۲۲ شهریور ۱۳۹۳

ساده اما مبتکرانه: ملاقات با طراحان ال‌جی G3

 (از چپ) سا-ریم چوی (مدیر طراحی)، کیو-بونگ چوی (طراح)، اون-سوک چوی (طراح)، جون-هیونگ کیم (طراح ارشد)

روند پیشرفت طراحی ال‌جی G3 چگونه بود؟

در طراحی یک گوشی هوشمند جدید همکاری و مشارکت بسیار حیاتی است. طراحانی که بر روی G3 به عنوان گوشی هوشمند و پرچمدار ال‌جی کار می‌کردند جسم و روح خود را در راه ساخت آن متمرکز کرده‌اند. طراحی برای مدل‌های استراتژیک از طریق ایجاد رقابت سخت میان طراحان انجام شد. و برای طراحی G3، این رقابت در آزمایشگاه طراحی اجرا شد و تیم ما برنده شد.

چقدر زمان برای طراحی این محصول صرف شد؟

رسیدن به طراحی نهایی دو ماه طول کشید. اما به همین جا ختم نمی‌شد. ما باید با بخش‌های دیگر همکاری می‌کردیم تا این دستگاه را از آغاز تا معرفی آن بهینه کنیم. طراحی G3 بیش از یک سال طول کشید تا به اتمام رسید و به دلیل اینکه تیم فناوری و طراحی باید در کنار هم کار می‌کردند تا هماهنگی ایجاد شود، طراحیِ حتی کوچکترین بخش می‌توانست مدت زمان زیادی طول بکشد زیرا لازم بود که اطمینان حاصل کنیم از نظر تیم تحقیق و توسعه شدنی است. یکی از چالش‌هایی که داشتیم فوکوس لیزری خودکار بود. این قابلیت چندین ماه قبل برای G3 به تأیید رسید؛ دقیقاً قبل از فرصت نهایی.  همه تیم طراحی، طراحی G3 را برانداز کردند تا مطمئن شوند همه چیز درست و رو به راه است. این امر شامل تغییرات کوچکی در شکل گوشی هم می‌شد. هر تغییر کوچک و غیر مهم می‌توانست بر شکل گوشی تأثیر بگذارد. قبل از طراحی نهایی‌شده، شکل G3 کمی متفاوت بود. قوس کمی پهن‌تر بود.

گرفتن این گوشی در دست بسیار شگفت‌انگیز است

از آنجا که ما در حال تولید یک گوشی هوشمند 5.5 اینچ بودیم نه یک فبلت، لازم بود که گرفتن آن در دست نیز بهینه شود؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر شود و در همان حال کل بدنه کوچک‌تر از رقبا در همین بخش باشد. انجام کاری که از نظر فیزیکی غیر ممکن به نظر می‌رسید هدف ما بود؛ یعنی G3 را با صفحه‌نمایشی در ابعاد یک فبلت اما در یک چارچوب جمع‌وجور با بهترین حالت گرفتن در دست تولید کنیم.

با اینکه ما داشتیم به این کشف می‌کردیم که گرفتن بهینه چگونه است، اشیاء معمولی مانند ماوس کامپیوتر و دستگیره در را نیز امتحان می‌کردیم که ببینیم مردم هر روز چگونه با آنها کار می‌کنند. شکل G3 با طراحی قوس‌مانند در نظر ما آشکار شد. پس از صدها تست و تحقیق، ما توانستیم انحنای ایده‌آلی که بهترین حالت گرفتن در دست و حمل و نقل را برای یک گوشی هوشمند با نمایشگر 5.5 اینچ ارائه می‌دهد را پیدا کنیم. به همین دلیل است که می‌توانید G3 را چشم بسته در دست نگه دارید و پی نبرید که یک گوشی هوشمند با نمایشگر 5.5 را در دست دارید.

نسبت صفحه‌نمایش به بدنه گوشی؛ پیشگام در کلاس خود

مشتریان و طراحان نمایشگری بدون لبه می‌خواستند که چنین چیزی در صنعت گوشی‌های هوشمند کنونی غیر ممکن است. برای G3، ما توانستیم نسبت شگفت‌انگیز 76.4 درصد را برای نمایشگر ایجاد کنیم که در میان نسبت‌های صفحه‌نمایش در نوع خود پیشگام است و در گنجاندن یک صفحه‌نمایش بزرگ در بدنه‌ای که از نظر پهنا به یک گوشی هوشمند 5 اینچ نزدیک‌تر است موفق است. علاوه بر این، ما حسگرهایی را اطراف لبه نمایشگر تعبیه کردیم و رنگ را به مشکی تغییر دادیم (مانند لبه‌های مشکی نمایشگر) تا کاربران بتوانند متمرکز شوند و هنگام تماشای تلویزیون خودشان را در صفحه‌نمایش غرق کنند.

راز نهفته در خلق چنین طراحی بی‌نظیر برای ال‌جی G3 چه بود؟

طراحی خوب نتیجه همکاری همه بود نه فقط طراحان. کار و مشارکت گروهی الزامی بود. علاوه بر این، برای ایجاد بهترین حالت گرفتن در دست، باید صدها نمونه طراحی را امتحان می‌کردیم که تنها یک‌دهم میلی‌متر از پهنای آن بکاهد. این ساعت‌های بی‌پایان و روزهای تمام‌نشدنی در آزمایش و تحقیق مشتریان شرایط پیش‌نیاز بود که باید دنبال می‌شد. مفهوم کیفیت مرغوب بدنه و طراحی بهبودیافته G3 نقطه اوجی برای همه آنهایی بود که با هم در هماهنگی کامل تحت فرهنگ ال‌جی کار می‌کردند تا طراحی خوب را کشت و پرورش می‌دهد و پذیرای آن باشند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید