۱۲ شهریور ۱۳۹۳

نهمین دوره از مسابقات آشپزی ال‌جی در تهران برگزار شد

تهران، هتل آزادی- 10 شهریور 1393- اولین مسابقه از مرحله مقدماتی مسابقه جهانی آشپزی ال‌جی در منطقه تهران برگزار شد. طی این مراسم، که در هتل آزادی تهران و در یک عصر داغ و پرهیجان با حضور 20 نفر از شرکت‌کنندگان منتخب رخ داد، آشپزهای غیرحرفه‌ای، که به تبحر خود در طبخ بهترین غذاها باور داشتند، در قالب 10 گروه دونفره با هم به رقابت پرداختند. 

در این مسابقه مدیر لوازم خانگی در ال‌جی الکترونیکس، جناب آقای  پاول لی و مدیر لوازم خانگی شرکت گلدیران، جناب آقای ایمان آشفته، حضور داشتند. آقای لی، قبل از شروع مسابقه سخنانی ایراد کرد و گفت: «باعث افتخار من است که به شما در نهمین دوره از مسابقات جهانی آشپزی ال‌جی در ایران خوشامد بگویم. ایران یکی از مهم‌ترین بازارها برای شرکت ال‌جی است و برای برآورده کردن سلیقه مشتریان و انتظارات آنها، ما آزمایشگاه تحقیق و توسعه را در کارخانه خود در کره جنوبی راه‌اندازی کرده‌ایم. این کارخانه‌ها در حال ایجاد منوهای سنتی و بومی فارسی مانند قورمه‌سبزی، ته‌چین، قیمه و کباب هستند که این منوها را به عنوان عملکرد پخت اتوماتیک در سولاردام ما تعبیه می‌کنند.»

«در ایران، ما با همکاری گلدیران در حال برگزاری مدارس آشپزی در سراسر کشور هستیم. اولین مدرسه آشپزی ال‌جی در ایران در سال 2002 در تهران تأسیس شد و پس از آن، در دیگر شهرها گسترش یافت. هم اکنون، ما در 8 شهر مختلف مدارس آشپزی داریم و هر روز کلاس‌های آشپزی رایگان  برگزار می‌کنیم.»

آقای لی در ادامه افزود: «از سال 2006، ال‌جی شروع به برگزاری مسابقات آشپزی جهانی کرده است تا نشان دهد که سولاردام می‌تواند واقعاً تنوع وسیعی از غذاها را به روشی سریع، آسان، خوشمزه و سالم بپزد. مثلا ما ته‌چین را ظرف 25 دقیقه و قورمه‌سبزی را طی مدت 62 دقیقه طبخ می‌کنیم.»

«امسال، با پشتیبانی مدارس آشپزی، رقابتی را برگزار کردیم که شرکت در آن برای عموم آزاد است. همه دعوت شده‌اند! نه فقط آنهایی که سولاردام ال‌جی دارند با اعضای مدارس آشپزی ال‌جی هستند؛ بلکه هر کسی که می‌خواهد می‌تواند شرکت کند.»

«افراد منوهای خود را در سایت سولاردام ثبت کردند و بهترین آنها از امروز با هم به رقابت می‌پردازند. تهران اولین شهر است و ما همین مسابقه را در 5 شهر دیگر برگزار می‌کنیم. مرحله نهایی در اواسط اکتبر (نیمه دوم مهرماه) در تهران برگزار خواهد شد.»

آقای لی در پایان برای شرکت‌کنندگان آرزوی موفقیت کرد و امیدوار بود که همه از این مسابقات لذت ببرند و شما یکی از شرکت‌کنندگان و برندگان سال آینده این رقابت‌ها باشید.

هیئت داوران متشکل از خانم فاطمه صابری (یکی از برندگان مرحله هشتم مسابقه آشپزی)، خانم ستایش فرجی سرآشپز) و آقای محمد افشین (سرآشپز بین المللی) بودند. شرکت‌کنندگان طی 45 دقیقه زمان تعیین شده باید غذا و پیش‌غذا را آماده می‌کردند. لازم به ذکر است که غذا و پیش‌غذا باید از قبل مورد تأیید مدرسان آشپزی ال‌جی قرار می‌گرفت و پخت آن توسط مایکروویو سولاردام ال‌جی به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شد.

پس از دقت فراوان و تلاش‌های بسیار در طبخ بهترین غذا و پیش‌غذا با مایکروویو سولاردام ال‌جی، هیئت داوران 3 تیم را به عنوان برنده این مرحله و این منطقه انتخاب کردند. امتیاز این تیم‌ها از نظر موارد زیر داده شد:

  • مهارت استفاده از تکنیک‌های مناسب جهت تهیه و آماده‌سازی مواد غذایی
  • استفاده مناسب از عملکردهای متنوع سولاردام پرشیا
  • رعایت نکات ایمنی و بهداشتی
  • ارائه برنامه کاری پخت
  • نوآوری در انتخاب غذا
  • تناسب ترکیب چاشنی‌های مواد غذایی
  • طعم غذا
  • رعایت تناسب وعده غذایی با چیدمان میز
  • نحوه سرو غذا (ترکیب مناسب رنگ‌ها/ خلاقیت در تزئین)
  • کلسترول و چربی و نمک کم غذا
  • استفاده بهینه از همه گروه‌های غذایی
  • کمترین میزان هدر رفتن مواد غذایی
  • مدیریت صحیح زمان

برندگانی که در ادامه نام آنها را می‌بینید به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند:

1-      آتنا صبا ابریشمی و مریم متقی: برنده یک دستگاه جاروبرقی کمپرسور ال‌جی Robosense

2-      مهرداد رستمی و یدالله مشفقی‌زاده: برنده یک دستگاه جاروبرقی ال‌جی Kompressor

3-      مسرت نعمت و زهره نادری: برنده یک دستگاه ساندبار ال‌جی Sound bar

لازم به ذکر است که مسابقات بعدی در منطقه شمال و شهر بابلسر برگزار خواهد شد و پس از آن، به ترتیب، در شهرهای اصفهان، تبریز،مشهد و شیراز برگزار می‌شود.

برای اطلاع از مراحل بعدی نهمین دوره از مسابقات جهانی آشپزی ال‌جی با ما همراه باشید.

۴ نظر

hoda ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

و لازم به ذکر است که ال جی در این دوره از مسابقات کوکینگ به جای استفاده از داور از ناداور استفاده کرده بود…
واین داور ها تا به حال سابقه داوری در هیچ جایی رو نداشته وحتی بعضی از انها علم اشپزی را نیز نداشته اند…اما به عنوان داور انتخاب شده اند به امید اینکه سال بعد اینچنین قصور بزرگی از مقامات ال جی سر نزند

مرضیه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

همیشه و در هر مسابقه ای دوستی مثل شما هست که میاد ضعف خودش یا همراهانش رو به گردن داوری میندازه

غزل ۱۷ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

داوری اصلا خوب نبود….من توی بابل شرکت کردم….فقط. یکی از داورها خوب بود…اون سراشپز اقا رو که با یه من عسل هم نمیشد خورد…..من یه زرده تخم مرغ برای زرین کردن نونم استفاده کردم که کمتر از نصفش زیاد اومد….بخاطر همون نمره کم کرد….واقعا برای شرکت ال جی متاسفم….این همه هزینه کرد اما داوری افتضاح..،

سنا ۴ دی ۱۳۹۳ پاسخ

همراه میشه برد تو کلاساش?o

نظر دهید