۲۸ مرداد ۱۳۹۳

استاندارد شدن تجربه کاربری ال‌جی G3 در تمام گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های متوسط تا ابتدایی

دوربین ساده‌شده و صفحه‌کلید هوشمند به‌روزشده برای ارتقای مجموعه محصولات موبایلی ال‌جی

ال‌جی، از گوشی‌های ساده تا پیشرفته‌اش، فعالانه در حال کار برای ارائه تجربه کاربری متحد و ثابت (UX) در سراسر مجموعه محصولات موبایلی خود است. به همین منظور، ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) استاندارد کردن امکانات تجربه کاربری اختصاصی خود را، که اولین بار در ال‌جی G3 جدید معرفی شد، در تمام گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های متوسط تا سطح پایین خود، که در نیمه دوم امسال معرفی می‌شوند، آغاز خواهد کرد.

ال‌جی G3 از زمانی که در ماه مه عرضه جهانی خود را شروع کرد امکانات تجربه کاربری داشت که به طرز مثبتی بسیار مورد استقبال مشتریان و کارشناسان این صنعت قرار گرفت و عناوین بسیار افتخارآمیزی را برای پیشرفت‌های کاربرپسندانه‌اش به خود اختصاص داد. داوران در 2014 Red Dot Communication Design Award نیز ال‌جی G3 را در مجموع با سه عنوان “بهترین بهترین‌ها” برای امکانات تجربه کاربری ساده و ملموسش تحسین کردند.

دوربین ساده‌شده تنها منوهایی که بیشتر استفاده شده‌اند را نمایش می‌دهد. این یکی از امکانات تجربه کاربری است که در سرتاسر گوشی‌های هوشمند متوسط تا سطح پایین ال‌جی استاندارد می‌شود. یکی از امکانات اصلی دوربین قابلیت Touch & Shoot است که به ثبت تصاویر خاص با سرعت بالا و خیلی ساده و ملموس کمک می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد بر روی هر جایی از نمایشگر ضربه بزنند تا فوکوس شود و شاتر در یک مرحله تحریک شود. در نتیجه، روند وقت‌گیر دومرحله‌ای حذف می‌شود. ثبت نما با حالت (Gesture Shot) ثبت سلفی‌ها را راحت و سرگرم‌کننده می‌کند. با باز کردن و بستن یکی از دست‌ها در مقابل لنز، شمارش معکوس 3 ثانیه‌ای قبل از تحریک شاتر آغاز می‌شود تا تصاویر سلفی شفاف و بدون مات‌شدگی ثبت شود. قابلیت Clean View پیش‌نمایشی کامل و بدون مزاحمت از رابط کاربری دوربین را با حذف همه آیکون‌های منوی دوربین از روی صفحه نمایش می‌دهد.

یک قابلیت دیگر تجربه کاربری استاندارد کردن صفحه‌کلید هوشمند است که با ردیابی و تحلیل عادات تایپ و اطلاع از چیزی که کاربر قصا تایپ کردن آن را دارد خطاهای ورودی را تا 75 درصد کاهش می‌دهد. اندازه این صفحه‌کلید می‌تواند بهتر شود تا بتواند با شست و انگشتان کاربر تطابق داشته باشد. کلمات پیشنهادی، که بالای صفحه‌کلید ظاهر می‌شوند، می‌توانند با کشیدن انگشت شست به سمت بالا وارد شوند. تک‌تک کلیدها نیز می‌توانند با نمادهایی که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید سفارشی شوند تا ورود اطلاعات سریع‌تر باشد. فشار ممتد نوار Space و کشیدن انگشت شست یا دیگر انگشتان به سمت چپ و راست و تغییر موضع اشاره‌گر می‌تواند تایپ سریع‌تر را برای شما میسر کند.

۹ نظر

Shervin ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

برای g2 میاد?مهمه جواب بدین لطفا

مهدی ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

این یعنی رابط کاربری G3 برای G2 میاد ؟؟؟

امین ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

یعنی برای g2 هم میاد؟؟
خواهش میکنم جواب بدین

مهدی س ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

تورو خدا زود تر معرقی کنید نسخه ۳۲ گیگو

محمد ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

برای g2 هم ارائه میشه؟

mohammad ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

این رابط کاربری برای g2 هم میاد؟؟؟؟؟

Ahmad Mahjoob ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

چه پشتیبانی خوبی داره سایتتون!
۶۵ نفر کامنت گذاشتن برا G2 میاد یا نه انگار نه انگار!

اميد ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

احمد محجوب
اینا که سواد این چیزا رو ندارن. اینا یه مشت دلال ن فقط 🙂

وحید ۱ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

LG G2 رابط کاربری G3 و احتمالا آپدیت Android L را دریافت می کند

سایتی ایتالیایی گزارش کرده که LG G2 -که موفقیتی بزرگ در حوزه تلفن های هوشمند برای ال جی به ارمغان آورد- به زودی از رابط گرافیکی G3 برخوردار می شود.

البته هنوز هیچ خبر رسمی ای از سوی ال جی در خصوص تغییر ظاهر نرم افزاری پرچمدار سابقش اعلام نشده است، اما این سایت ایتالیایی ادعا می کند علاوه بر رابط گرافیکی، Smart Keyboard و قابلیت KnockCode نیز به G2 خواهند آمد.

ظاهرا این به روز رسانی تا انتهای سال جاری توسط ال جی برای G2 عرضه می شود و بدین ترتیب ظاهر و امکانات تازه ای به این محصول اضافه خواهد شد.

البته این تمام ماجرا نیست. بر اساس گفته های این سایت ال جی قصد دارد اندروید ال را نیز در سال ۲۰۱۵ برای G2 عرضه کند. این مساله با توجه به کاهش قیمت G2 پس از عرضه نسخه سومش به بازار، احتمالا باعث جذب مشتریان بیشتر به سوی آن و البته محبوبیت بیشتر تلفن های ال جی خواهد شد.

به روز رسانی: به گزارش دفتر ال جی در ایران برنامه استاندارد سازی و تبدیل رابط کاربری تمام تلفن های هوشمند این شرکت از متوسط تا ابتدایی به رابط کاربری G3 در آینده نزدیک اعمال خواهد شد.

نظر دهید