۰۱ تیر ۱۳۹۳

نحوه نصب بلندگوهای استریو سیستم 2.1 در سینمای خانگی

 قرار دادن بلندگوها در محل مناسب می‌تواند تأثیر عظیمی در تجربه شما از کار با سینمای خانگی داشته باشد. در اینجا به چند قانون ساده برای نصب سیستم 2.1 می‌پردازیم.

اول و مهم‌تر از همه این است که دقت داشته باشید همیشه کجا می‌نشینید. این نقطه باید محل تمرکز سیستم صوتی شما باشد و محل قرارگیری همه بلندگوهایتان را مشخص کند. بله، این بدان معنی است که یک نفر صدایی بهتر از بقیه خواهد داشت. زیرا شما بیش از همه قرار است از این سینمای خانگی استفاده کنید و دیگران تنها گهگاه و به صورت موردی از آن استفاده می‌کنند. پس عاقلانه این است که بهترین کیفیت در اختیار شما باشد. قرار هم نیست که همه دوستان و میهمانان از این موضوع اطلاع داشته باشند، فقط شما و ما از این راز خبر داریم!

با توجه به استاندارد فاصله دید، فاصله شما تا تلویزیون ۱.۹ تا ۲.۵ متر باید باشد (البته فاصله سرتان، نه کاناپه)، پیشنهاد می شود که دو بلندگوی جلویی را با فاصله ۹۰ سانتی‌متری در دو طرف تلویزیون قرار دهید. ارتفاع این بلندگوها را به گونه‌ای تنظیم کنید که هم سطح گوش شما باشند (هنگامی که روی مبل راحتی جلوی تلویزیون نشسته اید). با این شکل قرارگیری، زاویه این بلندگوها با شما باید ۲۲ تا ۳۰ درجه باشد.

بلندگوی مرکزی هم باید در مرکز تلویزیون و محل نشستن شما قرار گیرد. شما می‌توانید آن را بالا یا پایین تلویزیون نصب کنید. اما فراموش نکنید که این هم باید مانند دو بلندگوی قبلی، هم ارتفاع با گوش شما باشد. البته با توجه به نحوه نصب تلویزیون روی دیوار، معمولاً بلندگوی مرکزی زیر تلویزیون قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین بخش کار انتخاب محل قرارگیری ساب ووفرها است که می تواند به کلی همه چیز را خراب کند. در اینجا زاویه چندان مهم نیست، زیرا صدای بم یا باس خیلی وابسته به جهت نیست. قانون اصلی این است که ساب ووفر را در کنج دیوار قرار ندهید. نه تنها همسایه‌ها از چنین کاری متنفرند، بلکه این کار باعث تولید یک باس پرعمق و گنگ می‌شود که اصلاً کیفیت خوبی ندارد.

بلندگوهای فراگیر یا ساراند چپ و راست باید در دو طرف محل نشستن شما قرار گیرند. داشتن یک زاویه ۹۰ تا ۱۰۰ درجه با شما کاملاً مناسب و کافی است. برای داشتن بهترین جزئیات صدا، این دو اسپیکر را در ارتفاعی کمی بالاتر از سطح گوش ها تنظیم کنید.

۲ نظر

رضا ۲۲ آذر ۱۳۹۶ پاسخ

ببخشید ما یه تلوزیون ۴۷ به قیمت۴۰۰۰۰۰۰خریدیم به همراه یه سینمای خانگی به قیمت ۴۷۰۰۰۰۰ اما باند هرکدام از باند ها دو تکه دارد اما هیچ کدام از باند های تکه پایین کار نمیکند بنظرتان چیکار کنیم

ali parsa ۲۳ آذر ۱۳۹۶ پاسخ

سلام آیا لپ تاپ های گرم وارد ایران میشه ؟
اگر جواب مثبت هست چه موقع چون نیاز به خرید یک دستگاه از اون رو دارم

نظر دهید