۲۵ شهریور ۱۳۹۳

نمایشگر بزرگتر=وضوح بالاتر=تجربه سه‌بعدی بهتر

همان طور که در مطالب پیشین ذکر کردیم، هر چه نمایشگر بزرگتر باشد، تجربه سه‌بعدی نیز بهتر خواهد بود زیرا زاویه دید افزایش پیدا می‌کند و جلوه‌های سه‌بعدی تنها با پشتیبانی وضوح بالاتر بهتر می‌شوند. در مورد UHD، مقدار اطلاعات تصویری که انتقال داده می‌شود 4 برابر Full HD است و تصاویر سه‌بعدی تیزتر و واقعی‌تر ایجاد می‌کند. سینما سه‌بعدی ال‌جی الکترونیکس تجربه سه‌بعدی را پیشرفته‌تر می‌کند؛ مخصوصاً اگر هنگام تماشای محتوای سه‌بعدی سرگیجه یا حالت تهوع دارید. این فناوری به شما امکان می‌دهد که عمق سه‌بعدی را در 20 مرحله تنظیم کنید؛ درست مثل تنظیم صدای تلویزیون.

محتوای سه‌بعدی بسیار

تعداد روبه‌افزایشی از محتوای سه‌بعدی برای تلویزیون‌های سه‌بعدی در حال تولید است و شما می‌توانید به محتوای سه‌بعدی بسیار واقعی و شبیه سینما در اتاق نشیمن خانه خود دسترسی پیدا کنید. محتوای سه‌بعدی نه تنها برای تلویزیون است بلکه شما می‌توانید از آنها به صورت آنلاین یا در ویدئوهای درخواستی لذت ببرید. اکنون، ما فیلم‌های بلو-ری سه‌بعدی بیشتر و بیشتری می‌بینیم. به این معنی که ما گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داریم تا از محتوای سه‌بعدی با وضوح بالا لذت ببریم.

فناوری سه‌بعدی FPR هرگز ارزش خود را از دست نمی‌دهد

به طور عمده، دو راه برای ارائه سه‌بعدی وجود دارد: روش FPR (Film Patterned Retarder) و روش SG (Shutter Glass). فناوری FPR توسط شرکت LG Display در خط تولید تلویزیون‌های سه‌بعدی بر پایه قطبش مدور  صورت می‌گیرد. این فناوری از عینک‌های قطبیده یا پلاریزه برای کنترل چیزی که هر چشم شما می‌بیند استفاده می‌کند. مثلاً، تصویر چشم چپ متفاوت از چیزی است که چشم راست می‌بیند. این تصاویر مجزا در مغز به عنوان تصاویر سه‌بعدی ثبت می‌شوند. نه تنها روش FPR فارغ از اندازه نمایشگر، بدون پرش است، بلکه سه‌بعدی FPR دوبرابر تصاویر تیزتر در مقایسه با روش SG ایجاد می‌کند زیرا می‌تواند دو برابر اطلاعات تصویری بیشتری ارائه دهد. علاوه بر این، عینک‌های سه‌بعدی ال‌جی بدون باتری و سبک‌وزن هستند؛ بنابراین، به راحتی می‌توان در مدت زمان زیادی آنها را به چشم زد. این عینک‌ها به شکل گیره‌ای برای آنهایی که عینک‌های طبی دارند نیز وجود دارد تا مطابق با نیاز هر کاربری باشد.

کیفیت منحصربه‌فرد تلویزیون‌های UHD

پنل‌های IPS که توسط نمایشگرهای UHD به کار گرفته می‌شوند اعوجاج رنگ ندارند؛ یعنی همان حالتی که با تغییر مکان بیننده نسبت به تلویزیون به وجود می‌آید. زیرا زوایه دید در این تلویزیون‌ها 178 درجه است. در عوض، پنل‌های IPS UHD تصاویر تمیزی از تمام زوایا ایجاد می‌کنند و آنها را انتخاب مناسبی برای یک خانواده دو یا چند نفره می‌کند. بازتولید رنگ نیز بهبود یافته است و تلویزیون سه‌بعدی IPS-UHD رنگ‌ها را بادقت هر چه تمام‌تر تشخیص می‌دهد تا شما آنها را تا آنجا که ممکن است طبیعی‌تر ببینید.

تا کنون در مورد جزییات نمایشگر UHD با هم صحبت کرده‌ایم. این نمایشگر، یک نمایشگر ایده‌آل برای تجربه مشاهده سه‌بعدی واقعی است. حتماً به یاد داشته باشید که نمایشگری برای سه‌بعدی مناسب‌تر است که IPS و FPR 3D UHD باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید