۱۶ مرداد ۱۳۹۳

ال‌جی و یک فناوری بزرگ دیگر در نمایشگر خودرو

بسیاری از وسایل نقلیه که در CES 2014 نمایش داده شدند، بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی را تبدیل به نمایشگاه خودرو کرده بودند. دلیل این صحنه‌های عجیب و غریب ظهور خودروهای هوشمند بود؛ یعنی ترکیبی از خودرو و آی.تی. خودروهای هوشمند روز به روز بیشتر پیشرفت می‌کنند و با نمایشگر استفاده‌شده برای خودروها، راحتی بیشتری به رانندگان می‌دهند. از مدیر عامل و نایب رئیس بخش فروش نمایشگر خودرو در LG Display، جونگ-سیک شین، در مورد افق‌های روشن عملکرد LG Display در بازار خودرو سؤال پرسیدیم.

شرکت LG Display در خودروی پیشرفته KIA K900؟

شرکت LG Display با مهارت استثنایی در فناوری در حال تسخیر بازار نمایشگر خودروهای پیشرفته است. علاوه بر تأمین نمایشگر سازندگان خودروهای پیشرفته اروپایی شامل بنز دایملر 2003، ما به تازگی تأمین نمایشگر برای سازندگان برتر جهان مانند تویوتا، هوندا، هیوندای، کیا و جی.ام را آغاز کرده‌ایم تا خودمان را در بازار نمایشگر خودرو نشان دهیم.

سال گذشته، شرکت LG Display تأمین نمایشگر KIA K900 را آغاز کرد که در اصل به عنوان دستگاه نمایشگر مرکزی و دستگاه سرگرمی در صندلی عقب جا گرفته بود.

بر اساس یافته‌های مرکز تحقیقاتی DisplaySearch، شرکت تایوانی اینولوکس (Innolux) بیشترین سهم بازار را در LCD خودرو دارد و شرکت ژاپنی شارپ در جایگاه دوم و JapanDisplay در مقام سوم قرار دارد. شرکت LG Display با سهم 15.3 درصدی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. شرکت LG Display هر سال فاصله‎‌ها را کمتر می‌کند و نمایشگر خودرو را به مرحله جدیدی می‌رساند. مدیر عامل، جونگ-سیک شین، افق‌ها روشن پیش رو در بازار را ذکر کرد. بخوانیم تا ببینیم آینده چگونه خواهد بود.

پیشگامی در بازار به زمان بستگی دارد

شرکت LG Display در حال حاضر در صنعت نمایشگر خودرو در رتبه چهارم است. چطور پیشگامی LG Display را پیش‌بینی می‌کنید؟

«اگر بازار خودرو هر سال 5 درصد رشد کند، بازار نمایشگر خودرو 14 درصد رشد خواهد کرد. با کیفیت محصولاتی برتر از شرکت‌های تایوانی و ثبات عرضه بیشتر از شرکت‌های ژاپنی، فکر می‌کنم آینده برای پیشگامی LG Display به سرعت آماده می‌شود.»

شما گفتید که بازار نمایشگر خودرو 14 درصد رشد خواهد کرد. سرعت رشد LG Display چقدر خواهد بود؟

«به دلیل چرخه عرضه طولانی در صنعت نمایشگر خودرو، بیش از نیمی از عرضه تا سال 2018 سفارش داده شده است. از آنجا که شرکت LG Display بیش از 10 سال است که اطمینان ایجاد کرده است، انتظار دارم هر سال با رشد 30 تا 40 درصدی مواجه شویم.»

مهم‌ترین دستاورد کسب مزیت رقابتی در بازار نمایشگر خودرو چه چیزی است؟

«مهم‌ترین دستاوردهای در صنعت نمایشگر خودرو تجربه و کیفیت محصول است که در طبیعت قطعات خودرو، با مشاهده کوچکترین کیفیت و محصولی که عیبی داشته باشد، عرضه کل محصول را متوقف مخواهیم کرد. آینده عملکرد ما به این بستگی دارد که ما به کدام شرکت خودروساز محصولات خود را می‌فروشیم. شرکت LG Display در سال 2003 وارد بازار نمایشگر خودرو شد و پس از 10 سال تجربه، ما توانستیم در این بازار پیشگام شویم.»

«شرکت LG Display هدف بلندپروازانه‌‌ی درآمد 500 میلیون دلار در امسال، یک میلیارد دلار در سال 2016 و 2 میلیارد دلار در سال 2018 را در نظر دارد. این یعنی رشد 100 درصدی در هر دو سال. حمایت شما انگیزه بزرگی برای ال‌جی است تا در بازار نقش پیشگامی خود را حفظ کند.»

۳ نظر

مصطفی ا ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام. من یک تلویزیون هوشمند ال جی دارم و پیام آپدیت براش اومده. اما وقتی می خوام آپدیت کنم بعد از چندین ساعت به زور چند درصد می ره و گاهی هیچی جلو نمیره. در حالی که من از اینترنت پرسرعت استفاده می کنم و در کامپیوترم با سرعت ۳۰۰ کیلوبایت دانلود می کنم. مشکل چیه؟ لطفا پاسخ بدین

ال جی ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام مصطفی
لطفا از فنی گلدیران بپرسید

محمد ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام الجی G3 Aکه امروز معرفی شد کی به ایران میاد.

نظر دهید