۰۶ شهریور ۱۳۹۳

چند نکته برای چیدمان سینمای خانگی در منزل

چند نکته برای چیدمان سینمای خانگی در منزل

خرید یک سیستم سینمای خانگی و نصب آن در اتاق نشیمن صدای تلویزیون شما را بهتر می‌کند. اما برای اینکه صدا در نهایت قدرت خودش باشد باید چند نکته را رعایت کرد…

پرت کردن و چیدن بی هدف بلندگوها در اطراف اتاق و انتظار بهترین صدا را داشتن ایده جالبی نیست. اگر گیر گرده‌اید، ممکن است کارهای بدتری انجام دهید و اصلاً استفاده از نصایح یک متخصص فیلم THX به ذهنتان خطور نکند. البته می‌توانید با چند ترفند و فوت‌وفنی که کارشناسان مجلهWhat Hi-Fi? Sound and Vision  ارائه می‌دهند به چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید. فقط باید چند چیز را در نظر بگیرید:

اندازه اتاق را در نظر بگیرید

نباید بلندگوهای ایستاده را کنار کاناپه‌ای که روی آن لم می‌دهید انباشته کنید؛ به همان نسبت هم یک سیستم ماهواره در یک اتاق بزرگ گم می‌شود. باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که آیا دوست دارید بلندگوهای شما سبک مدرنی داشته باشند یا طراحی آنها سنتی و قدیمی باشد.

با سیستم خود تطبیق دهید

درست همان طور که برخی از افراد با برخی دیگر خوب تا نمی‌کنند، برخی از آمپلی‌فایرها هم با برخی بلندگوها جور در نمی‌آیند. قبل از خرید، قدرت صدای بلندگوهایی که خریده‌اید را با آمپلی‌فایر خود بشنوید و ترجیحاً به دی‌وی‌دی یا بلو-ری مورد علاقه خودتان که می‌شناسید گوش دهید.

و حالا … چیدمان

وقتی بلندگوهای خودتان را خریدید و به منزل آوردید وقت آن می‌رسد که تصمیم بگیرید کجا آنها را بگذارید. اگر ساندبار یا ساندپلیت بخرید کار شما خیلی سخت نخواهد بود. آن را درست زیر تلویزیون، نزدیک صفحه‌نمایش می‌گذارید (تا تصویر با صدا مطابقت داشته باشد) و ساب‌ووفر هم کنار آن قرار می‌دهید. اگر از یک یا دو بلندگو یا بیشتر استفاده می‌کنید، چند چیز را باید به حساب بیاورید.

اگر از بلندگوهای ایستاده استفاده می‌کنید، حتماً به آنها فضای کافی بدهید (حتی شاید لازم باشد چیدمان مبلمان را هم تغییر دهید). بلندگوهای شما کوچکتر است؟ از قرار دادن روی پایه یا نصب آنها بر روی دیوار فارغ نشوید. می‌خواهید واقعاً حرفه‌ای باشد؟ می‌توانید از این راهنمای چیدمان استفاده کنید:

اگر ممکن بود، ساب‌ووفر را بین بلندگوهای چپ و راست قرار دهید. میزان کانال مرکزی را با اینها تخمین بزنید. اگر لازم بود به سمت بالا زوایه بدهید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید