۲۸ مرداد ۱۳۹۳

زنگ مدرسه: 5 نکته برای شروع سال تحصیلی و بازگشت به مدرسه

 

بازگشت به مدرسه برای کودکان و والدین دورانی همراه با تلخ و شیرینی‌های خاصی است. خداحافظی با تابستان پر از سرگرمی، مخصوصاً لحظاتی که در کنار خانواده سپری شده، خیلی سخت است اما سرآغاز ماجراجویی‌های جدید و دوران شگفت‌انگیز بچه‌ها در سال تحصیلی جدید است.

از همین رو، داشتن عادت‌ها و رفتارهای خوب در دوران مدرسه بعد از ماه‌ها استراحت می‌تواند سخت باشد. برای اطمینان از این که هفته‌های اول مدرسه تا حد ممکن بدون استرس باشند چند نکته ساده لازم به ذکر است تا خیلی راحت و بدون هیچ مشکلی این مرحله را سپری کنید:

1-عادت کنید صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید: شاید برای شمایی که تابستان تا لنگ ظهر خوابیده‌اید سخت باشد که صبح خروس‌خوان از خواب بیدار شوید. اما با آغاز سال تحصیلی مهم است که بچه‌ها خوب خوابیده باشند. سه هفته قبل از شروع مدارس، برنامه خواب را به بیدار شدن در صبح زود و خوابیدن در اوایل شب عادت دهید. برای بچه‌ها عادت کردن به این برنامه سخت است.

2– صبحانه کامل بخورید: خوردن صبحانه مغذی و کامل برای شروع روز کاری و تحصیلی خیلی خوب است؛ مخصوصاً در هفته‌های اول مدرسه که کودکان باید خودشان را به عادات جدید وفق دهند. در کنار بچه‌ها بنشینید و با آنها صبحانه بخورید تا بتوانند روز خود را به خوبی شروع کنند.

3– وعده‌های غذایی بعدی را برنامه‌ریزی کنید: اگر برای هفته‌های اول مدرسه برنامه‌ غذایی خود را با جزییات مهیا کرده باشید در زمان خیلی صرفه‌جویی می‌کنید. درست کردن غذاها از پیش و فریز کردن آنها در تهیه یک شام سریع و آسان خیلی کمک می‌کند و روز راحت‌تری خواهید داشت. مخصوصاً وقتی یک یخچال‌فریزر منحصربه‌فرد ال‌جی با گنجایش بالا داشته باشید. مطمئن باشید که هیچ چیز منجمد را در این فریزر گم نمی‌کنید.

میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌ها را می‌توانید از قبل آماده کنید تا بعد از مدرسه، بچه‌ها در بخش در-تو-در در یخچال‌فریزر ال‌جی بیابند. هر لحظه‌ای که در آشپرخانه سپری کنید کشتن لحظاتی است که می‌توانید استراحت کنید و در کنار خانواده باشید. پس مدیریت زمان قیمت ندارد.

4– جلوه‌ای ویژه به آن بدهید: حتماً کودکان خود را در این فرآیند شرکت دهید. بگذارید آنها هم در جریان باشند و به شما در تهیه یک کوله‌پشتی، لوازم‌التحریر و لباس کمک کنند. شما می‌توانید در منزل جای خاصی را به انجام تکالیف اختصاص دهید و بگذارید کودکان نیز این فضا را سفارشی کنند.  آغاز سال تحصیلی جدید نقطه عطفی است که کودکان باید در کنار شما آن را جشن بگیرند!

5– حامی باشید: بازگشت به عادت‌های خوب مدرسه می‌تواند سخت باشد اما مهم است که شما تأثیر مثبت داشته باشید و چتر حمایت خود را بر سر کودکان بگسترانید؛ مخصوصاً آنهایی که سال اولی هستند. وقت بگذارید و بعد از مدرسه در کنار کودکان بنشینید و در مورد روزی که سپری کردند صحبت کنید و کلی قوت قلب و اعتماد به نفس به آنها بدهید. آنها را دوست بدارید و در آغوش بگیرید.

با اینکه ممکن است از پایان یافتن تعطیلات تابستان ناراحت باشید، اما حتماً خوشحال خواهید بود که سال تحصیلی جدید برای کودکانتان آغاز می‌شود. با کمی تدارکات و مراقبت، به راحتی و بدون دردسر اوقات خوش مدرسه را آغاز می‌کنید و به عادت‌های خوب آن بازمی‌گردید.

۱ نظر

Arya ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

از الان داره گریم میگیره

نظر دهید