۱۹ مرداد ۱۳۹۳

مرزی جدید در صنعت نمایشگر، بازار نمایشگرهای صنعتی

نمایشگرها, علاوه بر استفاده در مانیتور، تلویزیون و گوشی‌های هوشمند که اطراف ما اشباع شده‌اند، به وفور در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند. بازار چنین نمایشگرهایی با عنوان بازار نمایشگرهای صنعتی خوانده می‌شود. امروز می‌خواهیم در مورد مشخصات کلی بازار و صنایع وابسته صحبت کنیم.

بازار نمایشگرهای صنعتی چیست؟

بازار نمایشگرهای صنعتی به بخش‌های پزشکی، سرگرمی، پایانه اطلاع‌رسانی و صنعتی تقسیم می‌شود. مشخصات بارز بازار نمایشگر صنعتی سلامت و رشد پایدار در سرتاسر خانواده‌های محصول است زیرا صنعت هر روز پیچیده‌تر می‌شود و جریان مستمر محصولات جدیدی معرفی می‌کند که در عوض منجر به افزایش تقاضا برای محصولات سفارشی می‌شود. ادامه مطلب را بخوانید تا بیشتر با جزییات آشنا شوید.

1-      نمایشگر پزشکی

بازار نمایشگر پزشکی به علت نیاز به فناوری بسیار پیشرفته که بتواند وضوح بالا و زاویه دید وسیع را تشخیص دهد موانع زیادی بر سر راه خود دارد. به دلیل سطح پیچیدگی که نیاز دارد، یک سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار هنگفت و عظیم به شمار می‌رود.

برای کاهش تشخیص غلط و تضمین امنیت بیمار، مانیتورهای پزشکی و دستگاه‌های دیجیتال تشخیص اشعه ایکس باید بتوانند سطح دقیق جزییات از محل آسیب‌دیده بیمار را نمایش دهند. فناوری IPS شرکت LG Display در راهکارهای برتر پیشگام است.

2-      نمایشگرهای سرگرمی

با رشد صنعت سرگرمی و تولید محتوای مختلف برای بازی‌ها، نیاز به نمایشگرهایی که بتوانند اولویت‌های کاربر را برای تصویری زنده و پویا فراهم کند نیز رو به گسترش است. در پاسخ، گرایش به سوی بزرگ کردن نمایشگر و پاسخ‌دهی با سرعت بالا مشاهده می‌شود. به تازگی، گسترش در بازارهای روبه‌رشدی مانند چین، استرالیا و خاور میانه و بازارهای سنتی در ایالات و اروپا مشاهده شده است.

3-      نمایشگرهای پایانه اطلاعاتی

یکی از انواع نمایشگرهایی که اغلب با آنها در زندگی روزمره در تعامل هستیم پایانه‌های اطلاعاتی هستند. نمونه بارز این شاخه، POS در دستگاه‌های نقدی، دستگاه‌های ATM و کیوسک‌های لمسی که در خیابان‌ها و ایستگاه‌های مترو می‌بینید هستند.

 برخلاف نمایشگرهای صنعتی، نمایشگرهای پایانه اطلاع‌رسانی نیاز به وضوح بالا و کیفیت بالا ندارند اما اولویت بر روی دوام و ایمنی در عملکرد درازمدت است. این دستگاه‌ها به محیط داخلی نیازمند هستند که بتوانند در برابر شرایط نامناسب محیط مانند دمای بالا و پایین و شوک‌های گرمایی به خوبی دوام بیاورند زیرا این نمایشگرها غالباً در بیرون و فضای آزاد نصب می‌شوند.

4-      نمایشگرهای صنعتی

موانع موجود برای نمایشگرهای تجهیزات صنعتی نسبتاً کم است زیرا این نوع نمایشگرها از قطعات کوچکی در محصولات نهایی استفاده می‌کنند و محصولات شرکت‌های کوچک و بزرگ در آنها به وفور به کار می‌رود. این یکی از رقابتی‌ترین بازارها است زیرا شرکت‌های پنل ارزان‌قیمت چینی اصلی‌ترین تأمین‌کننده هستند. عموماً، قیمت پایین و حفظ مستمر و تعمیرات از طریق عرضه بادوام نمایشگر لازم است.

5-      کاربرد جدید

به جز محصولات بازارهای موجود که در بالا فهرست شد، محصولات نوین نیز روز به روز وارد بازار می‌شوند. نمایشگر HMD (نمایشگرهایی که روی سر قرار می‌گیرند) دستگاهی است که برای دستیابی به واقعیت مجازی الزامی است. این محصول نمونه‌ای است که وضوح فوق‌العاده بالا و سرعت پاسخ‌دهی بالا دارد و نیازی حیاتی در این بازار است.

ما به مشخصات کلی و خانواده مختلف محصولات در بازار نمایشگرهای صنعتی نگاهی انداختیم. از آنجا که هر کدام از خانواده محصولات مشتریانی با مشخصات و نیازهای گوناگون دارند، ایجاد راهبردهای سفارشی برای فهم این تفاوت‌ها و فراهم کردن آنها الزامی است. شرکت LG Display در پاسخ به این امر، راهبردهای گوناگونی ایجاد کرده است که شامل تولید محصولات جدید و تأییدیه و تضمین عرضه درازمدت است. با ما باشید تا نمایشگرهای صنعتی منحصربه‌فرد ال‌جی در آینده نزدیک را ببینید.

۱ نظر

محمد ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام چرا ال جی یک عینک واقعیت مجازی مثل oculus و samsung ندارد؟

نظر دهید