۲۶ شهریور ۱۳۹۳

تحول نمایشگرهای تلفن‌های هوشمند به QHD

وقتی HD برای اولین بار معرفی شد را به یاد دارید؟ خیلی دور نیست اما از آن زمان تا کنون، وضوح نمایشگرها دستخوش یک سری تحولات با سرعت نور شده است: از HD به FHD و سپس به QHD و UHD.

هنوز صنعت تلویزیون و گوشی‌های هوشمند خودشان را از رسیدن به زمینه‌های بالاتر متوقف نکرده‌اند. وضوح نمایشگر هنوز به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزا در رقابت در هر دو صنعت محسوب می‌شود و LG Display تمام تلاش خود را برای دستیابی به وضوح بالاتر انجام می‌دهد. صنعت گوشی هوشمند، به طور ویژه، سال 2014 را به عنوان اولین سال QHD نامیده است و پیش‌بینی می‌شود که در این سال، گوشی‌های هوشمند با نمایشگر QHD به تعداد زیاد عرضه شوند. شرکت LG Display تولید انبوه گوشی هوشمند 5.5 اینچ، 500 پیکسل در اینچ QHD LCD را در 8 مه آغاز کرده است تا رقابت را در بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته برای وضوح فراتر از HD داغ‌تر کند.

فهمیدن این موضوع که نمایشگر تلفن‌های هوشمند در پی تحولات پی در پی است نیاز به نبوغ خاصی ندارد. ما در این مطلب سعی داریم دلایل استفاده از وضوح بالا و بالاتر، تا QHD، را در گوشی‌های هوشمند عنوان کنیم و این که چرا کیفیت بالا اینقدر اهمیت دارد.

نمایشگر 5.5 اینچ QHD LCD ساخت LG Display

پنل QHD LCD شرکت LG Display برای گوشی‌های هوشمند صفحه‌نمایش بزرگ 5.5 اینچ با وضوح 2560×1440 دارد که از 538 پیکسل در اینچ برخوردار است.

وضوح نمایشگر اغلب با طول و عرض صفحه‌نمایش نوشته و با پیکسل تخمین زده می‌شود. به زبان ساده، تعداد نقطه‌هایی را نمایش می‌دهد که تصویر روی صفحه را ایجاد می‌کنند. هر چه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، تصویر با جزییات بیشتر و شگفت‌انگیزتر خواهد بود.

پنل‌های QHD LCD که به تازگی توسط LG Display تولید شده‌اند تقریباً از 3.7 میلیون پیکسل تشکیل شده است: 2560 پیکسل در عرض و 1440 پیکسل در طول نمایشگر. این رقم 1.7 برابر بیشتر از FHD است که در گوشی‌های هوشمند پیشرفته کنونی به کار می‌رود. به این معنی که QHD به تعداد نقطه‌ها یا پیکسل‌های بیشتری مجهز است که می‌تواند با تعداد کمتر پیکسل‌ها تصاویر واضح‌تری نسبت به وضوح کنونی ایجاد کند.

این پنل با وضوح بالاتر در فناوری AH-IPS بر مشکل کاهش انتقال نور غلبه کرده است و همان میزان روشنایی FHD را ایجاد می‌کند. شرکت LG Display از طریق بهبود ساختار پیکسل و طراحی مدار با موفقیت توانسته انتقال نور را بهتر کند و تصاویر زنده و واقعی را روی صفحه ایجاد کند.

این پنل بهترین عملکرد را در میان نمایشگرهای هوشمند کنونی دارد و توسط سازمان جهانی تأیید دستگاه‌های الکترونیک، Nemko، به عنوان صفحه‌نمایش QHD رسمی با 2560×1440 پیکسل تأیید شده است. این پنل برای توانایی در بازتولید 100 درصدی مقیاس رنگ RGB جایزه گرفته است.

شرکت LG Display رکورد خود را در تولید باریک‌ترین عرض لبه شکست و فناوری برتر خود را با لبه 1.15 میلی‌متر بار دیگر به اثبات رساند. این باریک‌ترین لبه موجود است و 50 میکرون باریک‌تر از مدلی است که سال گذشته در ماه آگوست معرفی شد. این شرکت می‌تواند با طراحی باریک و کیفیت بالا که دو عنصر جدانشدنی در کارایی نمایشگر یک گوشی هوشمند هستند، در ایجاد تصاویری که به واقعیت نزدیک‌ترند به کاربران تجربه پیشرفته‌ای دهد.

۱ نظر

Alvand.The LG Guy ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

درود بر شما…
ال جی همواره در ساخت صفحه های نمایش با کیفیت پیشگام این صنعت بوده .
یادمون نره اولین صفحه ی نمایش oled و مقعر جهان و اولین oled 4k جهان …
ولی بنده از متخصصان یه سوالی دارم اینکه بله درسته lg g3 با صفحه ی نمایش qhd و با پنل ips عرضه شد ولی من در ویدیو های مقایسه با samsut galaxy s5 به واقع شاهد غلبه ی super amo led بر ips lcd بودم …نمیدونم شاید دلیلش عدم استفاده از پیکسل های رنگی باشه ، حالا اصل سوالم اینه که چرا qhd از fhd بی رنگ تر ظاهر شده و متاسفانه اونطور که مانور دادن نبوده و به قول معروف بی روحه صفحه ش ؟ ممنون میشم تخصصی جوابمو بدین

نظر دهید