۳۱ شهریور ۱۳۹۳

تشخیص بهترین میزان شفافیت

دیروز گفتیم که در میان فناوری‌های نسل بعدی نمایشگر که در حال ساخت است، نمایشگر فرانما یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها به دلیل کاربرد گسترده و چندکاره بودن آن است؛ مخصوصاً برای نقش وسیعی که با محصولات خانه هوشمند در تغییر سبک زندگی دارد.

ونهو لی، مهندس ارشد تحقیقات، گفت: «نکته کلی در مورد ساخت LCD فرانما این است که طوری ساخته شود که محتوا به وضوح دیده شوند. LCD فرانما رنگ‌های واضح و سه برابر شفافیت بیشتر از محصولات نمایشگر واضح کنونی نمایش می‌دهد. شرکت LG Display مشکل بهبود دو مشخصه رنگ و شفافیت را به طور همزمان مدیریت کرد و بر آنها غلبه کرد. ما از یک پنل LCD خاص استفاده کردیم که بر این مشکل فائق آمد.»

یونگ-مین جانگ، مهندس ارشد تحقیقات، گفت: «پنل‌های LCD مرسوم به دلیل میزان انتقال پایین محدویت‌های خود را دارند. ما می‌توانستیم فیلتر رنگ را برداریم یا فقط سوراخی را در آن ایجاد کنیم اما این تنها یک تأثیر یکنواخت ایجاد می‌کرد.»

تای-هان کیم، مهندس ارشد تحقیقات، گفت: «هدف اصلی از پروژه ما افزایش دو تا سه برابری انتقال و حفظ نسبت بازتولید رنگ بود.»

و حالا ادامه ماجرا ….

تشخیص بهترین میزان شفافیت

دوک-کان یو، مهندس تحقیقات، گفت: «به زبان ساده، ما رویکرد دو جانبه‌ای داشتیم: افزایش نسبت باز TFT و افزودن عنصر سفید به فیلتر رنگ RGB از طریق فناوری تبدیل G+. به عبارت دیگر، ما با ایمن کردن فضای بیشتر میزان انتقال را افزایش دادیم.»

 افزایش نسبت وضوح از طریق اعمال فناوری +G

بهبود از طریق افزودن عنصر سفید تا 25 درصد نسبت به فیلتر رنگ RGB اولیه و افزودن شفافیت در نسبت باز TFT

مهندس ارشد تحقیقات، یونگ مین جانگ، گفت: «بنابراین، مهم این بود که رنگ دقیق بازتولید شود و در عین حال انتقال بهبود پیدا کند و همین خود فرایندی همراه با چالش بود. نمایشگر حاصله مات‌شدگی یا شکست نور را نمایش می‌دهد. حل این مشکل بیشترین زمان را برد. زیرا ما مجبور بودیم تحلیل کنیم که کجا و چطور این مشکل را برطرف کنیم که به شفافیت بهینه دست پیدا کنیم.

آینده نزدیک در واقعیت

یقیناً با تجاری شدن این فناوری‌ها برای مشتریان امتیازات و ارزش‌هایی فراهم خواهد شد. نه تنها زندگی آنها راحت‌تر می‌شود بلکه محصولاتی که این فناوری در آنها به کار می‌رود به عنوان منبعی از طراحی جدید در خانه به شمار می‌روند. بسیار جای شگفتی است که لوازم خانگی و فناوری نمایشگر پیشرفته به گونه‌ای در هم ادغام شده است که نوعی سبک زندگی متفاوت و البته مبتکرانه را میسر کند. شرکت LG Display نیاز و رویای مشتریان را از طریق این نمایشگرها منعکس می‌کند و ارزش افزوده واقعی را با چیزی بیش از فناوری پیشرفته مهیا می‌کند.

مهندس ارشد تحقیقات، وُنهو لی، گفت: «یخچال فرانمای 55 اینچ با دقت رنگ و شفافیت بیشتر در آپریل 2014 برای اهداف تجاری معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود از زمانی که این محصولات تجاری شوند بازار نمایشگر نیز رشد پیدا کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید