۱۵ مرداد ۱۳۹۳

HomeChat ؛ رابط کاربری ساده‌تر و طبیعی‌تر

از چندین دهه پیش، که لوازم خانگی وارد زندگی روزمره ما شده‌اند، هیچ تغییر اساسی نداشته‌اند و هدف از طراحی آنها هنوز تحقق نیافته است: تسهیل امور خانه. در گذشته ابعاد و شکل و اندازه و در کل انتخاب سخت‌افزار بزرگتر بود و بنا بود که راحتی را بیشتر و در زمان انجام امور خانه صرفه‌جویی کند. با لوازم خانگی فراگیر، جمع‌وجور و ساده امروزی، نبرد جدیدترین فناوری بر سر هوشمند کردن این محصولات شروع شد. گرایش جدید “اینترنت اشیاء” قرار است قدرت دیجیتال به محصولات غیرمتحرکی، مانند یخچال‌ها، فرها و ماشین‌های ظرفشویی، بدهد تا بتوانند هوشمند باشند و با صاحبان خود تعامل پیدا کنند.

جنبش هوشمند کردن لوازم خانگی بدون چالش نبوده است. ایجاد تعامل یکپارچه و کارامد انسان و دستگاه  برای بسیاری از سازندگان پیشگام در این عرصه پر از مصائب بوده است. یکی از محصولاتی که به برآورده کردن انتظارات بزرگ و ساده‌تر شدن آنها کمک کرد رابط کاربری HomeChat ال‌جی است.

HomeChat به کاربران امکان می‌دهد تا به لوازم خود از طریق گوشی هوشمدشان فرمان صادر کنند و بتوانند با استفاده از برنامه کاربری پیام‌رسانی Line مکالمات دوطرفه با لوازم خانگی خود داشته باشند و در نتیجه توصیه‌ها و بازخوردهایی را از دستگاه‌های خود در مورد وضع کنونی آنها دریافت کنند.

توانایی لوازم خانگی ال‌جی برای خواندن و اجرای فرمان‌ها از طریق پیام متنی یکی از فرایندهای اصلی تسهیل‌شده در تعامل انسان با دستگاه است. HomeChat از زبان طبیعی استفاده می‌کند، نه کلیدها یا دستوراتی که باید به خاطر سپرده شوند. به همین علت، یادگیری آن برای کاربران بسیار راحت است.

۱ نظر

محمد ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام ممنون از اطلاع رسانیتون ولی این خبر۶ماه پیش توی سایتهای فناوری پخش شد وکمی قدیمیه که قرار بود ال جی ماشین های لباسشویی بااین فناوری رو توی همین سال در کره بفروشه لطفا یکاری بکنید این وسیله های هوشمند به ایران بیاد.

نظر دهید