۱۱ مرداد ۱۳۹۳

راهنمای شست‌شوی لباس‌ها

شستن لباس مانند هر کار دیگری فوت و فن خاص خودش را می‌طلبد. در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور لباس‌هاس خود را تمیز کنید بدون اینکه قبض خشکشویی شما بالا رود.

برچسب لباس را بخوانید

برچسب راهنمای مراقبت از لباس را، قبل از شست‌وشوی آن، بخوانید. این راهنما نه تنها به شما می‌گوید که چطور از آن مراقبت کنید، بلکه اغلب از شما می‌خواهد که لباستان جداگانه شسته شود.

اول از همه لکه‌بری کنید

برای از بین بردن لکه‌ها از لباس‌های کثیف بهتر است این کار را قبل از شست‌وشو انجام دهید. یک بطری شوینده قوی بردارید و مقداری از آن را مستقیم روی لکه بریزید و به آرامی مالش دهید. همچنین می‌توانید از گزینه StainCare استفاده کنید. این گزینه در مدل‌های منتخب ماشین لباسشویی‌های ال‌جی از دماهای مختلف برای حمله کردن به انواع لکه استفاده می‌کند.

لباس‌های خود را دسته‌بندی کنید

لباس‌های خود را بر حسب نوع پارچه، رنگ و دمای آب دسته‌بندی کنید. آنهایی که لازم است با دست شسته یا خشکشویی شوند را از دیگر لباس‌ها جدا کنید. بقیه را به این 5 دسته تقسیم کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود:

  1. لباس‌های سفید: هر چیزی که سفید است، لباس زیر، تی‌شرت، دستمال آشپرخانه و غیره
  2. لباس‌های روشن کم‌رنگ: راه‌راه سفید، متمایل به سفید و رنگی
  3. لباس‌های تیره: هر چیزی که رنگ تیره دارد مثل سیاه، آبی و قهوه‌ای
  4. لباس‌های روشن رنگی: قرمز، زرد، نارنجی، فسفری
  5. لباس‌های ظریف: کتان نازک، زیرپوش زنانه، پارچه‌هایی که الیاف مصنوعی دارند

قبل از اینکه شست‌شو را آغاز کنید به این نکات توجه کنید:

  • قبل از شست‌وشو پارگی‌ها را برطرف کنید تا از بدتر شدن آسیب پیشگیری کنید.
  • دکمه‌های یقه را باز کنید تا حداقل ساییدگی ایجاد شود، تای لباس‌ها را باز کنید و لباس‌های را پشت به رو کنید تا از رنگ‌پریدگی آنها جلوگیری کنید. لباس‌های بافتنی هم باید پشت به رو شوند تا کُرک شدن یا پرز دادن ناخواسته کاهش یابد.
  • زیپ‌ها، دگمه‌ها، چفت‌ و بست‌ها و سگک‌ها را بررسی کنید و برای پیشگیری از گیر کردن به چیزی، آنها را خوب ایمن کنید.
  • لباس‌های قرمز یا نوی رنگی را برای دفعات اول جداگانه بشویید. این لباس‌ها ممکن است رنگ پس بدهند و دیگر لباس‌ها را لکه کنند.

پس از پایان شست‌وشو

برای کاهش چروک، لباس‌ها را بعد از پایان یافتن چرخه شست‌وشو به سرعت تا یا آویزان کنید. اگر ممکن نیست، دوباره لباس‌ها را کمی مرطوب و آبکشی کنید. رطوبت و گرما باعث از بین رفتن چروک‌ها می‌شود. ایده بهتر این است که از برنامه شست‌وشوی سرد در پایان چرخه خشکشویی استفاده کنید. اگر لباس‌ها در محفظه لباسشویی برای مدتی در گرما باقی بمانند، همه انواع آنها مستعد چروک شدن هستند. اگر ماشین لباسشویی شما بخارشو دارد، این مورد هم می‌تواند چروک‌ها را کم کند.

اتوکشی کمتر

چه کسی اتو کشیدن را دوست دارد؟ هیچ کس! گزینه EasyIron (اتوکشی آسان) لباس‌ها را کمی نم‌دار می‌کند تا اتوکشی آنها آسان شود و بازده بیشتری داشته باشد. یا می‌توانید یکی از ماشین‌های لباسشویی STEAM Direct Drive ال‌جی را بخرید که برنده جایزه شده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید