۰۲ مرداد ۱۳۹۳

انعکاس تحول در کسب‌وکار موبایل در نتایج قوی فصل دوم ال‌جی

موفقیت ال‌جی G3 به رکورد صادرات گوشی هوشمند در سه ماهه دوم مربوط می‌شود

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) افزایش 165 درصدی سود خالص خود را طی سه ماهه دوم، در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، اعلام کرد. این امر، درآمد قوی از بخش تلویزیون و موبایل را منعکس می‌کند. ال‌جی سود خالص در سه ماهه دوم سال 2014 را 412 میلیارد وان کره (معادل 399.8 میلیون دلار) و سود اجرایی را 606 میلیارد وان کره (588.5 میلیون دلار) گزارش داد؛ یعنی 26.5 درصد افزایش نسبت به سال گذشته. مجموع درآمد ممیزی‌نشده در سه ماهه دوم به 15.37 هزار میلیارد وان کره (14.93 میلیارد دلار) رسید که نسبت به سه ماهه گذشته 7.7 درصد افزایش داشته است.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی با درآمد 5.09 هزار میلیارد وان کره (4.94 میلیارد دلار) در سه ماهه دوم عملکرد پایداری داشت و 3 درصد افزایش نسبت به سه ماهه گذشته نشان داد و نسبت به همین زمان در سال گذشته، تقریباً بدون تغییر بود. سود اجرایی 154.5 میلیارد وان کره (150 میلیون دلار) افزایش 64.9 درصدی را نسبت به همین فصل در سال گذشته به همراه داشت. این افزایش نتیجه ترکیب بهتر محصولات و هزینه‌های ثابت و پایین‌تر بود. تقاضا برای تلویزیون‌های Ultra HD در بازارهای اصلی همچنان با رشد درآمد تلویزیون‌های LCD همراه بوده است. انتظار می‌رود بازار کسب‌وکار B2B که توسط مانیتورها و نمایشگرهای دیجیتال صدرنشین است نیز به رشد ال‌جی در این بخش مربوط باشد.

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی رکورد بالای صادرات 14.5 میلیون گوشی هوشمند را در سه ماهه دوم داشت که با محصولا LTE، که بیش از یک‌سوم از همه گوشی‌های هوشمندی فروخته شده امسال را شامل می‌شود، نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش نشان داد. در نتیجه، نسبت به همین دوره در سال گذشته، 16 درصد افزایش فروش داشت و به 3.62 هزار میلیارد وان کره (3.51 میلیارد دلار)، یعنی بالاترین رقم از سه ماهه اول 2010 تا کنون، رسید. سود اجرایی بخش موبایل 85.9 میلیارد وان کره (83.4 میلیون دلار) در سه ماهه دوم، پایان سه فصل متوالی همراه با ضرر بود. بیشتر این موفقیت به دلیل محبوبیت ال‌جی G3 در بازار کره و فروش قوی گوشی‌های هوشمند سری سوم L بود. ال‌جی تصمیم دارد به عرضه جهانی G3 ادامه دهد و در نیمه دوم امسال، محصولات بیشتری را به انبوه بازار معرفی کند؛ مانند انواع G3 نظیر G3 Beat که به تازگی معرفی شد و مدل‌های بیشتری از سری L.

شرکت لوازم خانگی ال‌جی

شرکت لوازم خانگی، با افزایش 9 درصدی فروش نسبت به همین فصل در سال گذشته، فروش قوی در بازار کره را گزارش داد. درآمد سه ماهه دوم  3.03 هزار میلیارد وان کره (2.94 میلیارد دلار) بود که در مقایسه با همین دوره در سال گذشته 5 درصد کاهش داشت. این کاهش به دلیل نوسانات نامطلوب نرخ ارز مخصوصاً در بازارهای در حال توسعه بوده است. بهبود ساختار قیمت‌ها در شرکت لوازم خانگی ال‌جی سود اجرایی 97.8 میلیارد وان کره (95.0 ملیون دلار) و سود حاشیه‌ای 3.2 درصدی را در پی داشت. ال‌جی انتظار دارد با عرضه ماشین‌های لباسشویی و یخچال‌ها و تأثیر کاهش هزینه‌ها درآمدها و سود اجرایی لوازم خانگی در نیمه دوم سال افزایش پیدا کند.

شرکت تهویه مطبوع هوا و راهکای انرژی ال‌جی

شرکت تهویه مطبوع هوا و راهکای انرژی ال‌جی فروش پایدار دستگاه‌های تهویه مطبوع تجاری و محصولات جدید مانند دستگاه رطوبت‌گیر را نشان داد و درآمد 1.64 هزار میلیارد وان کره (1.59 میلیارد دلار) و سود اجرایی 146.2 میلیارد وان کره (159.4 میلیون دلار) را در سه ماهه دوم بود. با وجود درآمد کمتر نسبت به همین زمان در سال گذشته، ترکیب بهتر محصولات منجر به سود حاشیه‌ای 10 درصد در سه ماهه دوم شد و انتظار می‌رود به دلیل عرضه دستگاه‌های تهویه مطبوع VRF و قیمت رقابتی قوی‌تر در دستگاه‌های تهویه مطبوع تجاری، نتایج نیمه دوم از افزایش تقاضا در خاورمیانه بهره‌مند شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید