۳۰ شهریور ۱۳۹۳

آینده نمایشگر خانگی با نمایشگر فرانما

در میان فناوری‌های نسل بعدی نمایشگر که در حال ساخت است، نمایشگر فرانما به دلیل کاربرد گسترده و چندکاره بودن آن یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها است؛ مخصوصاً برای نقش وسیعی که با محصولات خانه هوشمند در تغییر سبک زندگی دارد.

یک نمونه بارز نمایشگر فرانمایی است که به عنوان جایگزین برای درب یخچال طراحی شده است. فقط کافیست یخچال خود را با درب فرانما یا شفاف تصور کنید. نه تنها به شما امکان می‌دهد به سرعت چیزهایی که داخل آن است را بررسی کنید بلکه از اطلاعاتی که روی نمایشگر به شما نشان داده می‌شود می‌توانید پی ببرید که تاریخ انقضای شیر چه زمانی است و با محتویات داخل یخچال چه غذایی می‌توانید بپزید یا اینکه آیا دمای داخل یخچال در سطح بهینه است یا نه. همه این اطلاعات بدون نیاز به باز کردن درب یخچال و وارسی آن مهیا می‌شود.

از همه مهم‌تر اینکه از جنبه نمایشگر، کاربرد مفید چنین اطلاعات متحول‌کننده‌ای به مشاهده دقیق و شفافیت دلخواه نمایشگر بستگی دارد. این همان جایی است که LG Display حرف اول را می‌زند اما بدون آزمون و خطا هم نیست.

ما در این مطلب و در مطالب بعدی سعی داریم چالش‌های اولیه‌ای را پررنگ کنیم که محققان در تیم فناوری S-IPS با آن روبه‌رو بودند. این واحد خاص مسئولیت ساخت LCD فرانما در LG Display برعهده دارند.

یافته‌های اولیه

وُنهو لی، مهندس ارشد تحقیقات، می‌گوید: «نکته کلی در مورد ساخت LCD فرانما این است که طوری ساخته شود که محتوا به وضوح دیده شوند. LCD فرانما رنگ‌های واضح و سه برابر شفافیت بیشتر از محصولات نمایشگر واضح کنونی را نمایش می‌دهد. شرکت LG Display مشکل بهبود دو مشخصه رنگ و شفافیت را به طور همزمان مدیریت کرد و بر آنها غلبه کرد. (افزایش سه‌برابری شفافیت نسبت به LCD فرانمای موجود). ما، در سال 2012، تیمی را تشکیل دادیم تا تنها بر نمایشگر فرانما متمرکز شوند. در ابتدا، ما یک نمایشگر معمولی ساختیم و متوجه شدیم که نتایج را مات نشان می‌دهد. سپس، از یک پنل LCD خاص استفاده کردیم که بر این مشکل فائق آمد.»

یونگ-مین جانگ، مهندس ارشد تحقیقات، گفت: «برای توضیح بیشتر باید بگوییم که پنل‌های LCD مرسوم به دلیل میزان انتقال پایین محدویت‌های خود را دارند. ما می‌توانیم روشنایی را با نوردهی پشت قوی‌تر کنترل کنیم اما بازده انرژی کمتر می‌شود و برق بیشتری مصرف می‌کند. پس، گزینه بهبود انتقال را با کاهش میزان اشباع‌شدگی رنگ در اختیار داشتیم. ما می‌توانستیم فیلتر رنگ را برداریم یا فقط سوراخی را در آن ایجاد کنیم اما این حالت تنها یک تأثیر یکنواخت ایجاد می‌کرد.»

تای-هان کیم، مهندس ارشد تحقیقات، گفت: «با اینکه رنگ‌های سفید و سیاه باید در زمان لازم تکرار شوند، تشخیص دقیق رنگ‌ها یک عنصر حیاتی در فناوری نمایشگر فرانما یا شفاف است. هدف اصلی از پروژه ما افزایش دو تا سه برابری انتقال و حفظ نسبت بازتولید رنگ بود.»

این مطلب ادامه دارد…

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید