۲۱ تیر ۱۳۹۳

معرفی پنل‌های 18 اینچ منعطف و فرانمای OLED شرکت LG Display

شرکت LG Display، مبتکر پیشگام جهانی در فناوری نمایشگر، اعلام کرد که یک پنل 18 اینچ OLED منعطف تولید کرده است که لوله می‌شود. علاوه بر این، پنل 18 اینچ OLED فرانمایی را نیز ساخته است. با این پنل‌های جدید، LG Display نشان می‌دهد که از فناوری‌های اساسی و لازم را برای پیشگام شدن در بازار نمایشگرهای فرانما و منعطف دارد.

پنل OLED منعطف وضوحی با کیفیت بالای 810×1200 پیکسل با تقریباً یک میلیون مگاپیکسل دارد. شعاع انحنای پنل 30R است. پنل نام‌برده می‌تواند تا شعاع 3 سانتی‌متر، بدون تأثیر بر عملکرد نمایشگر، لوله شود. این امر ثابت می‌کند که LG Display می‌تواند تلویزیون‌های لول‌شدنی بالاتر از 60 اینچ را برای آینده بازار به ارمغان آورد.

شرکت LG Display برای کسب بیشترین شعاع انحنا از فیلم مولکولی پلی‌مید بر پایه مواد به عنوان قاب پشت پنل منعطف به جای پلاستیک‌های معمولی استفاده می‌کند. فیلم پلی‌مید به کاهش قطر پنل برای بهبود بیشتر انعطاف کمک می‌کند.

پنل OLED فرانما 30 درصد پراکنش (میزان عبور) را بیشتر می‌کند که سابقاً با استفاده از فناوری طراحی پیکسل فرانمای این شرکت به دست می‌آمد. شرکت LG Display تار بودن پنل را تا 2 درصد کاهش داده است. این تیره و مات بودن به دلیل استفاده از دستگاه‌های مدار و قطعات فیلم ایجاد می‌شد. با این پیشرفت چشمگیر، این شرکت می‌تواند سطح فناوری نمایشگر فرانما را تا حد زیادی بهبود ببخشد. در نظر داشته باشید که میزان عبور پنل‌های LCD فرانمای کنونی تقریباً 10 درصد است. بنابراین، این پنل جدید میزان پراکنش را فوق‌العاده بهبود بخشیده است.

این-بیونگ کانگ، معاون و مدیر بخش تحقیق و توسعه در LG Display، گفت: «شرکت LG Display در بازار OLED پیشگام است و هم اکنون در فناوری OLED نسل بعدی صدرنشین است. ما اطمینان داریم که تا سال 2017، پنل OLED فرانما وUltra HD  منعطف بالای 60 اینچ تولید می‌کنیم که میزان شفافیت یا پراکنش آن بالای 40 درصد و شعاع انحنای آن 100R باشد تا در بازار آینده نمایشگر پیشگام باشیم.»

۱ نظر

مهدیه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام .. خسته نباشید یه سوال داشتم جشنواره تابستانه ی ال جی کی شروع میشه ؟ یادم میاد ۱۰ یا ۱۵ درصد برای کالا های اساسی تخفیف داشت مثلا ۶۰۰ تا ۷۰۰ واسه ساید و …

نظر دهید