۰۸ شهریور ۱۳۹۳

چیدمان سیستم بلندگوهای 5.1 و 7.1

اگر سیستم بلندگوهای شما 5.1 است، دو بلندگوی جلو را تا ارتفاع گوش و با زوایه 45 درجه از محل نشستن خود قرار دهید. کانال مرکزی باید درست بالا یا زیر تلویزیون باشد و طوری زاویه‌دار شود که به سمت شنونده باشد. بلندگوهای ساراند (فراگیر) چپ و راست باید 90 تا 110 درجه در هر طرف و حداقل دو فوت بالاتر از ارتفاع گوش شما باشد؛ البته اگر می‌توانید.

 

اگر سیستم بلندگوهای شما 7.1 است، 5 بلندگوی اول را طبق تصویر بالا تنظیم کنید. اگر بلندگو یا آمپلی‌فایر با تأییدیه THX می‌خواهید، دو کانال پشت را با فاصله از هم پشت سر خود قرار دهید. با این کار صدایی پخش شده به گوش شما می‌رسد.

اگر کیت شما تأییدیه THX دارد، بلندگوهای پشت را نزدیک به هم کنار دیوار پشت قرار دهید. این به فناوری آرایش پیشرفته بلندگوها کمک می‌کند تا کار خود را به خوبی انجام دهد. این حالت پردازش از پیکره‌بندی بلندگوها در توزیع صدا به روش‌های مختلف، بر حسب چیزی که می‌شنوید و می‌بینید، کمک می‌کند.

اگر بخواهید از همه استفاده کنید چه؟

استفاده از بیش از یک ساب‌ووفر ممکن است زیادی باشد. اما نگران نباشید. منجر به قیل و قال بین شما و همسایه‌ها نمی‌شود. استفاده از چندین ساب به معنی بلندتر کردن صدای باس نیست. در عوض، صدای باس در اطراف خانه پخش می‌شود؛ به طوری که پیدا کردن موقعیت آن در خانه ممکن نیست. بنابراین، بسیار شگفت‌انگیز است.

اگر از دو ساب استفاده می‌کنید، آنها را در وسط جلو و پشت اتاق قرار دهید. همه دستگاه‌ها را بیرون آورده‌اید و می‌خواهید از 4 تا استفاده کنید؟ آنها را به حالت خیالی 12، 3، 6 و 9 مانند ساعت بچینید.

 

سیم‌کشی و کالیبره کنید

وقتی بلندگوهای شما در اتاق و سر جای خودشان هستند حالا وقت متصل کردن آنها به هم است. شما می‌توانید آنها را به دیوار یا روی زمین بچسبانید. یادتان باشد که جا برای سیم‌کشی اصلی کنار بگذارید. در آخر، تنظیمات خودکار آمپلی‌فایر را با کالیبره کردن صدا اجرا کنید اما یادتان باشد که برای کسب نتایج سفارشی کمی به سمت جلو ببرید.

صفحه‌نمایش را فراموش نکنید

برای پیدا کردن بهترین اندازه صفحه‌نمایش برای اتاق شما، به میزان فاصله تلویزیون از جایی که می‌نشینید هم فکر کنید. THX توصیه می‌کند که برای یک تلویزیون 35 اینچ 3.5 تا فوت، برای تلویزیون 40 اینچ 4 تا 6 فوت، برای تلویزیون 50 اینچ 5 تا 7 اینچ و برای تلویزیون 60 اینچ 6 تا 9 فوت فاصله را باید رعایت کرد. به نظر می‌رسد برای یک فضای کوچک خیلی زیاد باشد اما فراموش نکنید که نمایشگری باید انتخاب کنید که میدان دید شما را برای غوطه‌ورکننده‌ترین و شگفت‌انگیزترین تجربه پر کند.

صفحه‌نمایش را بیش از حد بالا هم قرار ندهید. نباید بیش از 15 درجه زاویه داشته باشد بنابراین، قرار دان آن روی طاقچه یا شومینه ایده اصلاً خوبی نیست.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید