را چک کنید و در همان حال نیز به صورت آنلاین به موزیک‌های اسپاتیفای گوش کنید، نیاز به تبلتی دارید که بتواند همه این کارها را انجام دهد و تمام روز را دوام بیاورد.

تبلت‌ها هم مانند گوشی‌های هوشمند گزینه‌های ذخیره انرژی دارند که به دوام بیشتر باتری کمک می‌کند. پس فقط کافیست به پنل تنظیمات بروید تا ببینید چه امکاناتی را می‌بینید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید