۱۹ تیر ۱۳۹۳

نقاط تمرکز بر توسعه فناوری OLED

فناوری OLED می‌تواند به شکل‌های متفاوتی با حفظ مشخصه‌های بی‌نظیر خود در نمایشگرها به کار رود. OLED می‌تواند خمیده یا فرانما شود. این فناوری می‌تواند با دامنه کنتراست کیفیت تصویر عالی، از نظر نسبت بازتولید رنگ، کنتراست و عمق میدان، ایجاد کند. علاوه بر این، می‌تواند باریک‌تر از LCD ساخته شود زیرا نیاز به نوردهی پشت ندارد.

در حالی که LCD گروه جدید لپ‎‌تاپ‌ها را با اعمال نمایشگر باریک هدف قرار داده است، مشخصه‌های گوناگون OLED پتانسیل ایجاد بسیاری از محصولات نمایشگر را که LCD نمی‌تواند دارد. OLED منعطف ممکن است شروع عصر جدید دستگاه‌های همراه پوشیدنی باشد و از دستگاه‌های موبایل قابل حمل یک گام جلوتر بردارد. اگر این محصول مصرفی پرطرفدار که برای بسیاری از افراد ضروری است عرضه شود، بازار OLED هم درست مانند لپ‌تاپ می‌تواند سریع رشد کند.

کسب‌وکارها و صنایع در عرصه نمایشگر انتظار دارند بازار OLED رشد کند و یک منبع درآمد باشد زیرا به دلیل ادامه رشد LCD، فناوری رقابتی قابل ملاحظه دیگری وجود ندارد. به خاطر فناوری بسیار سخت و عدم قطعیت در مورد رکود تقاضا، همکاری نزدیک در میان سازندگان لازم است. در واقع، همکاری و ائتلاف راهبردی هم اکنون شکل گرفته است زیرا ما می‌توانیم آن را از سرمایه‌گذاری‌هایی که بر روی شیشه‌های OLED تولیدشده توسط سونی، AUO، سامسونگ و کورنینگ انجام می‌شود ببینیم.

روزی خواهد رسید که فناوری OLED استاندارد و جهانی شود. به یاد داشته باشید که استاندارد کردن و جهانی کردن فناوری OLED به نظر می‌رسد تأخیر داشته باشد زیرا سازندگان در حال تلاش هستند تا این فناوری را داخلی کنند و آن را به عنوان فناوری “جعبه سیاه” ایجاد کنند که قابلیت حمل را نیز حفظ کند. علاوه بر این، پنل OLED احتمالاً باید به عنوان یک محصول مهم و با ارزش افزوده بالا موقعیت مستحکمی داشته باشد.

به سختی می‌توان همه احتمالات موجود در صنعت OLED را در نظر گرفت زیرا تنها چند سازنده تا کنون در این زمینه نقش داشته‌اند. این صنعت در حال حاضر در انتظار حرکت قوی برای تحریک پیدایش یک بازار است. وقتی بازار OLED پا گرفت، نیروی بالقوه آن تغییرات چشمگیری را ایجاد خواهد کرد.

۱ نظر

حسین ۲۱ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
زمانیکه صحبت از عرضه OLED ر بازار اران شد بنظر می رسید نمونه های عرضه شده انگشت شمار و صرفا جهت برخ کشیدن توان فن آوری LG با شد امروز در بسیاری از فروشگاههای ال جی بخصوص در خیابان جمهوری اسلامی حد فاصل سه را جمهوری تا دروازه یوسف آباد ( تقاطع خیابانهای ولیعصر (عج ) تا پل حافظ ) این محصول با کاهش قیمت قابل توجه نسبت به روزهای اول عرضه در ایران بمعرض فروش گذاشته شده اما هنوز قیمت آن نسبت به تلزیونهای LED ال جی بالاست و خرید آن برای عموم مقدور نیست برعکس با توجه به کاهش قیمت تلوزیونهای ۴K ال جی بخصوص مدل ازان قیمت ۵۵LA9650 با قیمت هشت میلیون و هفتصد تا هشت میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان بنظر می رسد استقبال از تلوزیونهای ۴K ال جی که در حال حاضر عرضه کننده انحصاری تلوزیونهای OLED و عرضه کننده ارزانترین تلوزیونهای ۴K در ایران است فراتر از حد انتظار باشد و پیش بینی یکسال قبل من که بعلت مشابه بودن فن آوری LED UHD یا۴K
با سایر تلوزیونهای با فن آوری LED امکان کاهش قیمت قابل توجه و استقبال گسترده از این محصول در آینده نزدیک بوقوع خواهد پیوست اما فن آوری OLED بعلت کمیاب بودن منابع تولید ال ای دی های ارگانیک در طبیعت که هزینه تولید این تلوزیونها را افزایش می دهد بزودی ارزان نخواهد شد و در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت محقق گردید البته کاهش تا سی و پنج درصدی قیمت تلوزیونهای OLED ال جی بعلت افزایش تیراژ تولید و کاهش هزینه های سرباز (ثابت تولید ) محقق و همین موضوع ال جی را در این بازار بی رقیب ساخته است البته رقبا هم بی کار ننشسته اند و مثلا سامسونگ در این ماه تلوزیون LED خمیده خود با کیفیت Full Hd را با قیمت مشابه تلوزیون ۴K صفحه تخت ال جی روانه بازار ایران نموده و بزودی نمونه ۴K این محصول نیز وارد بازار ایران خواهد شد. البته کیفیت تصویر تلوزیونهای خمیده سامسونگ با تلوزیون OLED ال جی بخصوص در صورت قرار گرفتن در کنار یکدیگر قابل مقایسه نیست اما مزیت قیمت را دارد حالا شما می توانید کیفیت تصویر و طراحی و امکانات ۴K ال جی را با تلوزیون هم قیمت با صفحه نمایش خمیده سامسونگ را مقایسه کنید حق انتخاب با شماست . اما بنظر می رسد جای تلوزیون LED با صفحه خمیده ال جی در بازار خالیست بخصوص بعد از عرضه تلوزیون صفحه خمیده سونی در ماههای آینده نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .

نظر دهید